cvaknutie pri vytočení volantu do plného rejdu

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
durkovic
*
Příspěvky: 61
Registrován: 18 srp 2014, 21:31

cvaknutie pri vytočení volantu do plného rejdu

Příspěvek od durkovic »

Zdravím,

na Getzíkovi už nejakú dobu pozorujem že pri vytočení volantu na doraz (plný rejd - je jedno do akej strany) ked dôjde volant na doraz tak sa ozýva od prednej nápravy také cvaknutie-buchnutie. ak je auto v pohybe pri plnom rejde nič nebúcha ani neklepe (vyskúšané na veľkom parkovisku). neviem prísť na to čo ten zvuk môže spôsobovať.

jedine čo viem tak to je ten stav že v servise pri nastavení geometrie mi nevedeli nastaviť zbiehavosť kolies prednej nápravy - vraj getz nemá na prednej náprave tie skrutky na nastavenie geometrie. na ľavej strane ukazoval monitor geometrie hodnoty v zelenom poli, no na pravej strane ukazovala ručička na monitore práve prechod medzi červeným a zeleným políčkom. z toho usudzujem že na pravom zavesení kolesa nieje niečo v poriadku. zadná náprava je OK.

má niekto skúśenosti čo môže spôsobovať to buchnutie pri dotočení volantu na plný rejd ? prípadne ako je to s tou geometriou v prípade getza ? je nastaviteľná alebo nie ?? ( môj osobný názor je ten že na vozidle z 2007 roku by to mala byť už samozrejmosť :roll: )

ďakujem, Ďuro.
Hyundai Getz 2007, 1.1 12V 49kW, Gold Beige
Reklama
 

Uživatelský avatar
drakas
*
Příspěvky: 46
Registrován: 23 říj 2006, 13:35

Re: cvaknutie pri vytočení volantu do plného rejdu

Příspěvek od drakas »

Geometrie pochopitelne nastavit jde, ale stejně jako u většiny aut, lze nastavit jen sbíhavost. Jedním klíčem se přidrží čtyřhran kulového čepu a druhým povolí zajišťovací matice, a pak se klíčem pootočí řídicí tyčí. Jestli se nepřesazoval volant, měl by počet závitů na obou stranách být stejný.
Má to tak i Favorit, Fabia, Octavia atd.
Záklon čepu a odklon kola nejde standardně měnit.
To ťuknutí v krajních polohách se ozývá spíš z převodky řízení. Taky jsem to jednou už slyšel, ale už nevím, co to bylo za situaci.
Ale když se kola netočí, nemělo by se moc točit volantem jen tak na místě, třeba když jsou kola na hrubým betonu.
Přílohy
FrontAxleGeo.jpg
FrontAxleGeo.jpg (197.35 KiB) Zobrazeno 3788 x
TycRizeni.jpg
TycRizeni.jpg (210.08 KiB) Zobrazeno 3788 x
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
Uživatelský avatar
durkovic
*
Příspěvky: 61
Registrován: 18 srp 2014, 21:31

Re: cvaknutie pri vytočení volantu do plného rejdu

Příspěvek od durkovic »

drakas:

ďakujem veľmi pekne za popis aj fotku. V sevise sa aj pokúšali tú skrutku povoliť no nešlo im to, bud je tak pripečená alebo neviem... skúsim iný servis, IMHO nastaviť sa to musí dať. Ano viem kolesami by sa pri státi nemalo točiť a ani nimi netočím, to bolo len pre skúšku toho či to búcha alebo sami to len zdalo... ale búcha (ťuká) je po počuteľné aj napríklad pri pomalom cúvaní z parkovacieho miesta von na cestu ked sú kolesá v pomalom pohybe a dávam plný rejd. Ale môže by byť naozaj len doraz v prevodovom ústrojí natáčania kolies. nejak to nerieším len ma to tak zaujalo čo to tam búcha/ ťuká. Ale tú geometriu si dám nastaviť znova v inom servise.

ešte raz díky za pomoc a info :)
Hyundai Getz 2007, 1.1 12V 49kW, Gold Beige
Uživatelský avatar
benny
**
Příspěvky: 301
Registrován: 31 kvě 2011, 17:57
Bydliště: Plzeň

Re: cvaknutie pri vytočení volantu do plného rejdu

Příspěvek od benny »

Pokud se jedná o takové cvakání nebo lehké ťukání při plně vytočeném rejdu , tak bych to viděl na kloub poloosy. Znatelné je to spíš při couvání , ale pokud je to poloosa tak to dělá i při rozjíždění dopředu a plném rejdu.
New Accent - 1,4i , elegance , gold biege , 10/2008
Uživatelský avatar
durkovic
*
Příspěvky: 61
Registrován: 18 srp 2014, 21:31

Re: cvaknutie pri vytočení volantu do plného rejdu

Příspěvek od durkovic »

zdravím tak to cvakanie sa odstránilo repasovaním servoriadenia. možno to už bol náznak poruchy riadenia... po repase je tichučko.
Hyundai Getz 2007, 1.1 12V 49kW, Gold Beige
Odpovědět

Zpět na „GETZ“