Stránka 1 z 1

Common rail problémy, vstřiky, čerpadlo apod....

Napsal: 07 srp 2015, 10:12
od jorokw
Zdravím všechny, tímto příspěvkem jsem se chtěl podělit se zkušenostmi, s CR od Delphi, které jsou společné pro Terracany do roku výroby tuším 2004 s některými (světe div se)... Fordy (tam jsem to řešil já). Tím problémem je vysokotlaké čerpadlo Delphi, které se skládá s podávací a vysokotlaké části. Vysokotlaká část je dobrá, ale podávací čerpadlo obsahuje stírací lišty pohybující se v duralovém pouzdře opatřeném kluznou povrchovou vrstvou (trochu to připomíná Wankel). Tato konstrukce, když běží jen zlomek času "na sucho" vyhobluje kluznou vrstvu a začíná hoblovat duralové pouzdro. Tak vznikají ty známé špony. Jsou hliníkové - tudíž nemagnetické, mikroskopické a relativně lehké (to je velký problém). Tyto špony putují do vstřiků, které pomalu ucpávají ale (a to si zapamatujte!) se zároveň přepady vracejí zpět do nádrže a tak snadno zamoří celý palivový systém!!!

Někdo tady psal - vyměnil jsem vstřiky, pak čerpadlo a po málo kilometrech to zase dělá problémy. Není divu - jednak je tady otázka zaplavení čerpadla (po výměnách, včetně výměny pal. filtru se doporučuje speciální postup) a za druhé je tady otázka starého zamoření celého palivového systému nemagnetickými částicemi.

Doporučuje se:
vymontovat a vymýt nádrž (uvnitř šedým mýdlem), vysušit
profouknout veškeré kovové palivové trubičky,
vyměnit palivový filtr (doporučuje se originální).
Extrémisté mění veškeré gumové palivové hadičky (profouknutí údajně nestačí).
Pochopitelně vstřiky a čerpadlo na repasi (může být i v PL, ale u autorizovaného střediska Delphi - mohu zprostředkovat napište SZ)!

Je to docela piplačka a tak to dělá málokdo a u postižených vozů se problémy opakují dokola... a díky tomu některé Terracany končí levně (nové stály 1.1M) na zahraniční inzerci nebo přímo na sběrných dvorech.

Nejsem si úplně jistý, ale od jistého roku Delphi změnilo konstrukci pumpy a problémů by mohlo být méně. Pokud vím po liftu by to mělo být snad už OK.

Re: Common rail problémy, vstřiky, čerpadlo apod....

Napsal: 14 srp 2015, 09:50
od jorokw
Diagnostika tohoto konkrétního problému. Vymontovat palivový filtr, zatřepat s ním a jeho obsah vylít do skleněné nádoby. Sledovat obsah.

https://www.delphiautoparts.com/en/tool ... ector-how/

Zamoření částicemi indikuje výše popsaný problém. Delphi pochopitelně doporučuje výměnu komplet všeho :-) Naštěstí my máme i jiné možnosti...