Ja uz Elantru vlastnim nejaky cas, tak sa pokusim okomentovat recenziu niektorymi poznatkami z realneho zivota:
- exterier je naozaj zaujimavy, stale sa za mnou obzrie kopec ludi
- vnutorny priestor je skutocne velky, ako vpredu, tak aj vzadu. Ani 190 cm nema na zadnej sedacke nejaky vyrazny problem
- trochu prekaza velmi siroky A stlpik, uz sa mi stalo, ze som chodca, alebo auto vchadzajuce zboku do krizovatky zazrel na poslednu chvilu
- vzhladom na tvar karoserie nie je mozne vidiet za (a ani tesne pred) auto, cuvat sa da len pomocou zrkadiel a cuvacie senzory su nevyhnutnostou
- palubny pocitac - funkcne bohate postacuje. Mne umiestnenie ovladania neprekaza. Tlacitka PP je potrebne pouzivat podstatne menej casto, ako ovladanie radia a tempomatu, ktore ovladam bez prekladania ruk
- to radio bez RDS je asi naozaj najvaecsia chyba tohoto auta (primarne auto navrhnute pre USA), ale da sa vyzit aj bez neho
- ECO mod - podla mojich skusenosti to nezavisi iba na otackach. Ak motor vyzeniem do vyssich otacok a mam hlboko stlaceny plynovy pedal, PP si pravdepodobne uvedomi, ze asi predbieham a vyssiu rychlost radi zaradit az ovela pozdnejsie. Zatial som vsak este nevidel, aby mi PP radil podradit a to motor uz takmer zhasinal. V principe je pouzitelnost ECO dost mala
- kufor bez otvaracieho knoflika - z hladiska bezpecnosti OK, zvykol som si kufor otvarat packou od sedadla vodica. A ak mam plne ruky, tak otvorenie pomocou dialkoveho mi pride pohodlnejsie, ako mackanie knoflika
- radenie - absolutne bez pripomienok. Lahke a presne
- ostatna bizuteria, typu ESP, klima, kopec odkladacich priestorov, opierky na ruky, priestor na okuliare, osvetlenie pre spolujazdca aj sofera a podobne, urcite potesi. Trochu obcas nechapem logiku, s akou dazdovy senzor spusta stierace ...
- tempomat - velka vyhoda. Pouzitelny aj v meste (aj pri 50 km/h), aspon nemusim stale cumiet na tachometer. Mimo mesta a na dialnici vynikajuco. Zaujimave je to, ze ked auto riadi tempomat, spotreba je realne nizsia, ako ked plyn ovladam ja
- motor ma dobru dynamiku aj v nizkych otackach. Ale pokial je potrebny razantnejsi rozbeh, chce to podradit aj o dva kvalty a tocit aspon 4000 ot/min. Mozno by bolo vhodne ponukat viacero typov motorov.
- vdaka zadnej naprave je citit, ze na hrboloch zadok odskakuje. Pri beznej jazde neprekaza, na sport to rozhodne nie je dobra volba
- spotreba pri dennom jazdeni po BA tak 6.5-6.7. Pri kludnej jazde na dialnici pri 110 km/h aj pod 5.5
Osobne nemam k tomuto autu (az na RDS) ziadne podstatne pripomienky. Moj osobny dojem je, ze

dovozom zopar kusov vypustil pokusny balonik a ked zisti, ze tie auta sa tu (s takou vybavou a za taku cenu) dobre predavaju, tak rozsiri ponuku motorov a mozno doda aj radio s RDS.