Stránka 1 z 2

Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 23 úno 2014, 20:34
od Tommy1234
Zdravím, měl bych jednu otázku, nikde jsem to tady nenašel. Koupil jsem si Getze po faceliftu (r.v. 2008) , 1.4 a není tam už budík na teplotu chladicí kapaliny. Jak poznám, že je motor zahřáty? Při otočení klíčku se rozsvítí kontrolka teploty pouze červeně a pak zhasne. Nemělo by to svítit nahodou modře za studena? Nebo to je řešené úplně jinak?
Díky za odpověd.

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 23 úno 2014, 20:43
od Rybář
Otec ho tam taky nemá. Pokud by se přehříval, tak se kontrolka rozsvítí za jízdy. Nejspíš.

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 23 úno 2014, 20:48
od Tommy1234
to je jasné... ale jde mi o to, že bych chtěl vědět kdy se motor zahřeje na těch + - 90stupňů...

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 23 úno 2014, 20:51
od mmv
když je naše tdi dreiBecher fabie studená, tak tam to modře svítí

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 23 úno 2014, 20:58
od Tommy1234
Právě jsem si všiml, že to tak je teď řešené u některých vozu. Ale je divné že u toho getze není nic. A je podle mě blbost aby tam byla jen kontrolka na přehřátí.

Napsal: 23 úno 2014, 21:34
od XMira
Měl jsem Getze 1.4. A ano, dokud se neohřeje, svítítí modrá kontrolka. Pokud ne, tak je něco špatně. Začal bych spálenou kontrolkou.

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 23 úno 2014, 21:48
od Tommy1234
A ta modrá kontrolka je vedle červené a nebo je to nějaká ""dvoubarevná"" žárovka ?

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 24 úno 2014, 08:02
od C5stepan
Po nastartování určitou dobu svítí modrá, při přehřátí nad 100 stupňů by se měla podle manuálu rozsvítit červená. Ještě jsem ji v autě neviděl, ale v knížce je namalovaná VEDLE té modré -napravo. Trochu "ujeté". Rád bych při jízdě věděl jak hřeje :shock: .

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 24 úno 2014, 09:01
od XMira
Tommy1234: Je vedle
Obrázek
Obrázek

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 24 úno 2014, 10:30
od Tommy1234
To je přesně to, co jsem hledal. Díky moc. Už jsem myslel, že tam není ani ta kontrolka. Snad to nebude nějaký problém najít závadu, proč nesvítí. Zjistil jsem, že na tom autě nesvítila od koupě nového vozu.

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 07 lis 2014, 02:36
od CyberSammy
horsie je, ze ak odide termostat a motor sa sice zohreje, ale je chladnejsi ako s funkcnym termostatom, tak na to nemate ako prist.. moze mat normalne 90 stupnov a s odidenym 80.. a to vam na modro uz svietit nebude.. jedine, ze by mal termostat nejaky svoj snimac a rozvietil by sa check, keby odide, ale o tom pochybujem :)

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 07 lis 2014, 19:57
od durkovic
ano ano je to tak, po naštartovaní studeného motru sa rozsvieti modrá kontrolka a svieti pokiaľ sa neotvorí termostat radiátora, v okamihu ked sa termostat otvorí modrá kontrolka zhasína, a teda je to znamenie pre vodiča že motor dosahuje prevádzkovú teplotu a môže sa mu naložiť. ak sa rosvieti červená kontrolka teploty znamená to že chladiaca kvapalina sa prehrieva a niečo je v neporiadku.

(osobne by som ale radšej prijal klasický ručičkový indikátor teploty motoru.

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 10 lis 2014, 11:52
od slabostka
jedna poznámočka - to že zhasne kontrolka chladiacej kvapaliny neznamená že olej je dostatočne zahriaty a že motoru môžete nakladať bez následkov.... o teplote oleja ktorá je v tomto smere rozhodujúca neviete nič tak doporučujem pár km a možno aj viac než 10km nenakladať....

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 10 lis 2014, 12:13
od durkovic
ano súhlasím, to že otvorí termostat a voda začne pretekať radiatorom neznamená že celý motorový komplex a teda aj olej má uplnú prevádzkovú teplotu. no rozhodne je ta teplota vyššia než ked sa auto rano naštartuje a hned tomu niekto dáva plný kotol na semafóroch aj napriek tomu že ešte svieti modrá kontrolka... ono pokiaľ nejako extra vonku nepraští mráz, ten olej je schopný plniť svoju funkciu v podstate hned. tie dnešné oleje sú na to už dosť riedké aby sa bezpečne dopravili olejovými kanálikmi tam kde je to potrebné aj v studenom stave oleja. Ale stále platí ako už bolo spomenuté, radšej zahriať dobre motor plynulou jazdou a až potom ak je to potrebné mu nakladať.

Re: Kontrolka chladicí kapaliny

Napsal: 13 lis 2014, 16:31
od slabostka
Olej 10W40 premaže systém pomalšie rádovo v sekundách ako 5W40 alebo 0W40. To je ale len jedna vec - olej sa dostane všade kam má ale po štarte je stále studený a teda viskoznejší. Na to aby vhodne plnil funkciu mazania, chladenia potrebuje zahriať aby ľahko cirkuloval v systéme... na druhej strane motor ako celok je zložený z x častí ktoré sa zahrievajú rôzne rýchlo, najrýchlejšie tie čo sú v styku s horiacim palivom. Najlepšia alternatíva je pomaly zahriať aby jednotlivé časti dosiahli približne podobné teploty...
Takže za mňa - elektrický predohrev chladiacej kvapaliny alebo olejovej vane, olej 5W40 alebo ak peňaženka dovolí 0W40, po štarte pár sekúd počkám, potom pomaličky do 2000-2500 otáčok, piánko pohoda tak 7-10km....