Stránka 1 z 2
Srovnání dvou i30
Napsal: 10 srp 2013, 21:29
od stehnik
Protože jsou tady fajn lidi a občas vázne diskuze, rozhodl jsem se, že se podělím o pár postřehů s i30 combi v nějakém základním provedení (1,6 mpi s paketem komfort zřejmě) čerstvě zajetou, kterou jsem dostal jako náhradní vozidlo během opravy mé modré i30 hatch. Mám tak docela dobrou možnost srovnání.
1) combi má mnohem ostřejší brzdy, i na pohled se zdá, že jsou větší - bral bych hned
2) motor 1,6 mpi je neskutečně tichý, musel jsem vystoupit a poslechnout si, jestli běží nebo zda tam není start-stop (nebyl) - holt jsem zvyklý na naftu
3) je možné mít i30 bez denního svícení ledkami? combi nemá na páčce světel režim auto. Ví někdo jak se teda zapínají? V nárazníku vypadají, že jsou
4) žádné zvuky od zámků zadních sedadel - svatý klid, snad mi to opraví
5) oba volanty by měly být shodné, kožené - ten v combi ale docela dost klouže a přijde mi takový lacinější (možná se ještě omaká, nebo to je řešení jak předejít oloupání, už mi měnili hlavici řadící páky a nová mi přišla, že je také z takového jiného materiálu)
6) u combi mi chybí snad všechny super vychytávky, co jsou ve vyšší výbavě - myslím, že to rozhodně nebyly vyhozené peníze
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 10 srp 2013, 22:01
od Limitz
to kombi nebude mít světelný senzor, proto nemá na páčce světel režim auto a LED denní svícení se aktivuje automaticky po startu při vypnutých předních světlech (tuším že na páčce by to měla být 0)
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 10 srp 2013, 22:57
od Méďa Béďa
Ad 2) Ono to nemá otáčkoměr

?
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 10 srp 2013, 23:20
od Hardcam
1/ brzdy jsou stejne, ale brzdi lehci auto
5/ volanty jsou taktez stejne, cim starsi, tim je kuze hladci a tim vic klouze...reklamovane volanty pak mohou byt presity do jine kuze
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 10 srp 2013, 23:34
od Limitz
když jsou brzdy stejné, tak by snad měl kvůli váze líp brzdit jeho hatchback, ale on píše že podle něj líp brzdí kombi

Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 10 srp 2013, 23:47
od Hardcam
Kratkej je diesel a v tom vidim tu "horsi ucinnost"....
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 11 srp 2013, 02:05
od stehnik
Limitz píše:to kombi nebude mít světelný senzor, proto nemá na páčce světel režim auto a LED denní svícení se aktivuje automaticky po startu při vypnutých předních světlech (tuším že na páčce by to měla být 0)
To jsem si taky myslel, zkoušel jsem to na parkovišti s nastartovaným motorem i na dálnici za naleštěným autem a nesvítily. Ještě to prověřím.
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 11 srp 2013, 02:07
od stehnik
Méďa Béďa píše:Ad 2) Ono to nemá otáčkoměr

?
Jasně že má otáčkoměr, jenže ten motor točí na neutrál tak málo, že jsem si říkal, jestli není ručička v krajní poloze

Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 11 srp 2013, 02:18
od Limitz
Hardcam píše:Kratkej je diesel a v tom vidim tu "horsi ucinnost"....
jo vidíš to mi uniklo

máš pravdu
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 11 srp 2013, 02:31
od stehnik
K brždění:
Hatch má lepší výbavu a diesel, těžší bude určitě (I přesto, že combi má nějaký ten plech navíc). Nečekal jsem ale, že to bude takový rozdíl.
Brzdy se mi stejné nezdají. Větší možná nejsou, to teď neporovnám, čim jsem si ale jistý je krycí plech vzadu. Jo ten co jsem řešil tady
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=154&t=27235 
Není tam takový ten 1,5cm ohnutý okraj. Takže to tak nebije do očí.
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 11 srp 2013, 09:25
od Hardcam
stehnik: tak mi posli do SZ INka, ja ty brzdy projedu.
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 11 srp 2013, 18:30
od stehnik
stehnik píše:Limitz píše:to kombi nebude mít světelný senzor, proto nemá na páčce světel režim auto a LED denní svícení se aktivuje automaticky po startu při vypnutých předních světlech (tuším že na páčce by to měla být 0)
To jsem si taky myslel, zkoušel jsem to na parkovišti s nastartovaným motorem i na dálnici za naleštěným autem a nesvítily. Ještě to prověřím.
Tak dnes už diody svítí, nevím co jsem předtím dělal, že jsem si toho nevšiml. Asi svítilo hodně slunce..

Sry
Noo.. ale co když nechci svítit vůbec? To už nepůjde co?

Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 11 srp 2013, 19:08
od Limitz
jedině přestřihnout dráty od denního svícení

Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 11 srp 2013, 19:32
od mobil5o
ad
1) HB/COMBI maju vzdy rovnaku velkost brzd - 15" kotuce, varianta s elekt.parkovacou brzdou ma vzdy 16"kotuce (HB aj KOMBI)
3) AUTO na ovladaci svetie znamena automaticke prepinanie medzi dennym a klasickym svietenim, co vyzaduje svetelny sensorom, aj auta bez funkcie AUTO mozu mat LED denne svietenie
5) je to riesenie na odlupujucu sa kozu, sam to mam uz vymenene za novy typ a za mna palec hore za novu variantu (aj ked je viac hladka ako ta starsia)
Re: Srovnání dvou i30
Napsal: 11 srp 2013, 21:45
od JoRy
ad 2) totéž platí i o GDI motoru.