Chladíci kapalina je na LOW

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Olda47
**
Příspěvky: 140
Registrován: 05 pro 2007, 09:59

Chladíci kapalina je na LOW

Příspěvek od Olda47 »

Po 10000km jsem poprvé 8-[ , kontroloval provozní kapaliny (u Swifta jsem to od servisu do servise nedělal, protože tam se NIC nehlo ani o mm) a zjistil jsem, že chladicí kaplaina je na LOW úrovni, což mě nemilo překvapilo. Bylo to ráno, kdy auto stálo více než 12 hodin...
Špatné těsnění pod hlavou? Nebo něco jiného?
Hladina oleje stále stejná, olej to vůbec nežere...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

No a co je na tom špatně, že je na LOW? Pořád je tedy v limitu daném výrobcem. Tři otázky - kde byla hladina při převzetí nového auta? - byla-li výš, není možné, že u nového auta byl chladící okruh ještě lehce zavzdušněn a po 10.000 km došlo k jeho odvzdušnění? - kde je hladina při ohřátém motoru?

A nakonec to nejdůležitější, kde bude hladina za další 2.000 km? Pokud na tuto otázku bude odpověď, že pod LOW, pak hurá do servisu. Jinak bych se tím vůbec nestresoval :wink: .

Mimochodem, v těchto vedrech dostává chladící okruh pořádně zabrat, vůbec bych se nedivil, kdyby byla občas chladící kapalina krátkodobě nad bodem varu a okruh si "odhlečil" přepadem. Stavy kdy moje auto po ujetí 30 kilometrů 4 hodiny stojí a po nastartování během 30 vteřin už teploměr ukazuje provozní teplotu chladící kapaliny, mi moc dobře na pleť nedělají.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Olda47
**
Příspěvky: 140
Registrován: 05 pro 2007, 09:59

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Příspěvek od Olda47 »

Jo, je to pořád v limitu, jen nemám rád když je něco na hraně a vyžaduje to neustálou kontrolu. Zatím nebudu nic dolévat a budu stav sledovat, když jsem vůz kupovat byla haldina u studeného motoru určitě vyšší - ale uvidíme.
Uživatelský avatar
DEE
**
Příspěvky: 130
Registrován: 05 úno 2011, 14:51

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Příspěvek od DEE »

Ja ji měl už za 5 let 4x na LOW, z toho 3x bylo fouknuty těsnění pod hlavou a 1x netěsnila "prsa" bloku motoru.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic - Sienna Orange >100 000km
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Příspěvek od sagen »

Mam to tiez na low, po zahriati motora zvacsi objem a priblizi sa k max . Ak sa bojis praskleko tesnenia alebo valca, tak pri nastartovanom motore pozri, ci nemas bublinky v nadrzke .
zle bude, az ked budes mat hladinu pod low.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
PALI-PALI
**
Příspěvky: 191
Registrován: 09 říj 2013, 17:27

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Příspěvek od PALI-PALI »

Existuje test merania splodin v chladiacej kvapaline.
Teda - netreba ist do H servisu (tam to zariadenie urcite nemaju), treba si to dat premerat nezavisle a potom normalne reklamovat..http://www.uni-max.sk/foto/manuals/SK_3031901_01.pdf
ix20, 1,4b, 2013
Zdenál49
*
Příspěvky: 23
Registrován: 13 kvě 2015, 19:50

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Příspěvek od Zdenál49 »

Při předávání na garančku technik pravil: "Máte chladivo přes Max" Já na to: "To vadí?". On: "Vadí, budeme ji muset odsát". "Není to tím, že stojíme s kopce?" "Aha, zkontrolujeme to na dílně".

Rozhodně musí být vidět hladina v nádobce. Jestli přesahuje Max, nebo je kousek pod Min myslím nehraje přílišnou roli. Nádobka slouží nejen k plnění a kontrole, ale zejména k odvzdušňování systému, proto je vždy nad nejvyšší úrovní chladicího okruhu. Nejdůležitější je častá kontrola hladiny a sledování změn.

Zdeněk
PALI-PALI
**
Příspěvky: 191
Registrován: 09 říj 2013, 17:27

Re: Chladíci kapalina je na LOW

Příspěvek od PALI-PALI »

Ved o tie zmeny ide.. Pokial je furt dole = OK. Pokial bola hore a zrazu je dole = problem.
ix20, 1,4b, 2013
Odpovědět

Zpět na „ix20“