Stránka 1 z 2

Motor Na H1

Napsal: 04 črc 2014, 21:35
od MartasM
Zdravím Mam H1 rok výroby 07. 2,5 crdi , 103kw Typ D4CB a včera se mi bohužel zadřel motor. tak jsem se chtěl zeptat jestly by tady nahodou někdo nevěděl o jinem motoru a nebo aspon nějkou radu kde by se popřípadě mohl poptat, moc děkuji

Re: Motor Na H1

Napsal: 07 črc 2014, 14:22
od Espero
Zkus vrakoviště na Hyundaje v Úvalech u Prahy. Kdyby se to stalo mně, dal bych to zgenerálkovat.

Re: Motor Na H1

Napsal: 17 črc 2014, 01:11
od Rudi
Len pri týchto motoroch je problém ten že sa nedajú kúpiť výbrusové ložiská na kľuku,teda aspoň nedali ak niekto vie bolo by to super keby dal vedieť. [-o< :D/

Re: Motor Na H1

Napsal: 27 črc 2014, 00:18
od l..s
Ahoj.
Stejný problém jsem v této době také řešil. A to je má zkušenost:
Motor jsem sháněl po ČR a marně. Měl jsem i obavy kupovat jen tak oholený motor bez vyzkoušení. Nakonec jsem to vyřešil koupí starší celé H1 v Německu. Dobrý bylo, že jsem si vyzkoušel, jak motor chodí (tedy můj automechanik :-). Ta legrace mě vyšla na 1800 EUR + 7000 dovoz. Teď je hotovo (jezdím druhý den :-). Navíc mám náhradní čtyři kola a ještě další čtyři kola na prodání. Dál nějaké náhradní díly (sklo, kardanku, snad budou dobrý i tlumiče, sedačky atd.) buď do rezervy nebo na prodej.
Jestli máš zadřený motor a stačí nějaké součásti (ne celý motor), pak mi pár funkčních dílu zbylo z původního motoru.

(Výhoda je také to, že automechanik měl k dispozici díly okolo motoru, což by u holého motoru neměl. Nakonec bych na těchto dílech zaplatil 10 až 20 tisíc navíc.)

Re: Motor Na H1

Napsal: 19 dub 2016, 21:50
od Michal#2
Loni v létě 2015 jsem zničil motor, menily se i ložiska na klíče, servisak je někde sehnal - možná se nechavaly vyrábět... Servis v Praze Cakovicich.

Re: Motor Na H1

Napsal: 20 dub 2016, 23:00
od oltcitak
ako si ho znicil?

Re: Motor Na H1

Napsal: 21 dub 2016, 21:34
od Michal#2
Poněkud jsem ho uhnal jízdou na 100% pobdalnici.. Nejdříve to vypadalo na turbo, ale po výměně v něm začalo cvakat až na volnoběh zhasl, že s ním nešlo vůbec otočit... Úplně zasekly, klika šla ven, měřila se a ok, ale měnilo se vše kolem, už tak rychle nejezdim.. Když jsem tejsem teď jel přes Německo, tak ne víc, jak 150, spíš 140 :-)

Re: Motor Na H1

Napsal: 22 dub 2016, 06:44
od Espero
To asi máš motor D4BH. Já ho (pořád ještě) mám a u něj mně v servisu varovali, ať to nehoním, že to má problémy s chlazením u 2. a 3. válce, nějaké konstrukčně špatně řešené kanálky chlazení v bloku motoru, a že se rády tyhle motory uhoní. Tak jsem s tím jezdil jako s máslem. Trvale do 100-110, v maximálce do 130 (ono to stejně více než 140 nejede (na tacho 150) . Krátkodobé maximální zatížení nevadilo, tak citlivé to nebylo. Mám ho prý zatím jako nový.

Re: Motor Na H1

Napsal: 23 dub 2016, 00:18
od oltcitak
Michal#2 píše:Poněkud jsem ho uhnal jízdou na 100% pobdalnici.. Nejdříve to vypadalo na turbo, ale po výměně v něm začalo cvakat až na volnoběh zhasl, že s ním nešlo vůbec otočit... Úplně zasekly, klika šla ven, měřila se a ok, ale měnilo se vše kolem, už tak rychle nejezdim.. Když jsem tejsem teď jel přes Německo, tak ne víc, jak 150, spíš 140 :-)
to mas 103kW? ak hej, tie motory nemaju radi dlhodobe chody vo vysokych otackach, ja to drzim na 2400-2600,ked idem dialnicami, je to sice pomale, ale za problemy to nestoji, Nemci uz par motorov odrovnali, aj na Sorentach...

Re: Motor Na H1

Napsal: 23 dub 2016, 21:20
od Michal#2
Ano 103 kw, Jo jo, nemaji, ted uz to vim...
Tak uz se nesnazim tocit dlouhodobe vic jak 3000.

Re: Motor Na H1

Napsal: 24 dub 2016, 15:32
od Espero
I to je myslím moc. Tyto motory mají maximální točivý moment někde kolem 2400 otáček, ale nerad bych se mýlil. Ten můj 2250 otáček a jezdím +- právě tak. Když to budeš dělat takhle nějak, nemůžeš to poškodit. Ovšem bude to trochu pomalejší.

Re: Motor Na H1

Napsal: 26 dub 2016, 11:12
od oltcitak
tocak ma vyrovnaný priebeh medzi 1800-2400, teda aj najmensiu spotrebu. Na vacsiu rychlost potom treba riesit vacsie kolesa, aby sa zachovali otacky a zvysila rychlost, sily to ma dost. Apropo, co konkretne sa stalo motoru? Rozleteli sa vahadla, ci prdla niektora retaz, ci nieco ine? Co stala oprava, ved sa podel aj s ostatnymi.... :?:

Re: Motor Na H1

Napsal: 03 kvě 2016, 20:27
od Michal#2
Ahoj,
uprimne presne nevim, ale zacalo to tim, ze odeslo turbo... Po vymene ok, ale po cca 5 km, auto zacalo cvakat v dolni casti motoru.
Tak jsem s tim jel opatrne domu, z kopce na volnobeh.. na retarderu to chciplo a uz neslo motorem otocit a to ani pomoci starteru ani velkou pakou. Byly vylagrovane loziska na klice, v oleji zelezne piliny, nasledne mereni kliky ukazalo, ze neni ohnuta, ale vsechny loziska na klice jsou nove. Turbo je ted take nove. Cenove cca 50t + turbo, mam tam nejlevnejsi co bylo - Starline, vykonove je to horsi. Spotreba podobna.
Nasledek je, ze neprekracuji 150 :-)

Re: Motor Na H1

Napsal: 28 čer 2016, 21:20
od yarri
Mám stejnou zkušenost.
Zadřenej motor 2.5 crdi 125kw. Praskl řetěz k olejovému čerpadlu a za 4 vteřiny bylo po motoru. Najeto jsem měl 190 000Km
Generálka motoru tady v ČR 90 000,-, repas turba 10 000,-

Re: Motor Na H1

Napsal: 31 srp 2016, 22:23
od noneed1
muzu se zeptat - jedna se o tento problem u starsich H1 nebo u vsech. Koupil jsem auto z roku 2015, 2,5. automat.

mel bych si tedy take dat pozor na tu rychlost1? diky