Stránka 1 z 2

Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 08 lis 2014, 20:07
od robil
Překvapilo mně jak je okolí výfuku a dokonce i zadní čelo špinavé od sazí.Na starém autě jsem měl výfuk do 20tis.km čistý bez sazí.Je mi jasný že přímo vstřik saze produkuje ale až tak moc?

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 08 lis 2014, 21:06
od Mexican
ak ti z GDi lietaju sadze, to asi nebude "s kostolnym poriadkom"

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 12:21
od idam.i
Určite je niekde problém.Moje GDI má 80.000km a žiadne sadze som si nevšimol. [-X

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 14:12
od robil
Mam od sazí okrasnou krytku koncovky výfuku ale i nárazník v okolí koncovky.Sem tam i kapičky na zadním čele.Možná to je kondenz po studených startech jezdím 12km ráno 12km odpoledne.

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 14:53
od JoKo
predpokladam, ze si si dorabal tu pochromovanu koncovku...
vyskusaj ju zhodit a vyfuk nech je tak ako od vyroby - smerom dole skryty za naraznikom... bude ti to aj tak spinit?

ked pridas plny pod zatazou, tak auto dymi?



link o tom, ze priamovstrekove benziny produkuju pevne castice:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pri ... o-diesely/

a da sa toho vygooglit viacej..

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 14:57
od bony
Já to říkám pořád, nafta patří do kamen, potom jsou saze z komína normální jev :-)

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 15:10
od rudolf.tomka
http://www.posterus.sk/?p=14185 :-k

Snižování emisí škodlivin u zážehových motorů s přímým vstřikováním benzínu
"Problémem zážehových motorů s přímým vstřikováním paliva je, že jejich pracovní proces probíhá převážně v oblasti vrstvené chudé směsi, kde je osvědčená koncepce dnešního trojčinného katalyzátoru s lambda regulací"(tzv. „řízený" třícestný katalyzátor) nedostatečná s ohledem na velké množství emisí oxidů dusíku.

Technologií účinného zpětného vedení (recirkulace) výfukových plynů je dosaženo snížení obsahu NOx ve výfukových plynech asi o 70% (u Toyoty dosahuje recirkulované množství až 40% oproti 18% až 20% u motorů s nepřímým vstřikováním). Pro splnění neustále se zpřísňujících emisních limituje však nutné další dodatečné zpracování emisí NOX. V současné době se používají dva základní způsoby: katalyzátor DeNOx a zásobníkový (absorbční) katalyzátor.

Selektivní katalyzátor DeNOx
Dnes už i v praxi (např. u motoru Mitsubishi GDI) používaný katalyzátor DeNOx patří do kategorie katalyzátorů typu SCR (Selektive Catalytische Reduktíon = selektívní katalytická redukce).
U klasického trojčinného katalyzátoru je do spalovacího prostoru motoru nasávána zápalná směs upravená tak (λ = 1), že škodliviny ve výfukových plynech jsou prakticky odstraněny. Aby tomu tak bylo i při spalování chudé směsi (λ > 1) s principiálně vyšším podílem oxidů dusíku (NOX), obsahuje aktivní katalytická vrstva kromě platiny také iridium. Iridium je schopno pracovat s vyšším koeficientem přeměny (vyšší účinností) než současné používané rhodium. Kromě iridia (používaného firmou Mitsubishi) přicházejí v úvahu i oxidy hliníku a zeolitové krystaly.
Redukční reakce v katalyzátoru jsou také podporovány přítomností nespálených složek. Dostatek uhlovodíků (HC) a oxidu uhelnatého (CO) je zajištěn např. obohacením směsí při zrychlování, uměle zhoršeným spalováním ve válcích (např. zmenšením úhlu předstihu zážehu), popř. dodatečným vstřikem paliva po jeho vyhoření. Jedná se samozřejmě o velmi malé množství paliva, aby se nezvyšovala spotřeba a také teplota katalyzátoru zůstala ve vyhrazených mezích. Iridiový katalyzátor DeNOx pracuje s dobrou účinností pouze v úzkém teplotním pásmu. Značnou roli hraje přítomnost síry v palivu. Síra v palivu omezuje činnost katalyzátoru a urychluje jeho „stárnutí". Do roku 2000 se v Evropě pohyboval obsah síry v rozsahu 200 ppm až 500 ppm. V rámci EU se obsah síry od roku 2000 snížil u benzinu na nejvýše 150 ppm. Na 50 ppm se má obsah síry zredukovat počínaje rokem 2005 (pro názornost, v Japonsku je obsah síry v palivu pouze 8 ppm)."

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 15:34
od mmv
jestli je kouř černý ... tak papež nebyl zvolen [-X [-X [-X

:lol:

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 16:52
od only_one
pokud to opravdu extrémně kouří bylo by dobré to obratem řešit se servisem. Ani Gdi není nesmrtelné a kouřivost je vada ukazující na chybu spalování

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 20:56
od robil
JoKo píše:predpokladam, ze si si dorabal tu pochromovanu koncovku...
vyskusaj ju zhodit a vyfuk nech je tak ako od vyroby - smerom dole skryty za naraznikom... bude ti to aj tak spinit?

ked pridas plny pod zatazou, tak auto dymi?



link o tom, ze priamovstrekove benziny produkuju pevne castice:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pri ... o-diesely/

a da sa toho vygooglit viacej..
Nic jsem nedodělával vše je originál.
Jestli bych viděl kouř v zpětném zrcátku to by bylo moc špatné nic takového nepozoruji.
Mohl by se někdo podívat v jakém stavu je výfuk a okolí na jeho autě?

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 21:30
od 89majlo96
A keby si odfotil svoj stav ? Skor by sa k tomu niekto vyjadril ako len z reci.

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 09 lis 2014, 21:38
od robil
Dodám později až budou lepší světelné podmínky.

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 11 lis 2014, 19:48
od robil
Přidávám obrázek.Všimněte si lehce očazeného nárazníku ze spodku.

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 12 lis 2014, 13:07
od only_one
:-))) zřejmě trpíš nějakou paranoiou. Tohle není žádný stav očazení. Zcela normální stav

Re: Saze z výfuku u 1,6 GDI

Napsal: 12 lis 2014, 13:48
od mikodim
bony píše:Já to říkám pořád, nafta patří do kamen, potom jsou saze z komína normální jev :-)
GDi nieje nahodou benzín?? :D/

K tej fotke - vsetko je OK a nieje tam ziadny problem.. Ak budes mat zadymený plast naraznika okolo vyfuku a budes vidiet aj dym pocas jazdy tak vtedy je uz čas na paniku :mrgreen: