Stránka 1 z 3

Kvalita nafty

Napsal: 15 led 2015, 12:20
od Cenko
Ahoj,

Mam i 40 v nafte a premyslim, jake cerpaci stanice navstevovat...
Mate nejke zkusenosti s nachylnosti i40 na kvalitu paliva?
Co si myslite o nafte na Shell nebo ONO a tak....

Predem dekuji za zkusenosti a rady.

Re: Kvalita nafty

Napsal: 15 led 2015, 12:23
od Mexican
to myslis ako joke alebo chces priamo GPS koordinaty? na znacke nezalezi, zalezi na konkretnej pumpe :-)

ja tankujem asi najviac na Globuse a pohoda. Dolievam aditiva, trochu pohladaj na fore a dozvies sa viac

Re: Kvalita nafty

Napsal: 15 led 2015, 14:56
od Cenko
Dekuji za tip. Mrzi me, ze ani jedna znacka nemuze garantovat kvalitu paliva alespon v jedne republice :)

Uprasnim.... Praha.

Predem dekuji za tipy.

Re: Kvalita nafty

Napsal: 15 led 2015, 15:15
od mikodim
Kazda znacka na trhu garantuje kvalitu, a musi splnat normu. Kvalitu moze narusit nezodpovedný predajca ak sa nestara o spravne skladovanie paliva. Svagor tankuje len a len na najlacnejsich pumpach do firemnych aut naftu a nikdy nemal problem ze by sa prejavila nekvalita alebo nejaký problem.. a to auta jazdia denno denne od rana do vecera. Ja tankujem vecsinou Shell alebo Slovnat ,ale nemam problem natankovat hocikde a tiez som zatial nepocitil rozdiel ci uz vo vykone alebo kulture chodu motora atd..

Re: Kvalita nafty

Napsal: 15 led 2015, 18:57
od 69pavel
na toto tema se tu jiz hodne diskutovalo,naftu jako takovou ktera musi splnovat normu dostanes na kazde cerpacce v dane kvalite,tu jde spis o to kolik tam cerpacky nalejou tech zasranych biosracek,norma je 7% podilu ale neni problem natankovat podil sracek v nafte i 14%........

tu je spise treba provadet prevenci v podobe aditiv do nafty napr velmi osvedceny VIF super diesel aditiv-zimni(sam pouzivam celorocne) aby bylo zajistene mazani soucasti v palivovem systemu pro pripad kdyby tam prislo nekvalitni palivo,preci jen comonrail je narocnejsi nez stare systemy a kdyz se neco posere diky tomu ze se to pridre diky spatnemu palivu tak opravy jdou do tisicu v porovnani nizke ceny za aditivum.

Re: Kvalita nafty

Napsal: 15 led 2015, 20:53
od Alf6
EuroOil. Nafta bez biosložky + doleješ Vif kvůli mazivosti :D

Re: Kvalita nafty

Napsal: 15 led 2015, 22:23
od Cloudyman
Jako Alf,
čerpám na benzínkách Čepra, protože tam nedávájí biosračky. A dávám VIF.

Re: Kvalita nafty

Napsal: 15 led 2015, 22:30
od Alf6
Já beru benzín :D Ale co jsem se o to jeden čas více zajímal a studoval clanky na netu, tak tahle variace byla nejlepe hodnocena :D

Re: Kvalita nafty

Napsal: 16 led 2015, 09:25
od zajic
Právě dnes je na aktuálně přehled nejvyšších pravomocných pokut udělených ČOI v roce 2014 (benzín, nafta, LPG). Viz: http://zpravy.aktualne.cz/finance/spatn ... 590604f2e/
jinak stránky ČOI zde: http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/rozhod ... nych-hmot/

Re: Kvalita nafty

Napsal: 16 led 2015, 09:43
od hanz.1
Je to trochu paradox, ale právě ta biosložka zajišťuje dobrou mazivost nafty. Pokud je palivo bez této složky je zapotřebí kvalitní aditivace, která zajistí dobré mazání. Četl jsem to před časem v nějakém testu phm. Jinak tankuji většinou u ONO a žádný problém jsem nezaznamenal.

Re: Kvalita nafty

Napsal: 16 led 2015, 09:54
od zajic
Také je možné řídit se tím, zda má pumpa "pečeť kvality", viz zde: http://www.dobrapumpa.cz/cs/zakaznik/kdo-je-drzitel-pk/

Pokud se palivo doplní ještě aditivací (např. ten výše zmíněný VIF), neměl by být žádný problém.

Re: Kvalita nafty

Napsal: 16 led 2015, 21:03
od velsatis
hanz.1 píše:Je to trochu paradox, ale právě ta biosložka zajišťuje dobrou mazivost nafty. Pokud je palivo bez této složky je zapotřebí kvalitní aditivace, která zajistí dobré mazání. Četl jsem to před časem v nějakém testu phm. Jinak tankuji většinou u ONO a žádný problém jsem nezaznamenal.
Je to tak, ta biosložka výborně maže, ale zase na druhou stranu zalepuje vstřikovače a vlivem EGR sání. Takže je potřeba do nafty přidávat aditivum, nejlépe asi VIF, které tento negativní vliv eliminuje. Nafta bez biosložky je ve finále pro motor z hlediska mazivosti dost špatná. Zajímavé by bylo zkusit co je lepší a) nafta bez biosložky a s aditivem b) s biosložkou a aditivem, ale to se asi nedočkáme :-D Já osobně tankuji tak odhadem z 95% na Benzině, protože vím, že tam ty aditiva dávaj. Pokud někdy tankuji mimo, tak se alespoň snažím na pumpě, která má pečeť kvality SGS a dodám aditivum :-) Z principu bych se asi nebál tankovat nikde, až na no-name pumpy, ale vždy jedině s tím aditivem. Jinak např. Albert je zásobován Unipetrolem, což by měl být dodavatel i pro Benzinu, která si to ale nechává míchat s VIF, takže podle mě, když do nafty Albert přidám VIF, tak bych měl dostat stejné palivo :-) Někde jsem četl, že VIF a Unipetrol to mají vzájemně vyzkoušené, takže vyhlédnout pumpy, které berou od Unipetrolu a do nich VIF :-) Doufám, že jsem si něco nevymyslel, ale snad ne :-)
Jinak si myslím, že zárukou opravdu nadstandardního paliva je právě ta Benzina, která tam ta aditiva podle všech testů zatím vždy měla. Ale pozor N95 už aditivovat přestala.

Re: Kvalita nafty

Napsal: 16 led 2015, 21:13
od Alf6
Benzina taky aditivovala svůj N95 :D moc bych jim uz neveril http://byznys.lidovky.cz/lepsi-natural- ... oprava_ele

Re: Kvalita nafty

Napsal: 17 led 2015, 15:38
od kristian.nov
A jak je to s těmi prémiovými palivy, třeba u Shellu? V-Power

Re: Kvalita nafty

Napsal: 17 led 2015, 18:08
od hanz.1
Našel jsem ten test nafty a Shell celkem v prémii propadl. V-Power Diesel nitro+ měl cetanové číslo jen 53, což je úplně standardní hodnota. Základ od benziny Top Q měl 54. Nejlepší prémiovka u nás dostupná vyšla v testu od OMV Maxx-Motion Diesel cetan 61, bez MEŘO, dovoz a výroba rakousko. Mazivost je zase u těchto naft bez biosložky na hraničních hodnotách, asi šetřej aditiva.