Stránka 1 z 1

4WD LOCK › ako to funguje?

Napsal: 01 dub 2013, 20:00
od Mikro
viem ze sa to tu niekde rozoberalo ale zial nenasiel som ziadne uspokojujuce info.
vedel by mi niekto podrobne napisat ako toto tlacitko funguje? nechcem nieco pokazit kedze santafe mam len kratko.

Co by ma zaujimalo:
1. Do akej maximalnej rychlosti ho mozem zapnut.
2. Co sa stane ak prekrocim maximalnu rychlost.
3. Mozem po zapnuti sa s autom otacat? Alebo mozem ist len rovno.
4. Ako je to s jazdou na suchej ceste. Niekde som cital ze sa odporuca zapnut LOCK iba na smyklavom povrchu alebo blate.

Samozrejme pokial sem niekto napise kompletny popis budem povdacny :)

Re: 4WD LOCK › ako to funguje?

Napsal: 01 dub 2013, 20:59
od Richard555
nevím do jaký rychlosti je systém uzavřen 50%na 50% ale na sněhu jedu kolikrát i víc než 60 a kontrolka 4WD LOOK svítí furt. Nepoužívej ji na normální cestě (asfalt i třeba mokrý) jen opravdu na kluzkém povrchu, Santa nemá mezinápravový diferenciál a tak při zatáčení musí něco povolit, na kluzkém se nějaké kolo protočí a moc to nevadí ale na asfaltu je přilnavost někde jinde a tam hrozí opravdu poškození celého systému
Tady je znázorněný schematicky systém pohonu u staršího Santy (DDU ten mezinápravový diferák má) a ten ITM co je u VGT a Tuscon....... http://vvcap.net/db/YFooxJ_cC_v2Hnkx8uXX.htp

Re: 4WD LOCK › ako to funguje?

Napsal: 01 dub 2013, 22:44
od Mikro
super dik. som si aj myslel ze to nebude dobry napad zapinat to na suchu.

Re: 4WD LOCK › ako to funguje?

Napsal: 13 dub 2014, 22:37
od Mikro
Takze zaujimave info. Zena dala umyt auto zvnutra a chlopcom sa nejako podarilo zapnut ten 4WD lock. Tocili sa s tym aj na parkovisku a nic sa neposkodilo.
Tak neviem teraz co si mam mysliet :)

Re: 4WD LOCK › ako to funguje?

Napsal: 14 dub 2014, 09:02
od Richard555
zapnutý 4WD LOOK na normální suché silnice neznamená automaticky destrukci systému 4WD, ale určitě mu to nedělá dobře. Není tam mezinápravový diferenciál a něco opravdu musí povolit, většinou klouzne ta spojka u diferáku, ale klidně může povolit i rozdělovací převodovka, tak bacha na to. Pokud jedu na sněhu, zapínám 4WD LOOK rovnou, auto se chová daleko čitelněji, dělám to od doby, kdy se mi po přidání plynu v jedné zasněžené zatáčce po automatickém připojení zadku náhle změnila nedotáčivost na přetáčivost a měl jsem plné ruce práce :wink: Od té doby na sněhu automaticky zapínám LOOk