Stránka 1 z 4

Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 24 led 2014, 08:24
od honza79
Dobrý den,
prosím Vás, mám dotaz ohledně problému s předními kotouči.
Auto jsem koupil jako předváděčku s ca. 12.000km.
Při brzdění se mi začal chvět volant, to jsem měl najeto již ca. 28.000km.
5ekli mi, že to vpadá na probrždění kotoučů, ale opravili mi to na garanci.
Co se nestalo, po dalších ca. 5.000km se to opakovalo.
Bohužel tentokrát mi řekli, že je to moje chyba a musel jsem zaplatit výměnu obou kotoučů a destiček.
Jen pro informaci cena i s prací 9.950,- Kč.

Už se Vám to také někomu stalo?
Je to vůbec možné po tak krátké době kotouče probrzdit?
Na křižovatky dojíždím na kvalt a v tomto počasí se ani po ženských nedívám, že bych například musel agresivně brzdit.

Předem děkuji za vaši odpověď.
Honza

__________________________________________________________________________________________________________

Tak Vás všechny opět zdravím.
Tento odkaz jsem zda zakládal a čekal jsem na reakce.
Všem moc děkuji a přeji ať se daří.

Opět mám problém s kotouči.
Po výměně předních kotoučů a destiček jsem po ca. měsíci najel dalších 3000km a opět došlo ke chvění volantu.
Tentokráte už to budu řešit právní cestou přes soudního znalce a nenechám se omr....

Je to peklo a jak jste psali, servisy se na Vás jen vykálí.

Dám vědět jak to dopadlo.

Honza

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 24 led 2014, 08:53
od hynek.brno
ahoj, já mám po servisu v 60 tisících a to stejný, chvěl se volant i při mírném sešlápnutí brzd. pedálu, ale jen s tím rozdílem, že mi to ani po dohadování se ve 2 servisech v Brně na žádnou garančku neopravili. Musel jsem to normálně na tvrdo zaplatit! Dokonce mi tvrdil garanční technik, co ty opravy schvaluje, že limit na kotouče !!! je 40 tisíc km...Samozřejmě, že pak s kotoučema šly ven i destičky za další 3,5 tisíce...No katastrofa toto auto, už nikdy víc. Palubka mlátí jak divá, jen tak mimochodem...Navíc rezne sloupek na 5.dveřích, tak to chtějí celý přelakovat.

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 24 led 2014, 09:42
od doni
Áno ja mám tento problém s autom od 18 000 km. Teraz mam 33 a mam tak asi 4-te kotuce. Všetko menia. Nevedia co tomu je. Uz sme tu mali aj vymene riadenie, capy, tycky stabilizatora. Vtedy to vydrzalo 3000km. Teraz ked to maju a riesi to aj firemny pravnik tak mi povedali, ze som mal zle vyvazene kolesa :). Ale dovolim si spomenut este jednu vec. Ked malo ist auto tento krat do servisu odmietli ho zobrat tak som musel zatlacit zase na SOI a obchodny zakonník. Potom mi povedali, ze oni mi nove auto nedaju... Takže kde je pes zakopany? Doteraz tvrdili, ze som sam kto ma takyto problem. Uz ked to tvrdili som bol presvedceny o tom, ze to je klamstvo. Takze ja odporucam sa obratit na pravnika. Ak nastane problem niekolko krat dat to na sud. O plateni novych kotucov a o prebrzdeni sa s nimi vobec nebavit. Ak si oni myslia ze prebrzdit kotuce je take lahke prisavte im auto inej znacky nech vam to ukazu, že to potom zaplatite všetko.

A ešte jedna vec keď sú oni chuji buďte aj vy.

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 24 led 2014, 10:24
od Hardcam
Taktez rovnaky problem uz od "noveho" auta.
Vyreseno na dalnici razantnim bezcitnym pristupem, od ty doby je cheni minimalni nebo vubec zadne.

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 24 led 2014, 10:38
od doni
Podla mňa je tu problém úplne inde nie v kotučoch. Su tu 3 prípady.

1. Kúpené zanovne auto s 12K ktoré zacalo robit problemi po 28 000km. Teda 29 tis. klud. Potom nove kotuce po 5 tis a dookola.

2. Prípad 6Otis . Možno náhoda ale aj tak na kotuce velmi malo. Kotuce pri musia vydrzat 120 tis min.

3. Moj pripad. 18tis. nove kotuce. 22 tis nove kotuce, 28 tis nove kotuce + riadenie. 33 vyhovorka zle vyvazene zimne pneu. A ze uz to vraj nerobi. Uvidime v utorok.

Takze aby som to zhrnul. Ak je auto nove nerobi to. A potom to zere kotuce. Teda nieco sa znici za tu dobu a javi sa to ako kotuce. Ale pritom oni su len dosledok niecoho ineho... A o tom niecom Hyundai skalopevne mlci alebo nevie nato prist a samozrejme zakaznik je arogantny debil, ktorý "prebrzdi" kotuce aby im chudacikom ich mohol reklmaovat. Ak to je teda tak... Tak preco oni nemeraju hrubku platniciek pri prijati vozidla do servisu a nezapíšu ju do reklamačného protokolu so súhlasom zakazníka, ak ide o tento problem, veď predsa ked to ten "debil" zakaznik prebrzduje tak asi nebudu mat normalnu hrubku :)

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 24 led 2014, 17:28
od alarm
"prebrzdené kotúče", kto vymyslel tento pojem?
auto je stavané aj na brzdenie, a keďže ručná je len na zadných kolesách, znamenalo by to, držať súčastne brzdu a plyn. Inak je to bežné jazdenie po cestách, a je jedno ,akou rýchlosťou. Toto by som si asi nenechal od nich....

