Stránka 1 z 2

Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 19 črc 2014, 22:12
od Gooo
Zdravím Vás

Tento týden jsem si koupil jetou IX35. Rok 2010. Benzín 2,0i, najeto 98 000 Km. Svezení super, ale přesto lehce rozporuplné pocity a tak bych rád, jestli někdo poradí, čím vším si projdu.

1) Doposud jsem měl dvojkovou oktávii kombi 1,9 TDi. Nevím, jak jsou na tom tyto auta váhově, ale tuším že nějak podobně, ale z výkonu dvoulitrového motoru jsem mírně řečeno zklamaný. V žádném případě nejsem agresivní řidič a jezdím spíše pomalu. Na rovinkách jsem zatím ani moc nepozoroval a v malých rychlostech mi IX35 připadá svižnější. Do kopce to ale prostě nejede. (pro srovnání: Kopec, co jsem jel v oktáce na pětku a při sešlápnutí plynu mě to přitlačilo do sedačky, nyní jedu v IX na trojku, šedesátkou a po sešlápnutí plynu na podlahu se prostě neděje nic). Samozřejmě jsem uvažoval, jestli se nejedná o rozdílné myšlení mezi naftou a benzínem, ale jezdím i manželčiným golfem, který je 1,4 benzín a ten mi připadá v tom kopci svižnější.
Existuje nějaký způsob, jak zjistit zda je motorově vše OK? Chci zajet do autorizáku, ať mi to proklepnou, ale tak nějak předpokládám jen zvednutí a kouknutí na podvozek, napíchnutí diagnostiky, kontrola nějakých čísel a podobně. Zda se nějak měří výkon, netuším.

2) Rozumím, že se u takového auta moc neřeší spotřeba, ale já ji řeším. Zatím jezdím za 8 litrů dle palubního počítače. Jezdím asi 20-25k ročně, takže se mi vyplatí investice do přestavby na LPG. Jezdit za 50% je prostě lákavé a investice se mi vrátí za cca jeden rok. Četl jsem pozitiva a negativa. Na autě je ještě 2 roky tovární záruka a co jsem se dočetl, hyundai již oficiálně nemontuje ve svých servisech LPG bez toho, aby se zrušila záruka na motor (prý jde objednat jen nové auto z výroby a jen do 1,4 obsahu. Negativa jsem četl, ale téma se věnovalo I30 a 1,6 motoru). Doporučí mi někdo něco? Systém? Zkušenosti? Záruka a podobně...

3) Vrzající interiér i zde na fóru řešili. Mi strašně vrže loketní opěrka. Zkusím v pondělí zajít zajet do servisu, tak se připravuji. Auto má sice 4 roky a předešlý majitel to asi neřešil, ale když tam ta záruka je, tak to zkusím. Nějak to řešit kobercovou páskou se mi nechce.

4) Je-li někdo z Ostravy, doporučí kam jezdit? Autolaros mi spíš nedoporučují. Klidně si i někam zajedu dál.

Jdu řešit nějakou pojistku, ale kdyby mi někdo dal info, budu jenom rád.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 19 črc 2014, 22:29
od Bofors
nemá turbo tak nějaký zátah do kopce asi ne.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 20 črc 2014, 06:11
od vena222
Na auto z roku 2010 je záruka do r.2015,tzn.ještě rok.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 20 črc 2014, 11:39
od Gooo
Jo, tak ono bylo kupováno v průběhu roku, takže ještě cca 1,5 roku.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 20 črc 2014, 18:02
od kombajnista
Vítám Tě, blahopřát k autu Ti nebudu, dle mého názoru totiž není k čemu..Se stejným zázrakem jezdím i já rok a půl od novoty. Pokuď jsi chytil "pondělní" kus jako zdejší admin, jsi za vodou. Pokuď "páteční" jako např. já, pomáhej Ti pánbůh..Už se těším až to prodám, to auto mi vzalo radost z ježdění..Nedávno jsme s manželkou porovnávali pro a proti, přičemž první kolonka byla o poznání méně zaplněná. Tím ovšem neříkám, že to může mít leckterý soudruh opačně..
Ad 1) S tím, že to nejede není třeba jezdit do servisu- koupil sis auto v kombinaci, které nejede a žere. Kdo tvrdí něco jiného lže, nebo si už na to přivykl.. Na dálnici při prázdném autě a zaaretovaném tempomatu na 130 to do nijak prudkého kopce dokonce zpomaluje ](*,) . Přesedlal jsem ze silnějšího TDI a s tím se to nedá vůbec porovnávat, to je jasné.. ale to auto je zhnilé i oproti atmosférické 1,6 v i30, kterou jsem již měl tu čest, díky značné spolehlivosti 35ky několikrát řídit..Je potřeba si zvyknout, že Tě pojede i HTPčko :wink: tak to prostě je.. Reálně se to chová a je jedno jak moc se to točí, jako cca 100koňové auto. Zbytek koní je na nošovických pastvinách, nebo zdechli, než sjeli z výrobní linky..

