Stránka 1 z 1

Hluk z motoru, podvozku

Napsal: 07 zář 2013, 08:42
od Pavelkubica
Zdravím,
potřeboval bych radu.
vlastním 2 roky Santa Fe rv.2005, zatím najeto cca 125 000 Km., 2,0 CRDI 92KWh.
Poslední dobou po přidání plynu jdou od motoru (převodovky, diferenciálu ???) divné zvuky, jako když máte sportovní výfuk ,nebo něco podobného.
V neautorizovaném servisu zkontrolovali výfuk, vyměnili olej v převodovce a v diferenciálu (v převodovce chybělo cca 0,7l, diferenciál ok.). Ovšem nic se nezměnilo, zvuk je stále stejný. Je intenzivní při přidání plynu, po vyšlápnutí spojky a zařazení neutrálu ovšem zvuk mizí.

Díky za Info
Pavel Kubica

Re: Hluk z motoru, podvozku

Napsal: 07 zář 2013, 13:22
od Richard555
vidím to na výfuk, nemusí nutně foukat ven, ale můžou být uvnitř uhnilý přepážky, tak je to hlučnější. U tý převodovky bacha má tam být jen a jen olej 75W85 GL4 a v diferáku a rozdělovací převodovce olej tuším 80W90 GL5..... Prý je Santa na ten olej v převodovce hodně háklivej a záměna GL4 za GL5 ji spolehlivě zničí
Správný olej do převodovky je snad jen origo Hyundai, nebo Castrol a Tutela jiní výrobci ho nedělaj

Re: Hluk z motoru, podvozku

Napsal: 10 lis 2014, 10:00
od Picaso
Ahoj Richarde

Jelikož se teď trápím s hlučností(motoru nebo převodovky???) v určitých otáčkách(cca 2300 otáček),tak procházím fórum a pátrám,na co bych se měl kouknout a napadlo mě,že jsem měnil před dovolenou převodový olej.A ty zde píšeš,že hodně záleží na API.Já jsem tam dal tento olej:http://maziva.heureka.cz/castrol-syntra ... 75w-80-1l/
Myslíš že tam může být???Mohl by ty zvuky mít na svědomí ta volba převodovýho oleje.Jen pro upřesnění začalo to být slyšet po ujetí cca 4000 km od výměny,když jsme se vraceli z dovolené v Bulharsku.

Díky za odpověď Pavel

Re: Hluk z motoru, podvozku

Napsal: 10 lis 2014, 14:25
od Richard555
no myslím, že s olejem si chybu neudělal, ten cos tam dal je GL4+ a to by snad nemělo vadit..... co vadí určitě jsou nějaké přísady pro hypoidní ozubení a ty se nesnáší v hyundai se synchronama, olej je značen GL5 tak na tohle pozor...... GL4+ se snad může použít jak v převodovce tak i v diferáku....

Ta hlučnost v určitých otáčkách , těžko popsat je třeba to asi slyšet a vidět....mě např. na volnoběh rezonoval řemen altíku a ošklivej zvuk to byl, pomohla výměna napínáku, může to bejt výfuk, ložisko na kardanu (to prostřední) možností je tam spousta.....

Může to být i spojka..... spojkový ložisko .....