Stránka 1 z 6

Hyundai a caravaning

Napsal: 31 bře 2014, 10:01
od Espero
Byli jsme se podívat v sobotu na výstavě For karavan. A dokonce jsme našli, co jsme tak trošku doufali najít. Byly tam bydlíky různých firem, které měly stavbu provedenou ve v hodně, snad většině případů na bázi Fiat Ducato s 2,5 – 3 litrovými motory. Bylo to ale tzv. 100x o tomtéž. Je vidět, že za výrobou bydlíků je hromadná výroba součástí a prvků pro bydlíky, takže i přes určitou fantasii značící variabilitu myšlení inženýrů od výrobců na užitné ploše ponejvíce tak 6 x 2,2 metru, (takových vozů tam byla většina), pak použité prvky výbavy jsou vesměs stejné, jeden stejný prvek je tady po straně levé, onde po straně pravé. Zde světlejší provedení, onde tmavší. Nic proti tomu, ekonomicky je to zřejmě nutné, vyrábět na kolenou malosériové prvky je nesmysl, důležité je, že to funguje.
My jsme se zaměřili na malé přívěsné karavany. Souvisí to s tím, že letos jsem si oměřil děti a dospěl jsem k názoru, že nám Hyundai H1 tak asi počínaje příštím rokem začne být malý. Přijal jsem opatření v tom, že jsem před asi 3 týdny za nějakých 320 Kč vytvořil do přední kabiny 78 cm široké ležení pro staršího kluka, které mu jednak zpohodlní spaní nad složenou přední dvojlavicí (mám z výroby lůžkovou úpravu – sklopné opěradlo). Je to jednoduché, snadno smontovatelné, avšak nepohodlné, musím sebou vláčet „množinu“ prken do požadované podoby montovatelných a někde je uložit. Dalších cca 600 Kč bude stát molitanová matrace. A však předem vím, že je to krátkodobé řešení, nejdéle tak na 3 další roky.
My nemáme přehnané nároky, žena dokonce sprchy a záchody v karavanech odmítá, myjeme se v mořích a řekách, tu a tam u pumpy či jinde a co se týká WC při karavaningu, pak mi žena rovnou řekla, že koupelnu klidně omyje, ale vypouštění a likvidaci nevábných obsahů odpadních nádob a jejich čištění mi přenechá a když to nebudu dělat já – zůstanou plné. Takže hnus by zůstal na mě. Výsledek rozhodnutí - žádné koupelny a chemické WC v karavanech. A tak jsme hledali, v tomto smyslu a našli.
Našli jsme mini karavan Kondor vyráběný v Čáslavi za nějakých 175 tis. Kč vč. DPH. Naše potřeby by to splnilo, dokonce je v tom PB vařič i plynová absorpční lednička, úložné prostory pod postelí a na bocích. Jedinou věci, se kterou se nechci popasovat, je ten stolek se šuplíky, pod nímž je lednička a na něm vařič, ale to není problém úplně podstatný. Určitě by to šlo jinak a lépe. Hmotnost od 400 – 750 kg dle vybavení. Jednoduché, spartánské, funkční. Pomalu se rozhoduju o tom, že naši dodávku doplním o tažné zařízení, koupíme to a budeme si to letiště na kolečkách vozit s sebou. Po příjezdu postavíme zadní stranu H1 a přívěsu proti sobě, mezi nimi natáhneme stanovou konstrukci a pod ní stůl se sezením. A bude vymalováno. Všichni budeme pohodlně spát. Je to malé, lehké, skladné, takže to budu mít i kde v suchu doma garážovat.
Tenhle námět by mohl oslovit i majitele běžných aut nebo SUV, nejen dodávek a proto to sem dávám:

http://www.inpro-caslav.cz/obytne-prive ... o-karavany

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 01 dub 2014, 09:09
od oltcitak
No prepac,ale toto fakt nie,predrazena a nedomyslena koncepcia... :evil: zakladny nedostatok,mala vnutorna vyska a naviac neosetrena zdvihacou strechou,chybajuca sprcha,nebrzdeny podvozok. Inac tieto typky vozikov sa volaju teardrops,pomerne su rozsirene a hlavne stavane samodoma.tamto je snaha o napodobenina,ale ako som pisal,je to nedomyslene...a draheeeeeeeeee [-X

