Stránka 1 z 2

líná 88kW?

Napsal: 22 led 2014, 19:08
od doubas86
dobrý den! chtěl bych se stát majitelem i30kombi, rok 2013, benzínové motorizace 1.6, 99kW. dneska jsem absolvoval zkušební jízdu s motorizací 88kW a bylo mi vysvětleno, že motory gdi nejsou vhodné do města neboť krátké trasy způsobují srážení vody v oleji a následně hladina oleje zvedá hladinu a je nutné pak navštívit servis k řešení problému.
faktem zůstává, že najedu cca 10t/rok, cesty převážně 2-5km (nákupy a další drobnosti) nebo 25km (cesta do práce). proto jsem chtěl benzín, ale s ohledem na spotřebu jsem si vyhlídnul verzi 99kW.
dnešní výlet s 88kW jsem proto nepřivítal s chutí. ale na jeho konci (najel jsem asi 350km, dálnice, okresky, kopce) jsem zjistil, že mám spotřebu 6,3l!! auto mělo najeto 250km, když jsem si ho přebíral.
spotřeba má prý klesnout a výkon stoupnout o 20-30%. u spotřeby mi to žíly netrhá, ale výkon motoru se mi zdál poněkud plytký... srovnávám s toyotou avencis 1.6. sice se motor sbíral od nějakých 1 000ot, ale když jsem chtěl předjíždět (okreska-kamion) musel jsem z 6stupně řadit na 4 a doufat...
máte někdo zkušenosti a mohl byste mi poradit prosím?

Re: líná 88kW?

Napsal: 22 led 2014, 19:22
od mnkk
S 1,6i 88kW som najazdil niekolko tisíc km. Aj od nova, aj s cca 6-7 000km. Výkon o 20-30% nestúpne. Auto ide tak ako píšeš. Je pružné v nízkych otáčkach. Na dialnici je treba podradiť, to je tiež pravda. Ten avensis nebol náhodou 1,8i???

1,6i 88kW je myslím dostačujúca. Povedal by som, že je velmi vydarená.

Re: líná 88kW?

Napsal: 22 led 2014, 19:32
od doubas86
ne, motor 4afe, 81kW

ty hodnoty 20-30% mi je jasné, že byl úlet prodejce, ale spíš mi šlo o to, jestli se motor zajede, nebo je toto jeho koncový výkon. říkal mi, že je možné při svižnější jízdě jeho pružnost zlepšit.

a to je vlastně další dotaz, nápověda řazení se převážně pohybovala kolem 2t ot vyjma 6stupně kde to bylo 2,5t ot, někdy mi dokonce radil řadit ne o jeden stupěň, ale o dva výš. jezdíte někdo podle toho a nebude motor "ubrkaný"?

Re: líná 88kW?

Napsal: 22 led 2014, 19:41
od mnkk
Motor si isto sadne, ale nie po 5, ale po 25-30 000km. To je pri tvojom nájazde 3 roky. Neviem na čom si jazdil a aké máš návyky. 1,6i je dostatočný motor. Popozeraj fórum. Ludia s jazdou 3-5km majú spotrebu okolo 9.

Podla "rádcu" radenia možeš po rovine kludne radiť. i30 GD nevibruje ani pri 1500ot. Toto je bez problému. :wink:

Re: líná 88kW?

Napsal: 22 led 2014, 19:55
od doubas86
jezdím spíše na spotřebu - dojezdy, vyřazování, otáčky 2-2,5t ot... ale v případě nového vozu bych z něj nerad udělal onoho "ubrkance"

ano, spotřeba po městě 9 očekávám

ještě k servisům, na palubním pc sem se dočetl, že je návštěva za 29t km nebo 355dní (nevím přesně ta čísla), chápu správně, že i hyundai má dlouhé výměny? osobně preferuji rok nebo 15t km, neb ve firemní flotile máme oktávky II řady a po dlouhých intervalech nám odešly dva motory. co doporučujete?

omlouvám se, že Vás zasypávám dotazy, ale mám v plánu koupi prvního novéh vozu a kolem sebe hodně "rádců"

Re: líná 88kW?

Napsal: 22 led 2014, 20:03
od mnkk
Aký je interval neviem. Zdá sa mi, že dlhý má iba CRDi a možno GDI. Skôr si myslím, že bude mať interval 20 000km/rok.

V každom prípade sa nič nestane, keď olej vymeníš po roku a garančku urobíš každý druhý rok.

Na zábeh sú tu iné kapacity, ale prvé kilometre by si nemal motor podťáčať.

Re: líná 88kW?

Napsal: 22 led 2014, 20:43
od Meggie007
Servisni interval u i30 2012+ je 30.000km nebo 1 rok, co nastane drive samozrejme.
Jinak vetsina majitelu co ma sve auto aspon trochu rada meni olej max. po 15.000km, longlife olej je jen nepovedena iluze ( po 15.000km v beznem provozu bude kazdy olej mit mazaci vlastnosti spis jako marmelada :-).