2) LPG mám od novoty z :hyu: - byl to hlavní důvod proč jsem nakonec pořídil tenhle zázrak. Najeto ke 30tisícům naprosto bez problému(zatím). Spotřeba cca 10 litrů+továrenský přívstřik benzínu. Na spotřebu nejezdím, ale jako úplné hovado taky ne. Dojezd na LPG mám cca 500 km..Systém Ti neporadím, origo je od BRC.

3) Loketka vrže jak staré housle snad už od novoty. Jezdím s vyhuleným rádiem, takže to neřeším. Jinak to tu kluci nějak podlepovali atd. U i40 má jeden člen výborné zkušenosti s elektrikářskou páskou :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Oblepil tím už půl auta :lol:

4)V autolarosu jsem auto koupil a byla to moje poslední návštěva. Zkus Třinec, je citelně levnější, ale nevím, jestli nejsou jedni z těch, co se teď Vošickému vzepřeli a budou odejiti. Počítej však (a to si nedělám prdel), že objednací termín na servis je kolem měsíce a další můžeš klidně čekat na díl...
Tož asi tak..

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 21 črc 2014, 14:41
od Béďa
Nedej se otrávit nějakými negativními články. Neznám auto, které by bylo 100%. Pokud vím tak pro :hyu: je schváleno pouze LPG zn. BRC a myslím, že je kvalitní. Já sám mám ix35 4x4 v automatu a s LPG a jsem opravdu spokojený. Je jasné, že, když tam není turbo, tak to je línější. Všem, ale mohu pouze doporučit, aby jste se podívali jaké tam máte svíčky. Do druhé servisní prohlídky bylo auto také líné. Při druhé servisce mi měnili svíčky a bylo ještě línější než před tím. Dojel jsem za kamarádem, který má autodílnu a opravuje a servisuje všechny vozidla. Řekl mi, že mi objedná jiné svíčky, ža ty co tam dává výrobce a stejné značky tam byly dány autorizovaným servisem při jejich výměněn stojí za nic. Objednal mi svíčky BOSCH přímo určené pro :hyu: ix35 2.0 pro LPG. Po montáži nových svíček se akcelerace značně zlepšila a spotřeba klesla.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 21 črc 2014, 17:19
od chrobak
To so svieckami je celkom dobry tip. Ja sa do aut velmi nevyznam a za chvilu mam 2 garancnu prehliadku, nejake odporacanie pre 1.6 gdi ?

Inak ja som s autom spokojny. Sedacka sa zdola rozpadavala ale dali mi tam novu a odvtedy mam pokoj. Opierka mi vrzga ale na vine je ten cudlik v opierke ktory vrzga o plast, nic co by sa nedalo vyriesit. Motor treba trochu vytacat ale so Shell V-Power Nitro+ ide zivsie a vychadza iba o par eur viac plna nadrz. Inak sa nemam na co stazovat. Idem teraz dat parkovacky a stretavacie svetla Osram cool blue tak dufam ze auto to da lepsi ,,look, 8-[

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 21 črc 2014, 17:22
od chrobak
chrobak píše:To so svieckami je celkom dobry tip. Ja sa do aut velmi nevyznam a za chvilu mam 2 garancnu prehliadku, nejake odporacanie pre 1.6 gdi ?

Inak ja som s autom spokojny. Sedacka sa zdola rozpadavala ale dali mi tam novu a odvtedy mam pokoj. Opierka mi vrzga ale na vine je ten cudlik v opierke ktory vrzga o plast, nic co by sa nedalo vyriesit. Motor treba trochu vytacat ale so Shell V-Power Nitro+ ide zivsie a vychadza iba o par eur viac plna nadrz. Inak sa nemam na co stazovat. Idem teraz dat parkovacky a stretavacie svetla Osram cool blue intense tak dufam ze autu to da lepsi ,,look,, 8-[

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 21 črc 2014, 22:52
od robil
Myslím že jsi s výběrem auta (motoru) šáh vedle.
1)Atmosféra se nemůže v nízkých otáčkách rovnat turbu.Dej tam v šedesáti dvojku pak se bude něco dít.Ber taky v úvahu velikost pneu než je roztočíš to chvíli trvá.Váha je taky větší každých sto kilo je znát.A moderní stavba karoserie taky nemá nejmenší odpory.
2)Při tvém nadjezdu km. bych neuvažoval o ničem jiném než naftě. Na LPG nebudeš v žádném případě jezdit za polovic.Možná tak za dvě třetiny. K tomu si připočti vstupní náklady,na polovinu zkrácenou vyměněnu oleje.Jestli budou problémy ztracený čas a kilometry v servisu. S nájezdem přes 100 tis.se zvyšuje riziko případných poruch (lambda,rg ventil).Návratnost počítám 50tis km.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 22 črc 2014, 07:45
od Gooo
Zdravím