PS napr, http://czett.webnode.cz/historie-pandaplanu/

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 01 dub 2014, 09:37
od Espero
No, máš Milane pravdu, taky se mi to rozleželo v včera hlavě. Jenže já to vyrobit jakožto profesí ekonom neumím, dokážu však přesně spočítat, kolik ta výroba bude stát. Takže jsem dospěl k tomu, že pro začátek by bylo možné i nějaké levnější řešení, minimálně do doby, než poznám o co jde a trošku si to provozně i technicky očuchám. A pak už byl krůček ke zjištění, že na trhu je hafo polských ojetých karavanů označených N pro 2-4 lidi v cenách i mezi 20-40 tisíci Kč. Prodávají se i nové za cca 200 - 240 tisíc. Takže u té ojetiny bude stačit vyměnit polstrování (po nikom cizím bych v tom neusnul), lina a koberce, trošku to poopravit, zevnitř osvěžit, pro jistotu ogenerálkovat brzdy a vyměnit ložiska v kolech. Navíc jsou ty polské věci vybavené rozvody 12/230V, kompresorovou ledničkou, trakční baterií a topením. No a až poznáme, jak to chodí, co bychom od toho opravdu potřebovali, pak přejdeme k dražšímu řešení. Ovšem pravda je, že H1 nenafouknu a děti nezmenším, takže nějaké řešení přijmout musím.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 01 dub 2014, 12:25
od oltcitak
tak,tak Mirku :wink: ti stari polaci maju oznacenie 126N,je to maly celolaminat,trosu repasnut a mas vystarane a ako ekonom este lepsie ocenis,ze v tom mas dobre ulozene prachy. ja som tez kupil za stovecku(euracu) jeden nakladny samodoma robeny vozicek prevazne na pracu(piesok,tvarnice,kamene,drevo a pod.) ale v hlave sa mi uz honia vselijake mozne alternativy,najviac mi zatial pristupna varianta rozkladacieho laminatoveho nepotopitelneho clna,ktory by mohol sluzit ako aj hausbot(na vode i na suchu) ten cln by sa dal odviest aj na streche a samotny vozik vo vnutri auta(je rieseny a bude este zdokonaleny na rozkladaciu variantu) V podstate je to podvozok stareho Jachtsportu s vlecenymi ramenami a s 13" kolesami,tym padom je to pekne vysoke a nerobi mi to problem zapnut za moje auto(mam vysoko tazne zariadenie). Ten cln by som chcel nieco taketo Obrázek a na to rozkladaciu stanovu konstrukciu(markiza v teple/ v noci uzatvorena) samotny cln by bol klasifikovany ako naklad,cize ziadne papierovacky.... cena toho clna je len 500E,to sa pomaly ani neoplati vyrabat,len ja by som rad trosku vacsi a sirsi....

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 01 dub 2014, 12:29
od Espero
Já spíš perspektivně uvažuju, že koupím raft s motorem, celkově u nových věcí se vejdu do 40 tisíc a raft sfouknutý budu převážet asi na střeše, doplním hagusy a příčníky na H1. Ale to je hudba budoucnosti. Pro letošek vystačím s tím letištěm na kolečkách.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 01 dub 2014, 13:49
od Espero
Tak jsem si mezitím domluvil 2 ojetinky - polské N 126 k prohlídce a udělání tažné koule na H1 do pátku. Jenže budu muset do Semil a pak někam na vysočinu ke Sněžnému. Třetí bude po cestě na vysočinu v Pelhřimově až mi vezmou telefon. Ty první 2 jsou po GO vnitřku, ten z vysočiny po úplné GO, vnitřek podvozek i žehlička.
Cenově všechny 25 tisíc, ale určitě něco ukecám. Dost rozdíl proti 175 tis. za nový. Akorát, že to bude trošku de móde - přece jenom 80. léta a dnešek v designu nábytku je dost rozdíl.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 01 dub 2014, 14:00
od oltcitak
Myslim,ze si dobre spravil s tou ojetinou =D> ,to tazne neviem ake chces,ale najlacnejsie vychadza od Autohak(mam ho,akurat na 4WD verziu sa museli skracovat na nom nejake drziaky,ale na 2WD pasuje normalne.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 01 dub 2014, 14:05
od Espero
No oslovil jsem Hujera a ten říká, že montuje buď origo Hyundai nebo ještě jeden typ, už jsem název zapoměl, ale nemontuje vše, co se prodává. Moje představa byla stylová - nějaké levné polské tažné. Je to trošku problém, ale uvidíme jakou cenou mě omráčí, nejde ani tak o cenu práce, tady problém nevidím, jako o cenu dílu.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 01 dub 2014, 14:12
od oltcitak
cenove OK su Autohak a Galia(do 200E) potom zacinaju drahsie a podla mna zbytocne varianty(Thule a pod.) na H-1 az tak vela alternativ nieje,mam to uz vsetko za sebou. :mrgreen:

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 01 dub 2014, 14:31
od Espero
Koukal jsem na ten Autohak a cena by byla necelých 3 250,- Kč. Jenže jsou z Ostravy. Uvidíme co mi bude nabídnuto a když tak se nějak dohodnu v té Ostravě, zásilkový obchod mají.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 11:14
od Espero
Tažné objednáno, ten Autohak za 3 247,- Kč i s DPH vč. elektrické propojky. Přivezou mi to ve čtvrtek. S Hujerem jsem dohodnutý, že mi to v pátek namontuje, (jeho materiálová nabídka byla o něco dražší) a v sobotu můžu vyrazit pro vlek. Řešil jsem ještě rozměry vleku, protože garáž mám sice 12 metrů dlouhou a skoro 4 metry širokou, ale na výšku mám horní hranu vjezdu "jen" 236 cm vysoko. Dle TP to má, jak mi majitel řekl, na výšku 2,20metru, takže ho domů dostanu. Na H1 bude vůz přečnívat asi o 20 cm a na šířku je prakticky stejný jako H1, takže doufám, že odpor vzduchu za jízdy o moc nevzroste.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 13:10
od XMira
Pokud pak dáš na střechu třeba ještě autobox, tak budou v jedný rovině a bude to sloužit jako spoiler na střeše kamionu :wink:

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 13:16
od Espero
Na tohle se dělají střešní spoilery, nevím jestli na H1. Autobox u takhle vysokého auta se blbě obsluhuje.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 14:29
od XMira
Jo, to máš pravdu. To už je na schůdky. Ale praktickej je, to jo. Všechny ty objemný a lehký věci, jako spacáky a oblečení se tam pěkně vejdou.

Re: Hyundai a caravaning

Napsal: 02 dub 2014, 14:32
od Espero
Takovéhle věci se mi vejdou do skříní, co mám pod postelemi v Hyundaji. Já už tam nějaké obytné ležení léta mám. Jenže přestalo stačit když děti vyrostly.