Stránka 1 z 4

Mám koupit i20 nebo něco jiného

Napsal: 25 úno 2013, 01:27
od The_DoctoR
Nikdy jsem nové auto nekupoval, vždy jsem jezdil se služebním, tak se mě tyhle pravidelné prohlídky vyhýbaly. Ale vše jsem si teď zjišťoval, ještě než si auto koupím. Chci si koupit i20 na LPG (nejspíš nejúspornější auto v téhle kategorii, pokud se pletu, tak mi dejte tip). Problém je v tom, že já ročně najezdím okolo 100tkm, pravidelné prohlídka je po 20tkm, tedy na tuto prohlídku bych ročně musel jít 5x, abych neztratil záruku na auto. Prodejce mi sdělil, že tato pravidelná servisní prohlídka stojí 5-6tis. V ceně je samozřejmě výměna oleje, filtrů, kapalin, geometrie. atp. Zdá se mi to ale strašně moc. Když si to tak počítám, tak ročně dám za tyhle prohlídky kolem 30tis. Je to normální cenovka? Podmínka záruky, je jezdit pravidelně do autorizovaného servisu, jezdit tedy raději do hyundai nebo si vyhlídnout nějaký jiný levnější? :-/

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 07:48
od suah
Servisne prehliadky su podmienkou zaruky u kazdej automobilky. Ich cena sa da pomerne slusne znizit prinesenim vlastneho materialu, ten mavaju servisy dost predrazeny, potom vie celkova cena klesnut na 3-4 tisic.

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 08:02
od caruser
The_DoctoR

Tá cena je u :hyu: servisu normálna. Náklady na servis je možné znížiť ako písal suah vlastným materiálom, ktorý si zákazník prinesie, niektoré servisy to však neumožňujú. Ďalšou voľbou je vykonanie pravidelných servisných prehliadok v neaoutorizovanom (garážovom) servise, čo ale pri LPG môže byť problém

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 08:32
od rcc
Zdravím, 100tis. km ročně? S i20? Tak to si servis dělejte kdekoli. Stejně za dva roky bude auto po smrti, s tímto ročním nájezdem se konce 5leté záruky nedožije :D

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 09:36
od gmpm
To rcc: Nestras :D. Ja doufam, ze mi v servisu udelaji cenu, pac tam zatim pravidelne parkuju na naklady pojistovny :D.
Sam neverim tomu, ze to auto vydrzi vetsi provoz jak 30K km rocne. Skoda ze k tej 1.2 nedavaj turbo a nemontujou to do i30. Hned by vymena za vetsi nebyl takovej problem ...

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 11:02
od Chasnik
The_DoctoR: Zajímalo by mně, s čím jezdíš teď? Koupit si i20 (nebo jakékoli jiné auto v této třídě) s plánovaným nájezdem 100 tkm, to mi nepřipadá rozumné.
1) auto se ti sice podle mně nerozsype, ale při vyšším stavu tachometru budeš platit víc za servis a výměny dílů. Předpokládám, že životnost mechanických prvků (tlumení, výfuk, klouby, čepy, spojka apod.) bude nižší a výměna bude nutná dřív. 5-letá záruka se nevztahuje na opotřebení běžným užíváním na to nezapomeň...
2) co jízdní komfort a zdraví? Měl jsem kamaráda, jezdil se služební fábií cca 5-6 tkm měsíčně a po roce skončil, měl docela problémy se zády, bolesti hlavy apod :( Když si z vlastní zkušenosti vzpomenu, jak jsem jezdil do Zurychu se Š125, potom Puntem, pak C-Maxem a Hondou Accord, tak to byl vždy mílový skok kupředu!

Jak dlouho počítáš, že ti auto vydrží a kolik s ním chceš najezdit? Pokud počítáš třeba 3 roky a 300 tkm, tak v celkových nákladech na auto (pořízení + provoz) je pořizovací cena menšinovou položkou.

