Stránka 1 z 2

Výměna žhavící svíčky

Napsal: 25 čer 2015, 20:15
od Corrado
Tak po dlouhé době jsem se rozhodl vyměnit žhavící svíčku na 6. válci. Pořád mi diagnostika hlásila závadu na svíčce 6. válce. Koupil jsem svíčku BERU, a dal se do příšerné roboty s tím, že jsem se obával, že ji trhnu.
IMG_20150625_175942 -2.jpg
IMG_20150625_175942 -2.jpg (166.48 KiB) Zobrazeno 11240 x
Tak vidím, že jsem označil válec č. 4 (vlevo) a místo čísla 6 jsem vpravo napsal zase 4.
Neskutečné rozebírání, při kterém jsem musel vlézt až k motoru. Po celé štrapáci jsem sundal i fajfku svíčky a potvrdil jsem si, že je na měřáku absolutně mrtvo, byla tedy skutečně KO.
Nastal okamžik pravdy, trhnu ji, nebo netrhnu? Malá gola a opatrné přidávání přiměřené síly a pomalinku povolila. Pak už šla ven, na její místo nová a vše na původní místo. Pak jsem vymazal chybu ŘJ, nastartoval, projel se a vše fungovalo. Na ŘJ po změření není žádná chybka, tak jsem po hodině a půl práce spokojený. Snad nikdy více, no uvidíme.

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 09 črc 2016, 11:10
od pepo1
zdravim,ako sa prejavoval chod motora pri chybnom zhavici??dik

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 09 črc 2016, 11:41
od Richard555
Podle mě se může nefunkční žhavící svíčka projevovat ihned po startu např. nepravitelným chodem motoru, který se po chvíli upraví. Na Santě jsme měli všechny 4 svíčky v háji a auto normálně startovalo až do cca -15 jak bylo víc šlo už to blbě.... při výměně se nám jedna svíčka rozložila a ta žhavící elektroda zůstala zapečená v hlavě, i když se podařil zbytek vyšroubovat, o tom jsem psal v sekci o Santa Fe, nebezpečí nefukční svíčky tkví v tom, že jak nežhaví neshoří okolo elektrody vytvořený karbon a ten po nějakém čase dokáže tu středovou žhavící elektrodu do hlavy úplně zapéct. Pak se to blbě vyndavá a hrozí poškození žhavící svíčky. Svíčka těsní až konusem u závitu všechno co je za tím konusem (tedy takový to brčko co se rozžhaví) je vlastně bez jakéhokoli těsnění prostrčeno dírou až do spalovacího prostoru a může vše kolem v případě nefučnosti dokonale "zalepit"

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 17 črc 2016, 18:51
od Corrado
Tak špatná svíce na 6. válci nijak znát na provozu nebyla, jen na diagnostice. Ale potom šly do háje další, což je normální, takže na 3. válci, na 4. válci a na 1. válci. To už bylo znát, přestože byla v háji jen na 4. válci, špatně to naskakovalo, kouřilo. To už znát bylo.

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 03 bře 2018, 16:29
od Richard555
Mám možná blbej dotaz, ale má diag. za 200,- tvrdošíjně trvá na P0675 i po výmazu, tedy vadná žhavicí svíčka na 5 válci.....
ale jak se to vlastně u V6 :hyu: čísluje ???
Obvykle platí, že když je V6 podélně tak hlava na straně spolujezdce je pravá a před řidičem levá a tedy se čísluje od rozvodu a to nejdřív napravo 1 2 3 a pak na levo 4 5 6 ...... tedy např. válec 5 by měl být prostřední v levé řadě.....

U IX55 je motor podélně a převodovka je před řidičem, tedy podle veškeré logiky by strana u chladiče měla být levá tedy válce od rozvodů ( od pravé strany auta) 4 5 6 a u kabinové přepážky je pravá řada válců zas od rozvodů válec 1 2 3 uvažuju správně ????? některé automobilky to totiž číslují i napřeskáčku teda tak že u rozvodů vpravo je 1 (3 5)a u rozvodů vlevo je 2 (4 6).......

Jde mi o to zda je ta má blbá svíčka na 5 válci teda ta u chladiče uprostřed :wink: doufám že chápete na co se ptám :wink:

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 03 bře 2018, 17:09
od tempest
Stejnak se traduje leganda, že se mají měnit všechny svíčko dohromady. Jinak postupně odchází. Jsou tam rozdílné proudy.

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 03 bře 2018, 18:11
od Richard555
U tohodle vozu už jsou žhavičky řízený řídící jednotkou a ta přímo označí poruchu té které svíčky, tak je zbytečné měnit všechny i fungující..... ale je to taky možnost, buď to měnit dle diagnostiky když nastane porucha a nebo všechny. Nicméně už jsem nechával jednu měnit přímo v :hyu: a tam měnili jen tu vadnou s tím, že až bude další vadná, tak se zas vymění :wink:

A už jsem se vycvičil a tu jednu žhavičku poznal při startu a následně si ji potvrdil diagnostikou - při startu v týhle kládě -15 motor naskočil na cvrnk, ale byly tam cítit v prvních vteřinách drobné nepravidelnosti v běhu :wink:

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 06 bře 2018, 12:49
od Corrado
Svíčky se počítají při pohledu na řemenice odleva doprava a dozadu, takže levá hlava má 1,3,5, pravá 2,4,6 Obrázek po SZ.

