Stránka 1 z 1

Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 17 zář 2015, 19:25
od Jirka123
Zdravím. Mám drobný problém. Při 4. garančce v servisu zjistili, že vlhne těsnění pod hlavou. Výměna na záruku, vše v pořádku. po necelém roce při řešení jiného problému zjistili, že vlhne znovu. Podle rozhovoru celkem běžná vada, asi výrobní , ale nemají k dispozici žádné jiné a H to klasicky neřeší ani po jejich urgencích. Máte také zkušenosti s touto vadou a je řešitelná? Třeba neoriginální díl?
Díky za reakce. 1.6 benzín,2010

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 21 bře 2016, 08:09
od severtom
Také mě tím strašili a pak jsme se známým vyměnili 2 hadice a všechny spony a bylo po problému.
Asi autorizáky, jak potřebují vydělat prachy, mají "seznam strašných závad". Mě třeba při nákupu strašili, ať určitě jezdím na garančky, že prý "odcházejí posilovače a mění se celý sloupek řízení a stojí 100 tisíc".
Asi tak - úbytek kapaliny u Hyu je normální - hadice jsou "řidina", spony jsou shitové (viz trapná plechová klema na svorkách aku) a když si to vyměníš SÁM, tak tě to stojí desetinu a vydrží to 10x déle.
Třeba ty spony aku-musel jsem je vyměnit na Ukrajině, protože mi původní plusová svorka spadla a už nešla utáhnout.
Mám tam krásnou zjevně doma odlévanou, na tržnici prodávanou, mosaznou sponu:) Ta drží a vydrží. Stála 10 hriven, tj. 25 Kč.

P.S. sorry že nečtu všechny reakce a nereaguji na každého - nebývám tu už tak často jako dřív.

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 21 bře 2016, 10:12
od JirkaN
Předminulý týden jsem byl v servisu, jelikož mi ubývala chl.kapalina cca o 1cm denně. Nic nenašli, i když byly zřejmé kapky na spodním krytu motoru pod exp. nádobkou.Auto si tam nechali do druhýho dne. Systém prý natlakovali na 2atm a nic se neprojevilo. Dolili 0.6l kapaliny. Doporučili mi 500km sledovat, při poklesu se ihned dostavit. Jako bonus mi auto umyli, vše grátis. Do teď vše OK. Asi se to nějak usadilo. Tak jsem se alespoň svezl náhr. vozidlem jiné motorizace a výbavě a mám s čím srovnávat :) .

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 21 bře 2016, 15:48
od slabostka
to s orosením tesnenia som nepochopil.. chyba tesnenia alebo blbé dosadanie hlavy na blok spôsobí typické známky..... tvrdnutie hadíc chladenia...olej v chladiacej....chladiaca v oleji.... ubúdanie chladiacej... biely dym z výfuku.... ale z mojej skúsenosti to môže byť všetko decentné-nepatrné.... použil som kvapalinu-tester na prítomnosť spalín v chladiacej kvapaline, urobíte si doma, kvapalina zmení farbu, cena je prijateľná, výsledok bol okamžitý a hlavne so 100% istotou, auto šlo do servisu.... škoda že v malých garážach to nikto nedrží.... a asi ani vo veľkých

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 22 bře 2016, 12:37
od Axel.Foley
Kde je možné ten tester koupit?

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 22 bře 2016, 13:53
od slabostka
Kvapalinu som kúpil v autokelly ale dá sa aj inde, u nás napr. Uni-Max.... k tomu si bud kúpiš systém-odsávačku vzduchu z nádržky s chladiačkou alebo ja som si to vyrobil zo striekačky, gumového tesnenia a časti infúznej súpravy.... musiš mať tesné spojenie s nádržkou a odsávať vzduch nad chladiačkou počas behu motora a ten vzduch nechať prejsť cez kvapalinu.
Ako píšem význam to má sú tie známky sú také plus mínus... mne systém tlakoval len minimálne, žiadne tvrdé hadice, stále sa málinko zavzdušnoval, žiadna emulzia na viečku oleja, žiadne postrehnuteľné miznutie kvapaliny... proste niečo tam bolo, po studenom štarte trošku kolísali otáčky... tak som skúsil...
Ak by som vedel že mi to niekde urobia za pár E nekupujem ale nenarazil som na servis kde by to mali.

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 23 bře 2016, 12:16
od Axel.Foley
Děkuji za info.

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 23 bře 2016, 13:50
od slabostka

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 24 bře 2016, 13:13
od Honzza
Ahoj!
Na 1,6 CVVT (benzin) mi také teklo těsnění po hlavou. Jak čtu fóra, je to častější problém těchto motorů. V záruce mi vyměnili těsnění a již dosedací plochy něčím pomazali. Na novém motoru se dává těsnění "na sucho".
V rodině jsme řešili únik chladicí kapaliny na Loganu a spravil to malý pytlíček jakéhosi prášku, k tomu účelu určený, koupený v běžné mototechně (název si již nepamatuji). Nasypali jsme ho do chladicí kapaliny a již 3 roky bez problému.
Jestli mi to začne znovu téct (nyní již po záruce), bude to první krok, před sundáním hlavy.
Zdraví Honza.

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 24 bře 2016, 13:35
od slabostka
Chlapcii nepletiete vy tu všetko možné dokopy? Vadné tesnenie pod hlavou zvykne byť po nejakej tepelnej záťaži ... ked z nejakej príčiny uvaríte vodu... prášok do chladiča je niečo iné...pri výmene tesnenia je asi dobré hlavu skontrolovať a popr. zarovnať...

Re: Vadné těsnění pod hlavou.

Napsal: 25 bře 2016, 07:35
od severtom
Vadné těsnění pod hlavou je prostě konstrukční vada, příliš ztenčili stěny profilů, na kterých je usazené. Šetří se, šetří...
Oni to vždy ženou až na hranu a jak se dobře ví, tak úmyslně - motor, auto a zákazník po záruce je nezajímá - automobilku živí fleetové prodeje a tam se auta mění pro roce, dvou, třech.
Další věc může být "páteční auto", prostě to bývalý horník na CZ nebo SK straně hranice utáhl moc, málo nebo v nesprávném pořadí.
Pokud jde o "prášky do chladiče", tak samozřejmě lepivá sranda, prášek nebo gel - zalepí každé sáknoucí místo. Problém je jen to, že u některých chladicích soustav se časem zalepí termostat a pak jsi v háji - ale to je auto od auta jiné, protože každý termostat je vevnitř řešený trochu jinak.