Stránka 1 z 1
					
				Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 12 úno 2014, 20:27
				od dodomodofuj
				zdravim
neviem ani ako by som nazval túto tému, a ani kde by som ju mal správne zaradiť. ale mám hyundai getz 2006 tak preto píšem tu.
mám jeden problém a neviem či sa sním už niekto stretol. Auto mi ide doprava pokiaľ mám zimné pneumatiky na plechových diskoch (165/65R14). čo mi spôsobuje nadmerné opotrebenie  na krajoch pneumatiky (predna náprava). Viem že  je každý múdry a povie že je to zlou geometriou. Geometriu som robil pri kúpe auta, teraz na jesen pri výmene pneu. Všetko je vporiadku ani len malú odchylku som nemal. Pritom pri letných pneumatikách (175/65R14) na Al Diskoch ide auto ukážkovo rovno. Auto mám 2 roky a  pri prechode na zimné musím kupovať vždy nove lebo sú už na druhu zimu nepoužitelné.(keď porovnám nové zimné ako sú vydraté s letnými na ktorých sa jazdí už 4 leta je to až do plaču).V Hyundai servise mi nevedia povedať prečo sa tak auto chová keď je geometria vporiadku a ešte mi aj skontrolovali kompletný stav podvozoku. Co by to mohlo mať za príčinu?? zle plechové disky? užší profil zimných pneu?? Pritom pri každom prezutí auta dám všetky kolesa vyvážiť. 
Som otvorený všetkým názorom 

ďakujem
 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 12 úno 2014, 20:35
				od milo58
				Zkus přední pneu vyměnit mezi sebou. Pokud potáhne na druhou stranu, je to v nich. Někdy pomůže otočit je na disku, ale nepíšeš, o jaké typy pneu jde.
milo58
			 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 12 úno 2014, 20:51
				od dodomodofuj
				mam Kleber Krisalp HP 165/65 R14. Pritom letne mám tiež KLEBER a snimi nemám problém. Ale auto mi točilo doprav aj pri starých zimných aj pri funglačoch. Prehodiť pneu na diskoch sú ďalšie financie navyše ale pri najhoršom pouvažujem aj nad touto možnosťou.
			 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 12 úno 2014, 22:18
				od mmv
				tak leda na zimu si pořídit druhý auto, doporučuji ale před koupí vyzkoušet, jestli jede rovně  

 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 07:12
				od Farrael
				No já bych se zaměřil spíš na ten disk, jak na gumu samotnou. Podle mě ho máš koplej, nebo špatně vyváženej. V důsledku toho se ti pak děje tohle. Pokud vše ostatní je v pořádku, tak je to už asi poslední možnost.
			 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 07:19
				od frawd
				Keďže kupuješ na každú zimu nové gumy, nebolo by lepšie kúpiť ich na tie AL disky a prezúvať?
			 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 07:26
				od Farrael
				A nebo rovnou koupit úplně nové disky a měl by pokoj. Přece jenom neustálé přezouvání (z disku dolu a zase zpátky) gumu postupem častu rychleji degraduje. Nicméně to taky záleží na finančních možnostech majitele, neboť disk stojí trochu víc jak guma.
			 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 07:44
				od frawd
				Mne gumy degradujú hlavne jazdením.  

 Pôvodne som chcel kúpiť sadu plechových diskov na zimu, ale to sa mi neoplatí.
 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 13:16
				od mmv
				nojo, ale když von nenapíše kolik najede za zimu kilometrů, ... jestli přehodil zadní dopředu...
taky to může být tím, že ty zimní sou nějaký shity
na getze si myslím půjde sehnat někde na aukru origo jinej plech, koupil bych 2 a bylo by
na berlingu se mi taky sjížděli venkovní okraje, ale tam to bylo geometrii a bylo potřeba vyměnit spodní ramena, ale nedělal jsem to, po dvou letech museli přední dozadu, ale i tak najezdily skoro 50000 a tak když se sjedou gumy za zimu ??? 10000 ??? je něco v nepořádku, geometrie, disk, guma
frawde, já koupil na zimu 4 hliníky na aukru za 850,- za první zimu se mi to už zaplatilo na přezouvání 

 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 19:18
				od 69pavel
				pises zimni 165/65R14 ;letni 175/65R14 nevim proc nemas zimni stejne rozmeru jako letni uz jen timto ti musi rozdilne ukazovat tachometr i kdyz mozna dle tabulek by to mohlo byt jeste v toleranci,nechce se mi to ted hledat
dale tu geometrii ti kontrolovali jak na letnich tak pote i na zimnich? nebo jen na letnakach?
ja bych  tipl ze kdyz tam das ty zimaky tak se zmeni geometrie do rozbihavosti mozna ne o moc ale  i 0,5 muze mit zasadni vliv na sjizdeni
potom dalsi faktor unosnost pneu, 1 pneu 175 je na 475kg  kdezto jedna pneu 165 na 437kg ,potom by mohla pneu se chovat nekoretne pri zatizeni a mohla by se sjizdet jak popisujes
Edit:jesen mi doslo geo delana i na zimakach,skus od nekoho pujcit jine pneu s disky v rrozmeru 175/65R14 jak se to bude chovat
Edit2:jeste jsem koukal na vzorek tech pneu 165,to sjizdeni by mohl delat i ten vzorek,je trochu hrubej na predni pohon  kombinaci s nizkou unosnosti,mozna bys mel si poridit pneu s oznacenim XL,RF
			 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 21:19
				od jaroslav5
				Ked ma 175-ky letne a 165-ky zimne tak mu bude tachometer ukazovat rovnako. Ved je to rozmer len o sirke balona. A je lepsie mat zimne pneumatiky uzsie a letne sirsie tak ako to pise.
			 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 22:26
				od mmv
				no tak to teda neni, jenom o šířce běhounu, ta 175 je o 7 mm vyšší a na jedno otočení ujede o 40 mm víc
vím, 40mm nic neni, ale na 100 otočení to už jsou 4 metry 
 
