Stránka 1 z 2

prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 29 zář 2014, 17:44
od Mike.M
Ahojda. Ted posledni dobou jsem zpozoroval male prskani pod kapotou, jako by prebijela nejaka civka nebo kabel, nesetkali jste se s tim nekdy?neni to pravidelne ale ani podle otacek motoru, treba to prska 2x/s ikdyz tocim 1000ot, nebo 2400ot. Mozna to muze byt i neco jine, ale opravdu je to zvuk, jako zapalovani u el. sporaku. Mam dotaz co se stane kdyz rozeberu kryt motoru a zkusim odpojit od jednoho valce kabel od civky treba ten prvni u rozvodaku, tam se to ozyva nejvice.... Slehne me to?

Asi se uz vysmolim na DIY a dam to do servisu.

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 30 zář 2014, 08:29
od mikodim
Môžeš spokojne odpojit, ak držiš za izolaciu a motor je nastartovaný tak ta nic nešlahne. Najlepsie pozorne sledovat odkial ide ten zvuk a podla toho hladat kde je napr. možný skrat v el.instalacii,alebo cievky atd. Takto cez net je tazko poradit co to moze este byť.

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 01 říj 2014, 19:33
od Richard555
Sundej dekly, pokud tam jsou a okoukni to za tmy, někdy je i vidět jiskru odkud kam skáče..... jinak pokud to vezmeš za tu gumovou "fajfku" tak bys ránu dostat neměl, za kabel bych to asi raději nechytal...

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 01 říj 2014, 20:35
od Mike.M
Na pohled nejsou kable nikak poškozené. Vím co umí vysoké napětí, jsem elektrikář a statkar s ohradnikem, kde kabel k ohradě mel cca 5mm izolaci a stejně prebijel. To prskani je jen někdy a hl při studeném motoru. Za tmy je to dobry nápad. Ale právě to prskne 1X za vteřinu a při 1090ot je to co 60 cyklus. Diagnostika nic neukazuje. Musím vyměnit i rozvody už. Četl jsem články co může způsobit natszeny řemen, případně špatný napínák.

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 02 říj 2014, 17:09
od Richard555
no to ti nevychází...... :wink: totiž čtyřválec má dvě cívky a ty házej jiskru vždy do dvou válců přičemž směs k zapálení je jen v jednom.... takže frekvence jisker je dvojnásobná, než by člověk čekal. Ale může to skákat třeba někde v té cívce ona je přímo na jedné straně na svíčce a na druhou svíčku je kabel..... mám to v Nubiře podobné, akorát že mám jeden dvojitý modul a kabel ke každé svíčce........

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 02 říj 2014, 19:47
od Mike.M
Riso, já měl Santu už rozebraneho spousty krát, snímač klikovky, rozvody, VN moduly, vím co tam je a jak to funguje. Jen mi je divné, zeto neprska tak nějak pidle otáček, ale tak nějak stavilne 1 za s, na otáčkách nezávislé a taky jen někdy.

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 04 lis 2014, 19:33
od Mike.M
Ted jsem se v motorovem rozvodu po tme dival a prska to z motora na kostu tam kde jsou rozvody a je to po cele plose leve strany motoru, nezavisle na otackach pri volnobehu cca jednou za 2s. Jak jsem eletrikar slabo i silnoproud cekal jsem ze by zaclo preskakovat u hlavy ci u vacek a svicek, ale je to dole u ozubeneho kola kliky, pripadne pumpy proste nahodile. NECHAPU.

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 04 lis 2014, 20:57
od miooo
nemoze to byt od alternatoru?skusal si ho odpojit a tak nastartovat...

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 05 lis 2014, 01:01
od soban
Není špatná zem? Je motor řádně ukostřen? (Jeden oblouk svíčka-motor a druhý motor-kostra)

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 05 lis 2014, 07:50
od Mike.M
Nechápu, jak jeden oblouk, já myslel ze kostreno to je prez držáky. Kuknu se na to ještě. Ale mám LPG a kdyby to v mot.prostoru unikalo, potěš koště.

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 06 lis 2014, 01:28
od soban
Přes jaké držáky?

Přece svíčka má druhý pol přímo na hlavu motoru a motor musí být ukostřen - na držácích které motor drží je většinou nějaký silentblok a ten elektřinu nevede - takže někde by měl být drát co propojuje blok motoru s karoserií a - polem baterky. Prostě může být uvolněn, rez pod šroubem a pak to nemá kontakt atd....

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 06 lis 2014, 08:33
od Mike.M
Soban tys tes vsude. Zive, hyundai. Nejsi i na Formuli? Jinak mam podezdreni na kable zapalovaci, uz je mam obednane. Mozna pri vytahovani jsem jej pretrhl nekde a ted jak je blizko kostry motoru tak nemusi jit naktery impulz do svice, ale prezkoci na motor a v zapeti pak na kastli. Overene to mam ze klackem jsem ty VN kabely pomalu odtahnul od motoru a prestalo prezkakovatpo dani zpet do drazky VN civky to opet zaclo. Na ukostreni motoru se kuknu. Hold LPG je LPG bojim se

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 06 lis 2014, 08:57
od mihlit
Nezkoumal jsem to přímo, ale podle mě motor musí být dobře připojen k mínusu. Silentbloky sice nevedou, ale na bloku motoru je startér a tam teče obrovský proud, takže i malý přechodový odpor by vadil. Pokud je uzeměn startér, tak by měl být uzeměn celý motor, ne?

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 06 lis 2014, 09:18
od Mike.M
Na tom něco bude. Ake zAše startwrem teče jen 12V ale 150 A, to co prezkakuje jiskra je řádově kVolty a téměř nulový proud.

Re: prskani a praskani pot kapotou

Napsal: 06 lis 2014, 10:15
od mihlit
V případě uzemění má vliv přechodový odpor a ten má vliv hlavně u velkých proudů a ne u napětí.
U přechodového odporu vzniká úbytek napětí dán U=R*I Při jiskření je to obvykle dáno tím, že když ten úbytek napětí překročí skokovou vzdálenost a průrazné napětí izolace, tak prskne jiskra. Aby prskla jiskra kvůli uzemění, musel by být přechodový odpor sakra velký a to by se startér prakticky nepohnul.