Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Mike.M »

Ahoj, cca pred 40tis km jsem menil spojku vse vpohode, ted se mi ale stava, ze pri rozjezdu mi spojka nezabira uprostred, ale kajoby tam neco povoli a zabira mi odspodu a kdyz na to nejsem pripraven, skubne to. Jakoby nejaky samostav, ktery posune zaber spojky blize k podlaze a to za chodu. Dale jeste pocituju, kdyz jedu a mam ´jemne nohu jken oprenou o spojku a pridam ci uberu plyn, tak mi to do spojkoveho pedalu jakoby kope. Nevite zda neco neodchazi? lozisko vales, lamela? Nechce se mi davat 10tis za vymenu spojky. Jezdit se s tiim jezdi normalne, jen nekdy zabida dole a nekdy normalne. Jeste dodam, ze bud 2cm od podlahy, nebo uprostred. nezabira na konci nebo neprokluzuje.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Reklama
 

Lubin
Příspěvky: 5
Registrován: 05 pro 2014, 16:15
Bydliště: Jičín

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Lubin »

Dobrý den, jen bych chtěl reagovat na váš dotaz. Nejsem si stoprocentně jistý, ale Santa Fe má hydraulickou spojku. Jestli že jste měnil celou spojku, jediné co zbývá je pomocná hydraulika. U mého vozu se stalo, že se mi spojkový pedál někdy propadl a zabíral u podlahy a jindy fungoval normálně. Spojka je složena z hlavního a pomocného hydraulického válce a uvnitř jsou těsnící gumičky, ty povolí a propustí olej, když nemají. Pak právě dojde k různému nastavení záběru pedálu. Myslím, že problém je v tomto, ale odborník nejsem. Hezký den.
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Mike.M »

JJ jeste to nemam opravene. Hydraulika venku, tj valecky se zdaji byt vporadku, jsou odvzdusnene. a presne jak si psal. Jednou mi pedal jakoby propadne a zabira dole. ale nejhorsi je to u rozjezdu. ma tendenci zabirat normalne ale najednou to poskoci jako by mel zabirat dole a auto mi poskoci. je to temer kazde druhe rozhizdeni. Prevodovku sundavat nechcu sam. a v servisu je to drahe zatim.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Richard555 »

to nebude problém spojky jako takové, ale hydraulického ovládání, nejpíš hlavní spojkový válec (ten u pedálu)
mě tohle dělala Fabie dcery a po rozebrání byl hlavní spojklový válec prasklý (je z umělé hmoty :-((( ) po výměně jde spojka jak víno, ale sehnal jsem hliníkový, já prostě tu UH fakt nemusím ......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Mike.M »

Na santovi je hlinikac, v servisu to odvzdusnili nepomohlo, i tam rikali ze to muze byt psise uvnitr. Ale ted jsem se divaůl na nejake videa spojky a uvnitr jedine co me napada co by to mohlo delat je seknute lozisko. Dnes to zkusim rozebrat a drzet ty valecky v rucea pohybovat piskty, zda to nedrhne nebo nepreskakuje a neporesakuje.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Richard555 »

no on se při puštění pedálu musí vrátit do základní polohy aby se mohl vyrovnat tlak (do nádobky a v sytému) je možný že se nevrátí úplně a tím se neotevře to spojení s nádobkou a zůstane tam nějaký zbytkový tlak který způsobí že pomocný válec na spojce se nezasune úplně a tak při dalším stlačení pedálu je systém v jiném výchozím stavu..... proto i spojka zabírá jinak..... ale může to být i na pomocném válci, je v něm taky vratná pružina prostě je to spojená nádoba se vším všudy .....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Mike.M »

