Stránka 1 z 9

Check - Chyba TUCSON

Napsal: 23 říj 2012, 15:13
od Picaso
Zdravím všechny
Kamarád se na mě obrátil,že mu začal svítit Check na Hyundai Tucson r.v.2005 CRDi najeto 114 000km.Tak jsme se přes diagnostiku dozvěděli,že hlásí chybu P0192 - Fuel rail pressure sensor circuit low což v překladu znamená chyba snímače tlaku paliva.Podotýkám,že auto se chovalo úplně normálně,reagovalo na plyn atd.Tak jsme tuto chybu smazaly a nastartovaly auto.Bez problémů klapalo až do té doby co jsme se rozjely.Auto bylo děsně líný a nechtělo jet,ale check se nerozsvítil.Po 3km jsme zastavily vyply motor a po chvilce zase nastartovaly.Do minuty se zase rozsvítil Check a auto zase jelo normálně.
Dokáže mi někdo poradit,co se s tím dá dělat?Auto zůstalo u mě a tak s ním mohu laborovat.Nevím jestli to může mít vliv,ale já jsem mu doporučoval i kdyby jen jako prevenci,vyměnit palivový filtr,jelikož jeho stáří není známé,protože auto má cca půl roku a je to dovoz z Rakouska.

Moc vás prosím o jakoukoliv radu co dělat.Předem všem děkuju za pomoc.Pavel

Re: CRDi svítí Check

Napsal: 23 říj 2012, 15:40
od Mexican
niekde tu na fore myslim kedysi pisali, ze je zly regulator tlaku, nejaka lambda, pripadne vaha vzduchu

Re: CRDi svítí Check

Napsal: 23 říj 2012, 16:49
od Picaso
Forum jsem snad pročetl celý,ale nic mi chování tohoto auta nepřipomínalo.Aspoň by mi stačila rada na co se zaměřit.Zaráží mě to,že když Check nesvítí,tak auto nechce vůbec jet a když se rozsvítí,tak jede normálně.

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 23 říj 2012, 20:06
od Picaso
Prosím,poraďte někdo co s tím!!!!!

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 23 říj 2012, 20:34
od FORD
Zdarec,palivový filtr je prvotně určitě dobrá volba ale pokud se bude závada opakovat tak je potřeba zjistit stav regulátoru tlaku v railu-diagnostika ti ukáže hodnoty a dle těch se pak postupuje dál...
Kde to auto tankuje,je tam vůbec kvalitní palivo?

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 23 říj 2012, 21:16
od Picaso
O tom tankování a kvalitě paliva to zjistím zítra a taky zítra budu mít ten filtr paliva.Takže ho hned vyměním a budu chytřejší a taky se bojím,že to tankování bude ovlivněné cenou.Ale víc budu vědět zítra.Jen mě tak napadlo,kdyby začal dávát aditivum do paliva(např.VIF Super diesel a pod.) mohlo by se to spravit?Jakože by třeba měl zanesenou palivovou soutavu a tím i nevyhovující tlak v palivové soutavě?Já osobně ten VIF do paliva přidávám a myslím si,že to je jen ku prospěchu.Co vy na to????

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 24 říj 2012, 00:25
od Hardcam
Aditivem se to tezko spravi :wink:
zacnete tim nejlevnejsim - nabrat za 3 stovky Vervu od Benziny - aditiva dle me urcite nevynahradi jeji kvalitu, za 250Kc palivak a kdyz to nepomuze, tak se podivat na rail listu, jak pise FORDak. Jinak takovy servis mel majitel udelat hned po koupi, minimalne pro jistotu, aby vedel, ze to "bylo udelany".

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 24 říj 2012, 09:21
od Picaso
Mě strašně zaráží to,že když ten Check smažu ze seznamu chyb,tak to nechce vůbec jet a jakmile se rozsvítí,tak auto jede normálně.Dá se to nějak toto chování vysvětlit???

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 24 říj 2012, 10:50
od 69pavel
uz presne nevim kde se to resilo ale jsou tyto moznosti:
-vadny snimac tlaku na liste Rail
-podavaci cerpadlo
-palivovy filtr
-preruseny kabel ve svazku
-regulátor tlaku na vysokotlakém čerpadle
-vadne vstrikovace-unik tlaku do prepadu -nemine kontrola vsech vstrikovacu,pokud samotny snimac tlaku bude v poradku
-unik paliva z vysokotlake casti

to ze motor jede pri svitici kontrolce check muze byt tim ze RJ to prepne do nouzaku

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 24 říj 2012, 11:20
od Picaso
Tak jsem vyměnil palivový filtr a je po problému.V paměti závad jsem smazal všechny chyby a auto šlape jako hodinky.Takže ponaučení pro předejití těchto problémů je jak napsal Hardcam vyměnění veškerých filtrů a olejů ihned po koupi auta.
Moc vám všem děkuji za vaše příspěvky.Díky Pavel

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 24 říj 2012, 13:47
od 69pavel
a jeste jedna malickost,nevim zda je u toho motoru rozvodovy retez nebo remen na rozvodech,-zjistit pri kolika se meni a pokud je tam remen,zda uz byl menen puvodnim majitelem(dolozit doklad),pokud nebyl v ramci jistoty az si kamos neudela vetsi skodu na motoru vymenit za novy.vyjde to levnejc nez nasledna oprava motoru. na dobre slovo od puvodniho majitele ze uz to bylo delane nespolehat,muze kecat,leda ze byto dolozil fakturou a servisem kde to delali.
uz bylo pripadu ze majitel tvrdil ze to bylo delane a po par mesich se remen rozletel a bylo vymalovano.

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 24 říj 2012, 14:43
od Hardcam
U motoru D4EA je remen, napinaci (vcetne napinaku) a vodici kladka. Rozvody jsou tedy stejny jak pro toho Tucsona, tak pro Picasovo Fecko. Cena rozvodu vs. mozna skoda je obrovsky.

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 25 říj 2012, 22:20
od Richard555
v motoru DE4A CRDI je na santě VGT předepsaná výměna po 120k km měnit by se mělo vše napínací kladka, vodící kladky vodní pumpa....... a u santy se hrozně blbě sundavá držák motoru před spolujezcem...... v podstatě se musí celý motor sundat ze silentbloků a uvolnit ho pak naklonit co dovolí výfuk.....

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 27 říj 2012, 12:28
od FORD
Setřit na fitrech,olejích, kvalitním palivu,rozvodové sadě se u aut moderní konstrukce ještě nikomu nevyplatilo...
Samozřejme firemní auta a špekulanty těsně před prodejem do toho nepočítám....

Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?

Napsal: 06 lis 2012, 19:26
od vtalafa
Ahoj,

mě taky někdy svítí CHECK motoru ... někdy zhasne, pak se zase na chvíli rozsvítí. Auto bylo v servisu na nic nepřišli.
Olej a filtry měním pravidleně, palivo tankuji kvalitní .... tak nevím. Už jsem si na to zvykl, ze začátku mě to štvalo, ted to neregistruji. Po většinu času je zhaslé ... taky netuším co to může být