Při tomto nájezdu předpokládám, že nejezdíš jen tak pro svoji potěchu, ale že máš auto jako součást své práce nebo podnikání, takže se podílí na tvém výdělku. Proto zkus zvážit auto vyšší třídy, při dnešních cenách nebude rozdíl tak dramatický, existuje spousta zajímavých nabídek skladových a předváděcích vozů.

Jinak na tvoji otázku o servisu, osobně servisuji i30cw v autorizáku a mám možnost donést si svůj spotřební materiál (filtry, oleje, svíčky). Běžná cena prohlídky je potom mezi 3-4 tisíci vč. DPH.

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 12:34
od The_DoctoR
Chasnik: Máš pravdu, auto mám ke svému podnikání. V současné době mám novou Fábii II na LPG, bohužel je firemní a nevyplatí se mi tak, jako byse mi vyplatilo nové auto. S fobií mám najeto něco kolem 70tkm za 3/4 roku (většinou po Praze), zatím žádný problém nenastal, i destičky mám zatím původní (brzdím motorem za každé situace).
Jde mi především o spotřebu, abych měl 1km, co nejlevnější..Bohužel jsem zjistil, že nová i20 na LPG má 20% vstřikování benzinem, což v tuto chvíli trošku LPG znevýhodnuje..
Auto bych samozřejmě pár let chtěl mít a chtěl bych, aby vydrželo, co nejdéle...Je mi jasné, že díly typu destičky, kotouče, rozvody, silentbloky, ramena a tak, bych si musel zaplatit sám, jelikož se na to záruka nevztahuje..
Co ty bysi mi doporučil za vozidlo? Spíše naftu? Ta vydrží více?

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 12:40
od mnkk
The_DoctoR píše:Auto bych samozřejmě pár let chtěl mít a chtěl bych, aby vydrželo, co nejdéle...

Co ty bysi mi doporučil za vozidlo? Spíše naftu? Ta vydrží více?
Pár let pri nájazde 100tis./rok je naozaj iba pár = 2. Viac veru nie.

Podla mňa, nekupuj si i20 na toto čo píšeš, auto bude viac v servise ako na ceste... Poslúchni Chasnika...

Nerozvážaš pizzu? :mrgreen:

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 12:48
od caruser
The_DoctoR

LPG od :hyu: nie je dobrá voľba, hlavne pri takom počte km. Ak sa nejazdia krátke trasy po meste je lepšia voľba diesel

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 12:53
od rcc
[quote= Co ty bysi mi doporučil za vozidlo? Spíše naftu? Ta vydrží více?/quote]

No najezdit 100tis ročně, tak bych chtěl auto min. střední třídy. A najezdit většinu po Praze, tak to pak radši sociálem (MHD) :D Diesel je výhodný pouze pro jízdy na dálku kontinuální rychlostí (dálnice).

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 13:00
od The_DoctoR
Ne ne, je to doprovodné vozidlo za želvou :)
Jinak koukám, že názory na spotřebu nafty se liší, někdo radí na krátké jízdy ne, někdo na krátké jízdy ano..Jízdy jsou do 30km v průměru, pak se jezdí po Praze...Babo raď :)

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 13:02
od mnkk
Nafta s DPF do mesta nee...

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 13:12
od The_DoctoR
Tak co tedy podle tebe, nová octáva na LPG? Nebo něco z téhle třídy, když ne nafta? :-/

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 13:15
od caruser
The_DoctoR

Z osobnej skúsenosti ak sa jazdí v meste, a výber sa zúžil na malé auto, kde nie je až tak veľmi potrebný výkon odporúčam TOYOTU Yaris 1,0 VVTi. Je drahšia ako i20, ale prevádzkové náklady pri jazde na benzín nebudú oveľa vyššie ako pri i20ke na LPG. A hlavne spoľahlivosť a kvalita je trošku niekde inde, ten motor bezproblémov zvládne 300.000 km v mestkej premávke pri pravidelnom servise.
Diesel hlavne z dôvodu DPF je veľmi zlá voľba do mesta.

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Napsal: 25 úno 2013, 13:25
od mnkk
Asi takto by som uvažoval, yaris, alebo auris HSD...