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 06 bře 2018, 13:48
od Richard555
Promiň Corado,
Ale nemohu rozluštit z toho printscreenu ty čísla válců, jo ten pohled je celkem jasnej

když stojím u řemenic pupkem na blatníku a čumím na řemenice:
vlevo (1) (3) (5) (1) (2) (3)
vpravo(2) (4) (6) nebo (4) (5) (6)

Jde mi o to zda ta žhavička 5 je třetí v řadě u kabiny, nebo prostřední v řadě u chladiče :wink:

Když tak mi to pošli na mail nezmenšené Richard555@email.cz

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 06 bře 2018, 13:50
od Corrado
Tak snad to k něčemu bude, prostě při pohledu na motor od pravého blatníku jsou svíčky vlevo v pořadí dozadu 1,3,5, a vpravo 2,4,6.

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 06 bře 2018, 13:52
od Corrado
Richard - odesláno

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 12 srp 2018, 11:13
od Richard555
Tak díky kluci za zaslané informace. Diagnostika "za 200" a app v mobilu carscaner mi už nějakou dobu oznamovala chybu P675 tedy vadná žhavička na 5 válci. Přeměření Ohmmetrem ukazuje nová svíčka cca 0,8 až 0,9 Ohmu. Ta vadná měřená na motoru má opor nekonečno! Potvrzuji tedy číslování válců a je to takhle:
Když hodíte "pupek" na pravý blatník a koukáte na řemenice alternátoru jsou na levé hlavě válců počítáno od řemenic válce 1,3,5 a na pravé hlavě od řemenic 2,4,6
Koupil jsem si dlouhou "osmičku" na 1/4 golu a spolu s kloubkem a prodloužením 10 a 7,5 cm naprosto pohodlně vyměněno za necelou půlhodinku.....Chyby vymazány a po kontrole se už žádné neobjevily.

Dle mě žhavičky 1+2 jdou vyndat po demontáži hliníkového sání, které je přímo na nima, 3+4+5 bez jakékoli demontáže a bez větších problémů, žhavička 6 je popsána nahoře, takže trochu s problémy.......

Žhavičku jsem koupil na Dufy.cz BERU ISS cena kolem 500,- objednal jsem tam vše na výměnu oleje pro 3 auta v rodině a nějaké ptákoviny kolem......

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 25 úno 2021, 21:57
od Mazuel
Dobrý den,mám prosbu. Při výměně žhavicek jsem narazil na mensi problém. Podle vin maji byt žhavicky M8 zavit atd.,ale po demontazi tam jsou žhavicky NGK M10 ,klíč 10,napětí 12v.Bohuzel ty co tam jsou ,nejsou k sehnani.Setkal se už s tím někdo, a jestli ano jakou alternativu jste zvolily. Děkuji

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 26 úno 2021, 10:36
od Richard555
No možná to někdo předělával..... třeba zapeklý žhaviče a strhnul závit. Tak se tam vyřízl větší - M10 . Nic jiného mě nenapadá. Je mi podezřelé že tam máš svíčky na 12V tedy spíš na 9V . Možná někdo laboroval s tím jak obejít žhavení bez řídící jednotky a použil normální relé nejspíš 2 relé pro každou řadu zvlášť. Tedy jestli máš šestiválec :wink: Někde jsem zaslechl, že pro nějaké země se vyráběly IX55 i se 4-válcem a jen jako dvoukolky - nemám to ověřeno.
Ale to že máš svíčky na klíč 10mm nemusí znamenat, že je tam závit M10 to v žádným případě :!:
U svíček co jsem měnil já je závit M8x1 , stoupání kužele 93° a klíč na svíčku je 8mm - je tam Beru GE113 na 4V připojená na řídící jednotku žhavení, která se nachází pod krytem plochého drážkovaného řemene příslušenství před spolujezdcem :wink:
Fakt divný :roll:

Re: Výměna žhavící svíčky

Napsal: 27 úno 2021, 10:23
od Mazuel
Děkuji za odpověď.je to 6valec 184kw.podle vin to opravdu ukazuje m8,vsude kam se podivam tim by to pro me bylo jednodušší. Takze budu muset shánět podle té co tamje ,a nebo podobné. Akorat ze je označení ngk cz204 a tonejde nikde sehnat.takze budu muset znova jednu vymontovat a podle rozměru sehnat podobnou. A nebo jestli by bylo možné koupit v délce jako beru ge113 akorát v m10. Jeste se podívám na to napájení, jestli tam náhodou neni nejaka uprava.
20210225_142844.jpg
20210225_142844.jpg (11.82 KiB) Zobrazeno 3285 x