 
ale samozřejmě ve Švédsku s hřebama je v pořádku mít ty gumy užší, aby se dříve prohrabali na únosný povrch 
 
to 69pavel : neblbni s těma číslama  

 , ta nákupní taška by jezdila i na mopedových kolech  

 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 23:14
				od frawd
				mmv píše:frawde, já koupil na zimu 4 hliníky na aukru za 850,- za první zimu se mi to už zaplatilo na přezouvání 

 
Netrúfam si kúpiť disky hocikde. Moja chyba. Ale aj keby som mal samostatné disky, aj tak ich treba raz za čas vyvážiť, nie?
jaroslav5 píše:A je lepsie mat zimne pneumatiky uzsie a letne sirsie tak ako to pise.
Nevidím dôvod mať v zime užšie pneu. Kontakt s vozovkou je horší a koľkokrát za zimu sa brodíš v hlbokom snehu?
 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 13 úno 2014, 23:30
				od mmv
				pán tam měl napsáno disky mazda blabla hyundai 5x114.3/15 na dotaz mi změřil středovou díru a už jsem pro ně pelášil 130 km 

ET to má skoro stejný, šířku i tloušťku stejnou a za 220 za kus, no nekupto  
 
 
jinak co máte všichni s těma zákonama, ty sou tu proto, aby se když ne dodržovaly tak alespoň obcházeli
... jedu druhou zimu na již jednou vyvážených a nevidím v tom problém, až budu cítit že je čas udělat vyvážení, vyvážím, jo a gumy (pneumatiky) si nasazuju doma sám, to jsou zase cca 400,- ušetřený
jinak jezdili jsme na 155kách celý leta někteří s hromadou trsátek i na 145kách a žádný problém bych v tý šířce neviděl 

 
			
					
				Re: Jazda auta v ZIME a v LETE
				Napsal: 14 úno 2014, 07:53
				od 69pavel
				mne je jedno na jake sirce jezdite,ja kdysi jezdil taky na OR34 165/80 celorocne,najel na nich 70.000km a vyjel jsem na horach vsude a bez retezu ale tady tazatel ma evidentni problem se sjizdenim prednich gum a potrebuje to vyresit
takze neco to zpusobuje,ono staci kdyz je guma mekci a staci  trochu vice riznout zatacku a uz se to po venku hobluje,nevim kolik ma getz rozlozeni  vahy na predek -zadek,podivejte  se nekdo  kdo ma getzika do velkeho TP jestli to tam je napsane-zatizeni na predni napravu a napiste to sem kolik to je. taky jestli tam  jsou ruzne montaze disku a pneu, jestli ten rozmer 165/65 R14 tam vubec muze byt namontovan a pokud ano jaky disk je predepsan k pneu 165/165R14 (sirka disku 4.5J ; 5.0J ; 5.5J ; 6.0J )
jeste se tazatele zeptam,to  ti sjizdi  po krajich jenom z venku nebo i zevnitr stejnosmerne?
meli jsme pripad kdy  na aute  byly spravne osazene zimni pneu dle TP a rapidne se sjizdely pneu zevnitr obe strany stejne,pritom bylo vse  spravne(sbihavost,odklony),nakonec  se  tam daly  zimaky  ktere mely zesilenou  bocnici a najednou bylo po problemu,navic potom  auto bylo lepe ovladatelne v zatackach a neplavalo tolik.
moznosti-treba ta vahova kategorie u 165/65/R14 je proste malo na Getze a v kombinaci s ostrejsim projetim zatacek- problem na svete-sjete pneu po krajich
dalsi moznost - ano,delali sbihavost-ta muze byt celkove v poradku ale??? jsou  spojovaci tyce od hrebenu ke kulovym cepum stejne delkove serizene??? pokud by byly rozdilne serizene tak  pri natoceni do rejdu  by jedno kolo se natocilo vice oproti druhemu-nasledkem je enormni sjizdeni  na krajich.
dalsi moznost - kdyz serizovali sbihavost, mereni je v poradku pri nezatizenem vozidle ale zkusili jste nasledne udelat mereni kdyz si tam sednes a zmeri to pri zatizeni- jake jsou rozdily,muzou byt unavene pruziny a kdyz tam sednes da se to do vetsi rozbivasti  nez je stanovena mez vyrobcem a opet to pote sjizdi  po krajich
podivej se do protokolu od sbihavosti na kolik to mas serizene(celkovou sbihavost) nebo dej sem nahled protokolu at muzu do nej kouknout na hodnoty jake tam mas(sbihavost,odklony)