Již jsem zjišťoval a máte pravdu. Motorově je pravděpodobně vše OK, ale asi mám problém se přizpůsobit charakteru benzínového motoru, když jsem zvyklý na TDi. Neberu to jako chybu, jen se musím asi přeorientovat. Srovnávám i s Golfem od manželky, což je sice 10 let starý 1,4 benzín, ale připadalo mi, že ty problémy jednoduše necítím. Pravda je, že jsem s golfem nejel onu zvyklou trasu s kopcem a jezdil jen po rovině, kde necítím problém ani u IX35.

Já měl na naftový motor obrovské štěstí a za 6 let mě na opravách auto stálo dohromady tak 15k a to jsem měl už 210 000 km. Zaznamenal jsem ale u kolegů, že to není obvyklé. Tomu odešel DPF, tomu vstřiky a podobně. Dva roky nazpět jsem jezdil delší trasy, protože jsem míval zakázky zhruba 50-70 km od baráku. Takže jsem třeba každý den jezdil tam a zpátky a dohromady třeba třetinu roku. Pak takové běžné popojížďky po městě kolem 5km. Nyní mám ale zakázky primárně v Ostravě, takže se potýkám vlastně jen s jízdami do, nebo kolem 10km a z toho jsem měl u nafty strach, takže jsem šel do benzínu, kde mě nevarovali na problém.

Když to shrnu z pohledu, který o tom nyní jen zjišťuje informace:
Naftové TDi mi dávalo průměrnou spotřebu kolem 6 l/100 km. Nyní jsem na IX35 na nějakých 9,5-10 l/100 km. Rozdíl je tedy cca 3,5 l/100 km. Ty kalkulačky na stránkách věnující se přestavbám na LPG spočítají, jak budu jezdit kilometr za 1,7 Kč, ale když jsem koukal na fóra, většinou se zvýšila spotřeba o 10%, ale hlavně spousta lidí psalo, že k tomu musím připočítat cca 2,5 litru benzínu. Protože budu jezdit jen krátké trasy a asi to nějak startuje na benzín a přepíná se to až později na LPG, bude to možná ještě více. Takže LPG 198 Kč/ 100 km a k tomu 95 kč/ 100 km za benzín a už jsem na 2,93 na kilometr. Když to nechám v benzínu, tak je to 3,8 kč na kilometr. Úspora je 90 halířů a při investici 25k se vrátí po ujetí cca 27 000 km. K tomu tedy ještě nějaké poplatky za oleje a podobně, které ještě vůbec neznám...

Nenapadejte mě prosím za to, že jsem si koupil takového auto a teď řeším deci benzínu. Jen si dávám pro a proti k přestavbě na LPG a raději to popisuji kompletně, jak jsem to pochopil. V Hyundai servisu mi přestabu nedoporučují s tím, že mi může odejít motor za 20 - 50 000 km (psali, že při použití špatného systému, ale že nedoporučují přestavbu celkově). Firmy, které přestavbu provádějí, mi zase řeknou, že s tímto motorem není žádný problém.

Mi se LPG líbí částečně i z ekologického hlediska, kde jsou ty splodiny trochu nesrovnatelné právě s naftou a dále, auto mám na IČO, takže budu tuším osvobozen od platby silniční daně, což je další plus.

V září jedu do Itálie, což by měla být taková jedna roční delší cesta. Tak musím ještě vyjet na dálnici a zjistit, jak je to se spotřebou ři nějaké 130 km rychlosti.

