Stránka 1 z 1

IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Napsal: 22 srp 2014, 17:49
od Gooo
Zdravím

Jsem naprostý laik v motorech a převodovkách, tak to možná popíšu úplně hloupě, ale:

Koupil jsem Hyundai IX35 s motorem 2,0i a 4x4, který je 4 roky starý a má najeto 98 000 km. Mám problém s řazením rychlostních stupňů a to primárně u nižších stupňů 1,2 a 3. U 4 a 5 problém moc nepozoruji. Problém se projevuje tak, že vyhodím rychlost a zařazuji třeba vyšší, nebo nižší. Pomalu přesunu páku do požadované pozice, dostanu se do bodu, kdy se nějak ty ozubené kola v převodovce sesynchronizovávají a měl bych zařadit...jenže to kolikrát nejde a trvá to třeba 3-5 sekund, než se stupeň zařadí a to občas musím i silou zacvaknout, protože jsem třeba v kopci.

Zní to hloupě, nic jsem nikde neměřil, ale srovnávám to s předešlou Oktávkou, která měla najeto 210 000 km a nebo s manželčiným golfem, který má také 200 000 km a například u toho golfu se řadí naprosto přesně a bez jediného problému a ihned.

Neumím to právě ani moc popsat, takže by bylo vhodné řešit se servisem, prtože je auto ještě půl roku v záruce, ale nejdříve zjišťuji, co mám vlastně řešit a zda to je normální, nebo třeba jestli sám nedělám nějakou chybu...

Re: IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Napsal: 22 srp 2014, 17:58
od Dextrone
Ahoj Gooo. Jak jsem to tak četl, tak vím o čem mluvíš. Mám sice Sonátu, ale ten samý motor DCVVT 2,0 120kW a také 4roky starý, jen mám najeto jen 28tisíc km. Při řazení, hlavně u ještě studeného motoru mi jde z 1 na 2 stupeň řadit jakoby přes škobrtnutí nebo s lehčím zadrhnutím o zuby. To samé z 2 na 3 stupeň. Patrně synchrony nestíhají. Ale je pravda, že řadím rychle. Pokud řadím s mírnou prodlevou jak nás učili v autoškole, tak problém není. Rychlosti jdou řadit všechny včetně zpátečky bez problémů, jen jak píšu tak 2 a 3 stupeň při rychlém přeřazení jde se zaškobrtnutím. Auťák už mám po záruce, snažím se řadit pomaleji, ale když vidím vedle sebe na křižovatce blbečka v Golfu, tak mi prostě ruka řadí sama a noha sama od sebe také více šlape na plyn :lol:

Re: IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Napsal: 22 srp 2014, 18:31
od Gooo
Ahoj Dextrone. Já zde na fóru právě četl podobný popis problému a ten někdo popisoval, že je to jen v počátku jízdy, kdy je motor studený. Přiznám se, neuvědomuji si, jestli to dělá jen na začátku jízdy, nebo pořád, tak se na to musím zaměřit.

Mi vyhovuje pomalá jízda, včetně pomalého řazení, takže na všech autech jsem řadil tak nějak pomaleji, takže mi přeřazení trvá vždy tak 2-3 sekundy (píšu, že je to pomalu, protože když jezdím s jiným řidičem, většinou mívají zařazeno jedním tahem a to během maximálně sekundy. Žádné čekání na synchronizaci).

Šlo mi spíš o to, zda třeba někdo neřekne, že to řešil a že pomůže vyměnit olej v převodovce, nebo naopak, ať to řeším co nejrychleji, protože to znamená, že něco odchází.

Re: IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Napsal: 22 srp 2014, 18:37
od Dextrone
Já se po tom také pídil a dozvěděl jsme se, že z výroby není převodové ústrojí zcela ponořené do převodového oleje. Prý se to zlepší, když se vymění a hlavně doplní množství převodového oleje tak jak má, aby byla kola ponořená. Ale to jsem jen četl, možná je na tom kus pravdy a nebo také ne. Nevím. Já patřím k těm řidičům co řadí rychle, tak vím že mi to při studeném motoru a hlavně v zimě dělá to škobrtnutí jak jsem psal. Při delší jízdě a teplém motoru je klid.

Re: IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Napsal: 25 srp 2014, 09:26
od FISHkaa
mám nalítáno cca 103tis a bez problémů. Původní majitel ti řekl co, když ses ho na to při koupi ptal? :shock:

Re: IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Napsal: 25 srp 2014, 12:23
od idam.i
Gooo určite by som nechal skontrolovať prevodovku.Vymeniť v nej olej,pozrieť či niekde netečie.To,ako to opisuješ ,určite nie je v poriadku. [-X

Re: IX 35 2,0i - Synchronizace ozubených kol při řazení

Napsal: 01 zář 2014, 19:24
od Gooo
Tak asi potvrzuji. Ráno sedám do auta a řazení dle mého popisu. Dneska jsem jel nějakých 50km a když jsem se vracel, tak mi došlo, že rychlosti zapadají mnohem mnohem lépe. Není to jako na onom golfu od manželky, ale bylo to lepší.

Chci stejně zajet do servisu, tak se zeptám. Stejně chci řešit tu vrzající loketní opěrku a ještě koukám, že nemám volant úplně rovně, ale jakoby byl na tisícihranu o kousek přetočený. Jako by jej někdo sundával a pak nasadil špatně.

Ale jinak si už na auto zvykám. Začínám ovládat trochu rozjezdy (vždy jsem vytočil 2000 ot., pak jsem pouštěl spojku, tak mi to začlo chcípat, tak jsem rychle zmáčkl plyn. Otáčky vyletěly na 4500, motor zařval a já se rozjel). Nyní se mi už sem tam podaří lehce kooperovat s plynem vůči pouštění převodovky. Ještě bojuju s houpáním při jedničce a dojce (jako v autoškole, motor okamžitě reaguje na plyn a tak při zhoupnutí rozhoupu auto jako trouba. U dvojky někdy taky. U TDi jsem to nedělal, prtože tam je ta jízda fakt jiná a motor takto nereagoval), takže třeba si na to auto i zvyknu :o)