Re: líná 88kW?

Napsal: 22 led 2014, 21:08
od doubas86
Meggie007 píše:Servisni interval u i30 2012+ je 30.000km nebo 1 rok, co nastane drive samozrejme.
Jinak vetsina majitelu co ma sve auto aspon trochu rada meni olej max. po 15.000km, longlife olej je jen nepovedena iluze ( po 15.000km v beznem provozu bude kazdy olej mit mazaci vlastnosti spis jako marmelada :-).
no a to je právě ono, co znamená podtáčet a co znamená první kilometry? pokud bych volil dle dnešní jízdy, bylo by to 2,5-3t ot a první kilometry bych asi neřešil.

ano, 15t km nebo rok jezdím a beru to jako optimum :)

Re: líná 88kW?

Napsal: 22 led 2014, 21:55
od idam.i
doubas86 mám motor 1,6GDI už skoro 2roky.Má najazdených 57.000km a šlape uplne v pohode.Nechápem tie reči,že GDI sa nehodí do mesta a pokial s ním jazdíš v meste tak máš problémy. ](*,) Motor si definitívne sadol pri 30.000km.Prejavilo sa to najviac v ťahu okolo 2.000 až 2.500otáčok.Ochotne ide od 1.500 otáčok a nad 2.000 môžeš kludne preradiť,pokial nikam neponáhlaš.Pokila chceš trochu radosti,tak ho treba podržať a zhruba od 4.000 celkom pritlačí.(jasné,nie je to diesel) Keď potrebuješ rýchlo predbiehať treba podradiť aj o 2 stupne.Vôbec mu to nerobí problém a pokial to nie je často ani moc nezvyšuje spotrebu.Váhal som s volbou tohto motora do môjho auta,no po týchto skúsenostiach vôbec nelutujem.Myslím,že pre 30 je to ideálna volba.

Re: líná 88kW?

Napsal: 23 led 2014, 07:09
od doubas86
inu, jsem vcelku na rozpacích. na jednu stranu jsem rád, že jsem zkusil jízdu ve verzi 88kW a poznal, že jede a není to vůbec špatný, ale nadruhou stranu budu muset zkusit i tu 99kW a pokud říkáte, že ono srážení vody do oleje není takový strašák jako se zdá...

to odřazení o dva kvalty jsem aplikoval i na verzi 88kW a pak se taky rozjela :)

Re: líná 88kW?

Napsal: 23 led 2014, 10:02
od idam.i
Vcelku poctivo sledujem na fóre skúsenosti s GDI.O vode v oleji ,alebo niečo podobné ani ťuk.Zatial sa nevyskytlo nič.1,6 CVVT je tiež ok,ale čítal som o problémoch pri rozjazdoch so studeným motorom a tempomat zvláštne funguje.

Re: líná 88kW?

Napsal: 23 led 2014, 10:13
od doubas86
to jsem rád a začínám čím dál více přicházet na to, že prodejce neměl úplné informace a 100% neměl chut semnou až tak diskutovat, hlavně mi nabízel na prodej krátkou verzi, ačkoli sem měl požadavek na kombi 99kW.

tempomat souhlasim, ale říkal jsem si, že jsem rozmazlený z oktávky a nestudoval jsem manuál, takže to bude má chyba.

a mohl by mi někdo doporučit lepšího nebo alespon jiného prodejce v okolí ústí nad orlicí?

Re: líná 88kW?

Napsal: 29 led 2014, 17:28
od mizuno
Mám 1,6 88 kW, kupoval sem novou a teď po 7 měsících mám něco přes 8000 km. Můžu říct, že rozdíl ve výkonu nyní je ve srovnání s novým autem značný. Taky mi nový auto přišlo líný a to jsem měl předtím felicii 1,6. Hlavně mi přijde, že se zlepšila akcelerace z nízkých otáček, v některých místech, kde jsem dříve musel podřazovat na dvojku, teď stačí trojka. Pokud potřebuju předjíždět a rychle akcelerovat, tak tam je nutné podřadit většinou na trojku. Jinak s autem spokojenost, teď přes zimu s ním ve městě jezdím za 7,5 l (ale žádné velké kolony, spíše hladký průjezd a čekání na semaforech).

Re: líná 88kW?

Napsal: 30 led 2014, 07:12
od doubas86
děkuju moc za příspěvek. jsem totiž ve fázi rozmýšlení jestli se vydat cestou 88 nebo 99kW, jel sem s oběma, obě stejně nové (asi 200km). a teďka moc nevím kudy se vydat. nehledě k tomu, že nejsem moc na výbavu takže pořizovací ceny u referentských vozů jsou značné...

Re: líná 88kW?

Napsal: 30 led 2014, 09:42
od idam.i
V princípe ani s jedným neurobíš zlú volbu. [-X Ja by som volil GDI,ale je to len moja volba a teraz je rozhodnutie na tebe. :mrgreen: