Stránka 1 z 51

Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 08 srp 2015, 10:01
od Kenny
Zdravim, ako casto ma prebiehat regeneracia DPF filtra? Poslednych 600 km ho moje auto regeneruje kazdych 80 km, co sa mi zda poriadna hovadina.

Dik

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 08 srp 2015, 10:42
od mikodim
Šiel by som s tým do servisu a pravdepodobne bude potrebná regeneracia cez diagnstiku lebo pri takejto castej ako pises ti velmi rychlo odýde filter. Pravdepodobne jazdis kratke useky a filter nemá čas na uplnu regeneraciu..

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 08 srp 2015, 11:03
od Kenny
Kazdy den jazim do prace a spet cize 2 x 25km. Minule som isiel 160 km po dialnici filter stihlo regenerovat 2x.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 08 srp 2015, 11:57
od Alf6
Dieselový motor je konstruován jako pracovní - je pro něj ideální, aby běžel v určitém úzkém spektru otáček dlouhou dobu při konstantním částečném zatížení. Diesely patří na dálnice a rovné silnice, do města a na krátké tratě atmosférický benzínový motor. Za tech 25 km se v chladnem počasí ani olej neohreje na provozni teplotu. V lepsim pripade to bude na hraně. :)

http://www.autoweb.cz/caste-chyby-majit ... ci-motory/

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 08 srp 2015, 18:40
od mikodim

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 08 srp 2015, 21:59
od Skyline
Alf6 píše:Dieselový motor je konstruován jako pracovní - je pro něj ideální, aby běžel v určitém úzkém spektru otáček dlouhou dobu při konstantním částečném zatížení. Diesely patří na dálnice a rovné silnice, do města a na krátké tratě atmosférický benzínový motor. Za tech 25 km se v chladnem počasí ani olej neohreje na provozni teplotu. V lepsim pripade to bude na hraně. :)

http://www.autoweb.cz/caste-chyby-majit ... ci-motory/
No ja mam sice Octavii a Ta ma teplomer oleje a po 10 km v létě je bez problemu ohraty pres 70'C, ted v tech extrémních teplotach i drive. V zimě okolo -5'C po 20km ma vždy pěkně ohraty pres 70'C. Jezdim převážně dálnice a regeneruje poslední dobou dost často.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 09 srp 2015, 08:58
od Alf6
tak jsem se skoro trefil, ze v zime to trva cca tech 25 km :)

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 09 srp 2015, 20:43
od abdulzabak
ja mel na TDI Oktavce (103 kW, 2.0, 2011) pracovni teplotu oleje okolo 100 stupnu, takze 70 mi neprijde jako pracovni teplota...
Takze 25 dieslem bez delsich tras, to neni dobre...

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 12 srp 2015, 08:18
od Kenny
Pekna diskusia pani, ale potreboval by som realne skusenosti od niekoho kto to ma odsledovane. Vcera sa filter regeneroval po prejdeni 120 km a regeneroval sa cca. 16 km.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 12 srp 2015, 08:34
od Mr. HYUNDAI
Koncem měsíce se chystám na garančku, teoreticky by mělo jít vytáhnout historii regenerace z paměti ŘJ, tak pokud to půjde, tak sem historii hodím.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 31 srp 2015, 09:44
od Kenny
Posledny mesiac som si regeneraciu detailne vsimal a nastavala v takychto intervaloch:
120 km
104 km
113 km
133 km prerusena
10 km prerusena
87 km prerusena
100 km prerusena
120 km
84 km

Bol som s tym v servise, diagnostika prehlasila, ze je vsetko ok. Mam sa tam este niekedy zastavit a auto tam nechat na dlhsie.
Inak hladina oleja je 1,5 cm nad maximom co uz mi pride tiez nejake divne.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 31 srp 2015, 10:00
od JoKo
ak ti pribuda olej, tak to nie je moc dobre... pravdepodobne sa ti miesa nafta s olejom... {ak nebol odzaciatku 1,5cm nad ryskou}
moj laicky nazor je, ze jazdis dost kratke trasy na to, aby sa ti poriadne vypalil dpf filter. ak je uz velmi zaneseny, tak sa snazi vypalovat castejsie. akym stylom jazdis? skor nizke otacky, alebo doprajes motoru aj vylet k oblasti maximalneho vykonu?

http://www.q-service.sk/novinky/clanok/ ... tke-trasy/

Kód: Vybrat vše

Nevypínajte motor počas prebiehajúcej regenerácie. Ak zistíte podľa už uvedených príznakov, že regenerácia prebieha, predĺžte si jazdu až do jej skončenia. Častejšie prerušenia zaplnia rýchlejšie filter nespálenými zvyškami sadzí. Systém sa potom snaží častejšie spúšťať regeneráciu, čím sa zbytočne spotrebúva palivo a predlžuje tepelné zaťaženie výfukového systému. Častá prerušovaná regenerácia vedie aj k výrazne zníženej životnosti samotného DPF filtra. V prípade bezaditívnych systémov dochádza pri regenerácii k malému prieniku zvyškovej nafty do motorového oleja. Niekoľkonásobne prerušená regenerácia nadmerne riedi motorový olej naftou, čo výrazne zhoršuje prevádzkové vlastnosti oleja.

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 31 srp 2015, 10:12
od Kenny
Cesta do prace je kombinacia mesto/mimo mesto/dialnica v meste. V meste chodim na nizsich, ale ked som mimo mesto resp. na dialnici tak na vyssich. Neviem ci to bude len vzdialenostou, minule som isiel cca 160km po dialnici filter stihlo regenerovat 2x (na zaciatku a potom pri cieli).

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 31 srp 2015, 10:17
od JoKo
ved to, ze chcelo to 2x regenerovat za taku kratku vzdialenost. domnievam sa, ze filter je dost zaneseny a preto ho tak casto vypaluje, alebo ho nevie/nemoze poriadne vypalit... ale v tomto som laik, len tak premyslam... 25km {cesta do/z prace} je podla mna dost malo na to, aby sa stihol motor zohriat a aj vypalit dpfko...

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Napsal: 10 zář 2015, 18:05
od Kenny
Tak auto je v servise, kde prisli na to, ze nejaky hlodavec mi ozral nejaku kabelaz a preto sa to takto sprava. Cize ma caka vymena oleja + vymena kabelaze.