Stránka 1 z 24

GDI vs. CVVT

Napsal: 25 bře 2015, 09:03
od elipsoid
Je mi to divné, ale tohle téma jsem tady nenašel (možná jsem jen blbě hledal). Vy, kdo jste měli možnost se projet v obou verzích - 88 kW i 99 kW - jak a proč jste se nakonec rozhodli?
Pro CVVT mluví údajně spolehlivější princip vstřikování a lehce nižší cena (ale jen kolem 15 tisíc v případě skladovek). Pro GDI lehce vyšší výkon, který je ale podle prodejce znatelný až při vyšších rychlostech.
Zatím jsem jel jen GDI, slabší verzi neměli a do autosalonu to mám docela daleko, tak přemýšlím, jestli rovnou objednat GDI, nebo se ještě jet projet CVVT.
Dík!

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 25 bře 2015, 09:56
od huhu46
nejsem žádnej znalec :(
když sem sedl do GDI,tak mě prodejce se smrtí v očích říká
"ALE POZOR pane,JE TO RAKETA"jako kdybych seděl v F1
já kupoval 02/2013 a tady sem se dočetl že CVVT je ověřenej motor a že se neví,co čekat
od GDI,když je to novej motor,tak sem vzal CVVT

GDÍčka jezdijó už hodně dlouho a myslím,že tady na foru nikdo neměl závažnej problém

dneska bych koupil určo GDI,už jen kvůli papírové spotřebě(CVVT město 8,7 vs. 8,1 pro GDI)
já mám na svým CVVT dlouhodobou real prům. 7,2 (70%město 30%mimo)
takže si ve finále moc nestěžuju,ale s tím GDI bych se určo dostal pod 7

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 25 bře 2015, 11:08
od elipsoid
Podle spritmonitor je rozdíl ve spotřebě sotva decka na sto, to pro mě znamená tak čtyři stovky ročně :) Ale další plus pro GDI, souhlas.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 25 bře 2015, 14:26
od kitrab
spolehlivost bude podobná v tom bych nehledal problém.

Projížděl jsem oba motory, a za mě osobně subjektivně CVVT mi přišlo v nižších otáčkách (cca do 2500-3000 ot.) svižnější, nad 3 000 ot. je GDI zase výrazně lepší.
GDI by jsi měl mít spotřebu trošku lepší, řádově dcl a zajisté otázka stylu jizdy :)
oba motory jsou tiché ve srovnání třeba s OIi 1,6 mpi, a zasubjektivne GDI o chloupek tišší :).

Pokud tě netlačí rozpočet dal bych přednost GDI.

Já měl nabídku na CVVT, poměr cena/výkon/užitné vlastnoti, to byla jasná volba :o).

GDI vs. CVVT

Napsal: 25 bře 2015, 16:14
od JoRy
Na předváděčce měli bohužel jenom to slabší CVVT. Nutno říct, že jsem v té době přesedlal z 2.0 16V motoru se 150 Koňmi a nečekal jsem nic silného. Ale to slabší CVVT bylo opravdu hodně líné. Šel jsem tedy do GDI a musím říct, že si nemůžu stěžovat. Když potřebuju, tak celkem bez problému předjedu i ve větších rychlostech. Když jedu v autě sám dá se i trochu vyblbnout, ale moc toho nevyužívám protože už to mám za sebou. Pokud tě nepálí ten cenový rozdíl jdi do GDI.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 25 bře 2015, 16:36
od elipsoid
Ok, díky, obeslal jsem pár autosalonů s poptávkou na GDI. Uvidíme, co z nich vypadne :)

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 25 bře 2015, 17:14
od miloš1
Na Slovensku túto dilemu za nás vyriešil importér. GDI dostaneš výlučne v najvyššej výbave. :)

Napsal: 25 bře 2015, 19:29
od kitrab
Coz je smutne pro zakaznika. O duvod vice zajet pro auto do CR.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 25 bře 2015, 19:53
od Martin CVVT
Ja jsem pred koupi zkousel jak cvvt, tak gdi. Mel jsem je oba pujcene na 3 dny (vzdy od patku do pondeli). Spotreba byla v podstate stejna, jen gdi bylo citelne pruznejsi. A to jak v nizkych, tak i vysokych otackach. Ja se rozhodl pro gdi a fakt nelituju. Proti 1,4 cvvt, ktery jsem mel v byvale i30, je to vyznamny krok vpred (hlave co styce pruznosti a kultivovanosti)

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 25 bře 2015, 20:09
od idam.i
Pružnosť je výrazne plus pre GDI.Nemá problém znášať nízke otáčky,bez vibrácii a dunení, a s chuťou letí do otáčok.Určite je háklivejší na kvalitu oleja.Maximálne akceptovatelný interval je 15.000km.Je úplne jedno čo predpisuje :hyu:

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 26 bře 2015, 12:43
od abdulzabak
Pred nakupem jsem si projel oba motory a to 3x, vzdy obe auta v jednom dni (ve stridavem poradi) a GDI z toho vzdycky vyslo lip, takze nebylo co resit, rozdil na skladovce byl 11,5 tisice a za to lepsi svezeni to stoji.
I zvuk melo GDI lepsi (nad 4000 otacek), coz taky cloveka potesi.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 26 bře 2015, 20:47
od kitrab
Pružnist zpětně si evybavuji, ale když si vzpomenu na OII a MPI tak H s CVVT 1,6 v pod 3000 ot nesrovnatelné. CVVT protě jede :). MPI 2000 ot. a slep a nic ......

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 03 dub 2015, 00:34
od kentanjack
Kdo tvrdí že "CVVT prostě jede", nejspíš nikdy neseděl v GDI, nebo žádným autě s lepší motorizací.

Měl jsem teď pár dní svojí i30 v servisu (1.6 CVVT) a půjčil jsem si od nich víceméně totéž, akorát s motorem 1.6 GDI. To auto jezdilo úplně jinak. Já jsem byl naprosto překvapenej a nadšenej, v čem že to sedím. V místech, kde se v mém CVVT sešlapuju plyn na podlahu s tím, že se to tak nějak rychleji rozjede, mi u GDI hrabaly kola. Narozdíl od CVVT žádný cukání za studena a luxusní zrychlování do kopců na šestku. Zapnutá klimatizace, narozdíl od CVVT, nebyla prakticky poznat. Mnohem rychlejší odezva na plyn.

Škoda, že jsem před nákupem neporovnal CVVT x GDI ](*,) , dneska bych se rozhodoval jinak... a připlatil si za GDI v každým případě.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 03 dub 2015, 09:20
od kitrab
:o)
budu muset si GDI někde půjčit.
Ale loni když jsme vybíral káru a projížděl že by to až takový rozdíl jak píše hm hm hm to mi nepřipadlo :).
Navíc při otáčkách cca 1500-2500 mi CVVT přišlo živější :). Nad 3000 GDI je výrazně lepší :) o tom žádná.

Re: GDI vs. CVVT

Napsal: 05 dub 2015, 19:38
od marod22
A čo chalani tá hlučnosť 1,6 MPI pri vyšších dialničných rýchlostiach? Ja som akurát pred kúpou a už som bol rozhodnutý pre MPI, ale toto ma celkom straší. Rozpočet mám dosť obmedzený, takže na GDI asi nevydá. Zaujíma ma, či je ten hluk dajme tomu pri 140-150km/h naozaj taký strašný.