Stránka 1 z 1

Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 18 lis 2012, 22:22
od Thom@s
Všimnul jsem si, že haubna má v zámku vůli. Když vezmu zepředu za kapotu (normálně zavřená) a klepu s ní nahoru-dolů tak to v zámku kovově cvaká. Je to vůle asi tak cca 1 až 2mm. Říkal jsem si, že pomůže více vyšroubovat gumové dorazy kapoty. Jsou tam celkem 4 a jsou poměrně měkké. I když je dám úplně nadoraz a haubna je v tomto stavu už od oka přizvedlá tak tam tu vůli najdu taky. Zkusil jsem povolit dva šrouby, které drží zámek kapoty a posunout celý zámek směrem dolů, ale vůle v dírách pro šrouby je příliš malá a nezdá se, že by vůbec zámek šel tímhle způsobem seřizovat. Zkuste prosím někdo jestli tam tu vůli máte taky (model 2010/11) a je to jenom další "vlastnost" nebo jestli ne a potom by to šlo asi odstranit. Moc díky!

P.S.: Servis zkusim az jako posledni moznost. I kdyz je muj :hyu: v zaruce tak servis objizdim oklikou. Na to mam svoje auto rad :-).

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 18 lis 2012, 22:40
od alarm
máš tam gumené dorazy (na kapote, teda na chasy ), trochu ich vytoč ak to nepomôže, je to normálny stav- kapota musí byť stlačitelná smerom dolu, inak by pri pustení kapoty nezaskočil zámok

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 18 lis 2012, 22:58
od Thom@s
ty dorazy jsem zkoušel jako prvni, pohnout se zámkem taky. Bez výsledku. Zkoušel jsem i jiný auta, ale takovou vuli jsem nikde nenašel. Na Oktávce třeba neni vůbec žádná I. i II. generace (hlavne to prosim nikdo neberte jako provokaci .-) Jenom staly na parkovisti vedle se tak jsem drze zkusil vzit za haubnu), megane taky nic. Laguna nepatrna vule, ale mne to vylozene cvaka v zámku, ptže ty dorazy jsou z hodně měkký gumy. Tak nevim :roll: . Zajímalo by mě jestli to dělá i někomu jinýmu.

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 19 lis 2012, 06:41
od Rybář
No, pokud ti nevadí home-made řešení :) , tak musíš něčím zvětšit průměr toho "kovového drátu" v kapotě, který se zacvakává do zámku. Např. ho obmotat kouskem izolační pásky.

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 19 lis 2012, 09:11
od AleKa82
Já bych to viděl jako vlastnost. Mám to také tak ](*,). Zabouchnu přední dveře a haubna zacinká. Navíc mám od výroby docela velké mezery mezi haubnou, blatníky, světly a nárazníkem. Jako by ta haubna byla tak o 2-3mm výše, než by měla být. Zámek jsem taky posouval dolu, jsou tam myslím 3 šrouby, z toho dva se musí šroubovat dlouhým nástavcem skrz logo :hyu:. Nakonec jsem si sednul na prostředek chladičovky a trochu jsem ji přihnul dolu (je to tenoučký plech) a teď je to o něco lepší. Vůle v zámku bohužel zůstala i když jsem seřídil dorazy.

Asi nemám úplně povedený kousek, protože po 14tkm v tom autě začíná chrastit a lupat půlka interiéru a nad 110km/h mi vrní volant v ruce (udělaná geometrie a 2x vyvážení kol), ale jinak mám to auto docela rád.

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 19 lis 2012, 09:24
od Luboshak
Já to mám taky. Když běží volnoběh, tak to pěkně klape. Zkusím to obalit kobercovkou.

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 19 lis 2012, 13:33
od karel2
Zase ale, kdyz se vysroubuji dorazy presprilis, tak se nezmackne cidlo zavreni kapoty a nebudou blikat varovky pri zamknuti a odemknuti auta.

