Stránka 1 z 1

Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015

Napsal: 20 srp 2015, 00:09
od MaTToS
Chcel by som sa s Vami poradiť o fungovaní systému ISG. Autíčko mám od konca Júna 2015, doteraz najazdené 3460km a neustále sa neviem zbaviť nepríjemného pocitu že bojujem s ISG systémom, doteraz som neprišiel na presný princíp kedy konkrétne sa motor vypína a kedy nie.

Prvý stav ktorému nerozumiem : ráno máme rovnaké teploty okolo 20 stupnov a idem do práce > buď sú dni kedy mi auto počas celej jazdy do práce pri každom zastavení zobrazí hlášku "AutoStop conditions not meet" a motor sa nevypína ani pri vypnutej klimatizácii a to aj napriek tomu že cesta mi trvá ca. 17 minút cez mesto a je zohriaty atď., na druhú stranu sú tu dni kedy sa motor vypína aj ráno studený hneď po štarte keď prejdem 400m ku križovatke a naďalej pri každom zastavení, na LCD medzi budíkmi sa zobrazí zelené "A" a počíta mi to čas, po stlačení spojky auto naštartuje.

Druhá situácia na ktorú pravidelne narážam : idem po vedlajšej ceste a blížim sa k značke "prednosť v jazde" s vyradenou rýchlosťou, tesne pred značkou stlačím spojku, jemne pribrzdím - skoro súčasne so stlačením spojky sa vypne motor ja pritom ešte aj zaradím rýchlosť avšak už nenaštartuje a stále počíta čas "A" autostop funkcie > musím vyradiť do neutrálu, pustiť spojku, opäť ju stlačiť - motor naštartuje a pokračujem v jazde .....

Tretia situácia ktorá sa mi stala zatial iba 3x : stál som na križovatke, motor bol vypnutý, na displeji bolo to klasické zelené "A" a počítal sa čas, naskočila zelená, stlačil som spojku, zaradil jednotku a nič sa nedialo auto si veselo ďalej počítalo čas, tak som vyradil do neutrálu, uvolnil spojku, opäť ju stlačil a zaradil rýchlosť - motor nenaštartoval a na LCD sa zobrazilo : AutoStop system deactivated, now you must start manually ](*,) ; takže držať stlačenú spojku spolu s brzdou, stlačením START tlačítka sa všetko vypne, druhým stlačením sa zapne a auto naštartuje = všetci ktorý stoja zamnou majú z toho nesmiernu radosť a sú nadšený.

Doposiaľ som mal skúsenosť s Auto-Stop funkciou iba na auticku Opel Astra tiez s 1,6crdi motorom a nikdy, NIKDY som nemal s týmto systémom od Oplu žiaden problém, fungoval krásne a intuitívne, pri súčasnej i30 mi to pripadá že lepšie by som to ovládal keby som ten motor vypínal a zapínal manuálne.

Máte niekto podobné skúsenosti s autostop systémom?
Rovnako sledujem druhú zaujímavú vec a to takú že občas sa auto celkom citelne zatrasie pri vypnutí a rovnako tak pri zapnutí motora pomocou tejto funkcie čo sa mi tiež celkom nepáči.

Re: Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015

Napsal: 20 srp 2015, 08:04
od Amalfi
Ahoj, k prvnimu pripadu si myslim, ze to je zpusobeno tim ze probiha regenerace filtru pevnych castic a proto se motor nevypne - musi jet aby se regenerace neprerusila. @ a 3 je chyba kterou by mel resit servis.
Jinak ISG je eko kurvitko ktere do crdi nepatri, ale musi se holt plnit emisni normy. Urcite bych na krizovatkach motor rucne nevypinal - castym startovanim se jen vic zanasi DPF a ani motoru to nesvedci.

Re: Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015

Napsal: 20 srp 2015, 08:55
od Dalin
Nepatří to do žádného auta. I když u mého auta fungoval bez problému, při první možnosti jsem jej trvale vypnul. Dobře to má momentálně FIAT kdy se to prostě vypne tlačítkem a zůstane to vypnuté stále do doby než to zase tímto tlačítkem zapneš.

Re: Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015

Napsal: 20 srp 2015, 09:13
od Hardcam
Ja s ISG nemam jediny problem - ikdyz je stale zapnute, naposled se mi spustilo pred cca 14ti dny (cca 2000km), protoze jezdim takove rezimy, ze se nema kde spustit. Co se vetsiho mesta tyce, tam funguje vzdy a na kazdy krizovatce by se nejradsi spustil jeste nez zastavim (auto se jeste pohybuje, ale uz s vypnutym motorem, jedna se o krokovou rychlost). To tvoje haprovani bych taky prisuzoval regeneraci filtru, ani jsem netusil, ze do CRDi tohle cpou, tam to neni k uzitku.

Re: Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015

Napsal: 20 srp 2015, 09:36
od JoKo
mna napada, ze moze nevypinat aj z dovodu slabsej baterky, nezohriateho motoru, alebo niecoho ineho...
to nestartovanie neviem, navstivit servis asi bude najrychlejsie riesenie
isg nastastie nemam.

Re: Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015

Napsal: 20 srp 2015, 10:27
od ulthar
vcera jsem na toto tema cetl zajimavy clanek:
http://www.autoforum.cz/technika/start- ... obne-vice/

Re: Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015

Napsal: 24 srp 2015, 08:23
od only_one
To Mattos - pokud to jde tlačítkem vypnout, vypni. Nic lepšího nemůžeš pro své auto udělat.

Re: Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015

Napsal: 24 srp 2015, 12:09
od zdeminem
no tak to ještě děkuji bohu a :hyu: že to v autě nemám... [-X

Re: Nezhody s ISG 1,6 CRDi HP STYLE 100kW y2015

Napsal: 24 srp 2015, 12:53
od ulthar
Taky bych to v aute nechtel. Vidim to jako zbytecnost. Navic kdyz nahodou umre baterka, tak pro start-stop system ty baterky stoji asi 2x tolik co normalni.