Každopádně, díky moc za tipy. Auto mi připadá super, jen řeším detaily, no.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 22 črc 2014, 07:51
od frawd
Jazdiť sa s tým bude dať v pohode. Keď presadnem do Tuscona 2.0 tiež mám pocit, že to nejde. A to idem zo štvorhrnčeka 1,4 CRDi. Ale keď si zvyknem hladať výkon tam kde je, je všetko v poriadku.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 22 črc 2014, 20:41
od envel
Z mé zkušenosti (nově to má doma moje polovička) je to prostě auto na pohodovou jízdu ke které chybí pouze trochu lépe odladěné tlumení a už by to bylo úplně OK. Kdo je ale zvyklý na výkonného nafťáka nebo oturbený benzín s rezervou výkonu pro každou situaci jako třeba já, tak se musí pouze smát a ptát se, kam se ty koně schovaly, zřejmě se šly vy.rat a pak se už nevrátily :mrgreen:
V kombinaci s automatem je to opravdu jen na kochačku, kdy převodovka řadí sametově a motor téměř není slyšet(to je vážně na úrovni), ale jak člověk sešlápne kickdown, tak se začne dít něco šíleného: motor řve jak "postřelený kojot" už od 3000 otáček, převodovka zmateně podřazuje a prokluzuje, pak někdy za milion vteřin se to konečně dostane do otáček kde to i nějaký výkon má, ale to už člověk radši pouští plyn, protože se to prostě nedá poslouchat - můj nafťák má asi milion krát hezčí zvuk. Soudruzi z Koreje prostě vyladili asi nejhnusnější zvuk 4-válce co jsem já osobně slyšel a navíc je stejně nechutný ve 2/3 spektra otáček - to je prostě obdivuhodný výkon.
Ale zpět k tématu, celkově je to na dnešní poměry kupodivu celkem spolehlivé a povedené auto. Já zatím řešil mimo běžbých spotřebních věcí pouze klepající přední nápravu, to je klasika, je o tom samostatné vlákno, prozatím stačilo vyměnit kosti stabilizátoru, možná později tlumiče, ale v servisu jsem potkal majitele stejně starého, stejně jetého a o chlup dražšího Tiguanu 1,4 TSI a ten měl úplně jiné starosti s nataženým rozv. řetězem - říkal něco o shazování ze skály..., takže jsem si říkal "zlatý Hyundai". Spotřeba je prostě větší, s tím se musí počítat a pokud by měla manželka roční nájezd přez 20.000, tak bych tam okamžitě šel plyn asi BRC a hotovo, ten motor (myšleno původní 2.0i bez přímovstřiku) to musí s přímazem vydržet - pouze můj názor, nikomu nevnucuji.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 22 črc 2014, 22:51
od jiri.vacha
Kdo to kdy slyšel,že u plynu musíš častěji měnit olej #-o ,bludy naší obludy.Plyn je čistější na provoz jak benzín a navíc dnes co do benzínu cpou ty jejich ekologický sr..čky,tak dvojnásob.Mám sice šestival,ale taky atmosférák,přímaz ventilů,namontovat kvalitní svíčky určené přímo pro plyn a nemůže být s motorem problém.Dnešní systémy už zaručují,že neklesne výkon,naopak mám pocit,že mi to na plyn jezdí lépe,mám lepší emise než to bylo origo z fabriky(potvrzeno měřením na emisích),výměnu oleje dělám po dvaceti tisících,dávám obyč polosyntetiku a motor přede jak kotě,najeto 250 tis a žádný problém,svíčky NGK pro plyn,výměna 60-80 tis.,jak začnou odcházet zvyšuje se spotřeba a klesá výkon,což poznám.Je to už mé druhé auto na plyn a nedám na to dopustit,u obou systém BRC.První auto 300 tis a vím že jezdí dodnes u jednoho starého pána(oba jsou na zaslouženém odpočinku :mrgreen: )Mám nájezd cca 30 tis ročně,přestavba mě stála 35 tis kč a návratnost byla 30 tis km,zrovna jsem více jezdil takže za třičtvrtě roku jsem to měl zpět.Mohu jen doporučit =D>

PS:líbí se mi to ekologické myšlení,i když to asi nezachráníme,ale každý trošek něco znamená,bude ve městech líp,nafta má sice menší spotřebu,ale když vidím jak na každé křižovatce sypou uhlí z výfuků,tak mi to naftové šílenství nějak hlava nebere :-k

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 23 črc 2014, 09:37
od kombajnista
Děkuji kolegovi nahoře za info o svíčkách. Ani bych se tomu nedivil, originální budou beztak z bambusu, jako polovina věcí na tom autě. Prostě "dodělej si sám". Jinak bych byl opatrný s výroky o povedém a spolehlivém autě. O mém krámu to rozhodně neplatí (již 3krát odtah během roku). Pokud je ovšem pravdivá tato informace o historii tazatelova vozu- https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=82&t=29276 , pak je to solidní výkon, to se musí nechat.. Pokud měl nekazící se TDI, tak myslím, že za ním uroní ještě nejednu slzu.

Re: Koupil jsem si IX35 (jetou). Co vše mě čeká?

Napsal: 23 črc 2014, 11:21
od envel
Tak nevím, auto je od novoty v rodině a fakt to za 4 roky nic krom těch stabilizátorů přední nápravy a promazání vrzajícího ukotvení spolujezdcovy sedačky, nechtělo. Je fakt, že je ještě z první várky vyráběné v Žiline, možná se ze startu výroby ještě tolik nešetřilo.