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 24 led 2014, 17:46
od mikodim
Aj nový kotúč može po malo km začat triast = chybný material! Vlastna skusenosť + otec mal servis a bezne sa stavalo ze kotuc vydrzal len niekolko km a zacal triast.. Ak je kotuc prehriaty chybou vodica ,da sa to lahko zistit podla sfarbenia (fialovo modrý odtien) Dalsi problem moze byt vo valcekoch - nevracaju spet a kotuc sa dlhodobo prehrieva ,ale to mechanik jednoducho zisti uz pri montázi noveho kotuca. Ak je auto v záruke alebo kotuce su v záruke trvat na zarucnej výmene..

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 24 led 2014, 22:37
od alarm
Veď to mi práve nie je jasné.
Akou chybou vodiča môže nastať tento stav, ak brzdy sú určené na brzdenie.
Vada materialu, zle nadimenzované a pod. to už je niečo iné, ibaže by sa z brzdami nemalo brzdiť, ale to by muselo byť v manuali :mrgreen:

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 25 led 2014, 11:50
od airwaves
Byl zde na foru někde odkaz na čtení o kotoučích. Jsou z litiny a jejich tzv. zkroucení nehrozí. Alespoň autor tvrdí že zkroucený kotouč ještě neviděl. To čemu říkáme zkroucení, je nanesení části desky na kotouč co pak způsobuje třepání volantem. Když měnit kotouč tak až je obrzděný z 28mm na 26 jak to u i40 má být. Jinak je problém buď v materiálu desek a nebo v tom brzdo managementu. Tam může dojít k tomu, že brzda neustále přibrzďuje, v systému třeba zůstává tlak nebo jiný problém a nahřátá deska se pak při běžném zabrzdění nalepí na kotouč. udělá tam stopy, hop, hop, :D Pokud Vám nějaký magor tvrdí že za to můžete sami, nakopte mu prosím pozadí!

http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx?PA ... Mg6GVD9A==

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 25 led 2014, 13:01
od David PLEVA
Docelá zajímavé počtení

http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 25 led 2014, 21:46
od soban
Při normálním provozu nemůžu brzdy zničit!

Maximálně můžu skrátit životnost destičkám když budu jezdit jako závodník - ošoupávat se mají hlavně destičky na to tam jsou - samozřejmě i kotouč se opotřebovává, ale ten by měl vydržet několikrát déle a né že po 20k km se musí měnit.

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 26 led 2014, 11:38
od doni
Hardcam píše:Taktez rovnaky problem uz od "noveho" auta.
Vyreseno na dalnici razantnim bezcitnym pristupem, od ty doby je cheni minimalni nebo vubec zadne.
Aké je to riešenie?

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 26 led 2014, 13:57
od idam.i
Hardcam,to čo píšeš v podstate potvrdzuje tvrdenie Airwavesa.Vyzerá to byť skôr doštičiek,respektíve kombinácia doštičiek a kotúčov. #-o
Začínam to cítiť aj ja.Nie je to nič brutálne,ale pri ľahkom pribrzdovaní to rozochveje volant.Utorok som dohodnutý,že to idú omrknú.Som zvedavý s čím prídu. :-k

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 26 led 2014, 15:45
od robertbulko
No to je paráda. Čo bude ďalšia hromandá závada??? ](*,) Som zvedavý kedy si to nájde mňa. Mám za sebou 17000km a zatiaľ je to v poriadku. Snažil som sa ukludniť a potlačiť všetky moje nemilé slová na adresu :hyu: , ale znova som znechutený. #-o

Re: Problém s předními kotouči i40 kombi

Napsal: 26 led 2014, 20:18
od jiri.vacha
Nemůžu s vámi sůhlasit chalani :mrgreen: ,mám pocit že hyundai má úmyslně poddimenzované brzdy vzhledem k váze vozidla.Musíte vyvíjet větší tlak,delší čas k brždění,což následně vede k přehřívání brzd a následnému kroucení kotouče.Když srovnám tátovu caravelu a můj trajet,on má ostřejší nástup brzdného účinku,na pedál nemusím vyvíjet takový tlak nohou,což znamená,že brzdím kratší dobu a neohřeji tolik brzdy,abych stejného účinku dosáhl na trajetu,musím více tlačit nohou na pedál,delší dobu tím pádem brzdím,čímž přehřívám brzdy.Kotouče mi vydrží cca 50tis. s tím,že si dávám bacha na přehřátí a s tím ,že je nechám cca dvakrát srovnávat na brusu.Jak začínají při brždění vibrovat,okamžitě měním, nebot pak mi odchází ložiska kol.Jinak je to všechno o kvalitě destiček,materiálu kotouče a pak bezohlednosti řidiče.Jinak co jsem zde četl v příspěvcích,řekl bych,že s vámi pěkně hyundai servisy vyjebávají,aby po cca 20tis odešly kotouče u nového auta,cccc :-k ,kdyby to byl jeden,dobrá,jezdí jak prase,ale je vás víc,a stejný problém :-k ,to stojí za zamyšlení :-k