Stránka 1 z 1

cena roční prohlídky po 6 letech + STK

Napsal: 27 bře 2015, 12:39
od horake
Zdravím všechny, moc bych chtěl požádat o ceny roční prohlídky včetně zajištění STK. První "nástřel" byl 9tis. prosím o všechny zkušenosti.

Horák

Re: cena roční prohlídky po 6 letech + STK

Napsal: 27 bře 2015, 13:04
od Mexican
"zajisteni STK" to je taky ten cesky eufemizmus pre podvodne vylepenie nalepky?

rocnu prehliadku (nepises kolko mas km) autorizak u i 30 zvladne do 5000 kc (vratane vymeny oleja + filtrov). Samozrejmostou je aj kontrola vsetkeho co sa na STK nasledne testuje. Ak mas deravy vyfuk, tecie ti prevodovka a chces to proste *oje&#$t* tak si tych 9 litrov zaplat a asi ti zabezpecia nalepku. Zly stav ostane. Osobne nechapem ludi, ktori si davaju u normalnych aut zabezpecit STK. Jasne ist tam, prejst to je asi hodina.kazdeho volba

Re: cena roční prohlídky po 6 letech + STK

Napsal: 27 bře 2015, 13:11
od severtom
Výměnu oleje + filtru zvládneš za 600 Kč doma, podobně i čištění klimy + nový filtr.
STK si udělej sám, na 6 let starém autě snad nemůžeš neprojít. Nejspíš ti bude vibrovat brzdový pedál, pokud máš původní kotouče, a to technik samozřejmě pozná na brzdové stolici, ale projdeš, neboj :)
Rosící převodovka? To je áčková závada, no problem. Každá motorka, pokud nemá kardan nebo ji majitel neumyl vapkou, má tuto "závadu" (protože se olej z řetězu hromadí u výstupního kolečka převodovky).

Re: cena roční prohlídky po 6 letech + STK

Napsal: 28 bře 2015, 07:20
od fanulkaf
Naprostý souhlas s výše uvedeným příspěvkem.Já byl se svojí i30 v autorizáku jen po prvním roce provozu a to mělo auto najeto pouhých 5600km.Účtovaná cena za 1l motorového oleje (samozřejmě sudový) 499,-Kč bez DPH.+další naúčtované úkony.Počítají si dokonce hodinu na kontrolu prorezavění karoserie.Výsledná cena první prohlídky byla 5760,-Kč takže to byla má poslední návštěva v autorizovaném servisu, protože představa ceny po ujetí více km které nyní najíždím (cca 40000km ročně)tj. 2x do roka mě docela děsí.Po každých 20000km nechám vyměnit olej+filtr (Shell Helix 5W/40) za cca 800,-Kč i s prací a vůz samozřejmě prohlédnout včetně změření komprese a ventilových vůlí protože jezdím na lpg a docela mě děsí články o zaklepaných ventilech u tohoto motoru.Zatím je vše v naprostém pořádku a ventily mají i po ujetí 80000km na lpg vůle dle příručky.Můj názor je, že autorizované servisy ždímají z nás majitelů jak jen to jde a když náhodou dojde v záruce k nějaké závadě kterou by měli zdarma opravit tak teprve začne ten správný kolotoč.Proto si raději ušetřené koruny za předražené prohlídky nechám a není jich po 5 letech provozu málo a kdyby se náhodou objevila závada tak si ji i sám raději zaplatím.Je to samozřejmě jen můj názor a nikomu jej nevnucuji.Je každého věc zda chce platit nenažraným autorizákům jejich nehorázné ceny.

Re: cena roční prohlídky po 6 letech + STK

Napsal: 15 pro 2016, 20:17
od Voči
Tak jsem byl teď na druhé STK. Cena už je 800 kč STK a 750 kč emise. Nevím proč jsou emise na naftu tak drahé oproti benzínu.

Způsob měření emisí je opravdu šílený. Motor čtyřikrát vytočen na 5100 otáček. Tam zřejmě sepne omezovač. Nedivil bych se pokud to nějaký starší motor nevydrží. Benzín který může točit 6,7 nebo třeba i 8 tis. otáček měří ve 3 tis. a nafta se bere na omezovač. To je vážně haluz. Nikdy jsem neměl motor tak vytočený.

Jinak zbytek prohlídky bez problémů.

Re: cena roční prohlídky po 6 letech + STK

Napsal: 16 pro 2016, 16:08
od Ruska.ruleta
Když motor před měřením emisí protáhneš v otáčkách a hlavně pokud tam přijedeš se zahřátým motorem, je měření jen 2x. První rok jsem na to zapomněl, vytáčel ho víc jak 10x. Už už jsem mu chtěl říct, at toho nechá......Poučil jsem se, teď už mám na velkém techničáku lísteček "před technickou prohnat!! a není problém....

Re: cena roční prohlídky po 6 letech + STK

Napsal: 16 pro 2016, 17:40
od Mexican
Voči píše:Tak jsem byl teď na druhé STK. Cena už je 800 kč STK a 750 kč emise. Nevím proč jsou emise na naftu tak drahé oproti benzínu.

Způsob měření emisí je opravdu šílený. Motor čtyřikrát vytočen na 5100 otáček. Tam zřejmě sepne omezovač. Nedivil bych se pokud to nějaký starší motor nevydrží. Benzín který může točit 6,7 nebo třeba i 8 tis. otáček měří ve 3 tis. a nafta se bere na omezovač. To je vážně haluz. Nikdy jsem neměl motor tak vytočený.

Jinak zbytek prohlídky bez problémů.

jojo, toto vzdy nenavidim a kedysi som ohladom toho pisal aj na Hyunadi - on borec z ME robi to, co ma v papieroch. Emisiel pre nafru su drahsie, pretoze sa kontroluje aj kourivost (dost zasadna vec u dieslu). Mne to kontroluju na 4800 otacok a pan mi vzdy povie, nech idem radsej von aby som sa tam nerozreval. max vykon to ma u 4400, max krutak niekde u 2500ot/min. Ale tocit to musia, bohuzial. Je to dobre zohriat jazdou (15-20km) a nasledne to voturovat (napr aj na mieste) alebo napr na dvojku

cena roční prohlídky po 6 letech + STK

Napsal: 17 pro 2016, 08:19
od Neo-Mike
To jako fakt? Kdo to narizuje? Ja byl na technicke 2x se starsim benzinovym Opelem a otacky chtel nastavit na 3 tisice, chvili podrzet a sel jsem s papirem pryc.