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 19 lis 2012, 15:43
od Hardcam
Presne tak, pokud to moc vysroubujete, auto se uzavre jen castecne. V lete jsem pro zmenu mel problem, ze jsem to vysunuty tak, ze se sice uto normalne zavrelo, ale jinak mi to za vedra rozhoukalo treba 10x denne auto. Tak jsem jel do servisu a tam prisly na to, ze jak se auto rozpalilo, tak se kapota trochu nadzvedla a cidlo dalo impuls. Idealni je nastavit dva viditelne zavity.
Problemy s drncenim jsem nemel a nemam, s vuli taktez ne.

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 19 lis 2012, 15:49
od AleKa82
Asi záleží na tom, jak je to zrovna složený. Když porovnám svoje auto s jinými, tak mi přijde, že mám větší mezery ve slícování haubny. V okolí se ale najdou i kousky, kde je haubna nakřivo.

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 19 lis 2012, 17:39
od mnkk
Nerobte paniku. Vôlu na kapote maju skoro všetky autá. Aj 3x drahšie. :mrgreen:

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 20 lis 2012, 23:01
od Thom@s
Tak jsem byl pomačkat haubny v :hyu: Autopalace 8) . Radši jsem jim to předem řekl aby se nedivili co jim to tam s těma autama provádím :lol: . BTW. překvapilo mě kolik tam mají i30tek r.v.: 2011, ne sice v showroomu, ale na parkaci, ale i tak. No a tu vůli měli všechny i30-ky co jsem zkoušel - 3kousky. Jinak nesouhlasim s tím, že to tak má většina levných aut. Zkoušel jsem Megane, Octavia, Citr. AX a nic z toho co pozoruji na svojem autě se tam nekoná. Nic obalovat nebudu, nechám to jak to je. Jestli se tam něco vymlátí jako třeba panty, zámek atp. tak je to jasná konstrukční vada a kryje to záruka (resp. měla by)...

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 21 lis 2012, 12:20
od pietro32i
Presne to sa mi teraz stalo. Idem si a pri každej väčšej nerovnosti niečo zaklepotalo, tak som si myslel, že zasa dorazy na tlmičoch. Neskôr, keď som mal otvorenú kapotu, som si pri jej zatvorení všimol príliš veľkú vôľu. Proste som ju dokázal zodvihnúť o cca pol centimetra a pritom to vždy 2×v zámku kleplo - raz pri pohybe nahor, druhýkrát pri pohybe späť dole. Neviem čo s tým v servise spravili, ale teraz nemá žiadnu vôľu a už ani nič neklepe pri prejazde nerovností. Len dúfam, že mi to nejak nasilu nenašponovali a v lete keď sa to nahreje, tak začne húkať alarm ako píše hardcam.
Niekto tu písal, že tá vôľa je normálny jav aj u iných áut. Nemyslím si, že by to tak malo byť už vzhľadom na to, že tú vôľu by bolo vždy počuť ako som to počul ja.

Re: Jde odstranit vůle v zámku přední kapoty?

Napsal: 21 lis 2012, 17:54
od Thom@s
Tak to je opravdu zajímavé. Zřejmě vůli způsobuje příliš velký vnitřní průměr západky zámku. Lehce bys poznal, že příliš předepnuli gumové dorazy a to tak, že bys měl mírně nadzvednutou haubnou. Celým zámkem pohnout alespoň na mojem autě nejde, protože šrouby těsně lícují s dírami v zámku. Takže máš jasně daný trojúhelník panty - dorazy - zámek. V souvislosti s tímhle jsem si všimnul, že kromě štelovacích dorazů jsou tam jestě úplně na špičce kapoty dorazy neseřizovací a ty mají na jejich západce cca 1mm prolis na obvodě - vykousnutí. Stejný prolis je v díře v haubně. Myslíte, že to má nějaký hlubší význam, třeba na odvodnění a měly by ta vykousnutí být proti sobě nebo to tam udělali jen tak z nudy? To jsem ještě nikde neviděl.