Pres svatky jsem odpojil pomocny valecek a posadil zenu do auta at mi macka spojku podle mych rad. Mackala pomalu spojku, ja drzel valecek abych ten piistek s tycinkou stacil a vyvijel na nej tlak. slo to uplne normalne ona mackala pomalu, ja drzel tycinku ale neudrzel. Pak jsem tycinku mackal jmene zpet jak pustila spojku a cely pistek sel uplne hladcevratit a spojka se normalne vracela. pak jsem pomocny vales upnul do nejake svorky, aby pistek nesel vytlacit. a sel jsem mackat. pedal se nehnul ani o pid, takze jsem vyloucil chybu hydrauliky, protoze kdyz jsem na pomocny valec tlacil normalni silou, vse se vracelo. Takze podezdreni je ze se mi zadira neco ve spojce a ze ptitlacak nevraci lozisko, to nevyviji tlak na pomocny valec a po stlaceni to jede jakoby volneji a nezabere uplne. Nechce se mi rozebirat a davat to do servisu. kde jen demontaz vyjde na 2l a montaz taky.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od 69pavel »

a kdyz jsi to pred temi 40.000 km delal,co vsechno jsi menil

edit: a jeste k tem valeckum,hlavni valec pises zabira jak ma,ale pozor na kraji muze byt dobry ale v miste stlaceni kde je nejvic namahany muze kolem tesnici pracovni gumky propoustet zpet do nadobky a pote se to chova jak popisujes ze spojka zabira dole nebot nema dostatek kapaliny
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Mike.M »

menili mi to s vervisu komplet celou sadu pritlacak lozisko lamelu. No ono prave ten chod pedalu nekdy je od zacatku ale ja ten pomocny valecek zatizil svorkou a pedal s hl valcem nesel seslapnout. Kdyby se nejak dalo zkontrolovat za behu motoru a za jizdy zda ten pomocny valecek se vysunuje a zasunuje konstantne, hned bych vedel kde lje problem. pokud na plne stlaceni pedalu jednou vyjede dobre a jednou malo, je to kapalina.

No ale co me zarazi je, kdyz jedu a pustim plyn a jakoby brzdim motorem, tak mi spojkovy pedal tlaci do nohy, jakoby se neco snazilo ten pedal vracet, no a pak po stlaceni spojky a prerazeni zabira zasejic uplne nahore a nikoli dole. Nejhorsi je to jak dojizdim do krizovatky a brzdim motorem, pak vyclapnu spojku, zastavim a pri rozjizdeni to zazabira nahore, jenze neco se vzdy stane ja pomalu poustim spojku a kdyz citim jemny zaber a auto se pomalu rozjizdi, najedou sup a spojka ma plny zaber a auto bud chcipne, pokud nema dost plynu, nebo poskoci, jako by ve spojde se zjistilo ze ma zaber tak se proste pritlaci, ale na pedalu to neudrzi. proste se znicehonic cela sepne,
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Richard555 »

Já když se hrabal do hydrauliky spojky na fabii a měnil hlavní spojkový válec, tak mi to taky samostatně nešlo, až když se spojka smontovala, naplnila a odvzdušnila začlo vše fungovat jak má.....
Je klidně možné že se něco nevrací do základní polohy (pedál nebo prasátko na spojce) nebo je tam vzduch, nezdá se mi, že by s mechanikou spojky mělo tohle něco společnýho..... tam v podstatě není co by mohlo takhle občas měnit polohy, buď je spojka sepnutá a nebo ropzepnutá, vystavovací ložisko bys slyšel že řve, prasklý přítlačák by spojka klouzala..... slyšel jsem že kolega na výslovné přání majitele namontoval do auta nějakou čínskou sadu spojky a asi po 2000km to šlo ven, přítlačák se zprohýbal a spojka začla klouzat prostě nevydržel tlak talířové pružiny a natáh se jak žvejkačka :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Mike.M »

no pri startu se zmacklou spojkou neco zachrasti, to pravda jest. a pri startu na neutralek bez spojky je to OK. Mel jsem to v servisu kde to pristrojove odvzdusnovali pretlakem a obehem a nepomohlo. tak servisak je kolega a rikal ze na 95% to je nejspise pritlacak, kde jeden ci dva ty listy muzou byt ruble, pripadne lozisko nemusi na hrideli dobre klouzat a vracet se.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Richard555 »

Poslední dobou se objevují názory startovat bez sešlápnuté spojky, dělám to tak 50% na 50 % nevidím v tom rozdíl, ale pokud je velký mráz asi bude lepší pro startér a baterku tu spojku sešlápnout.....
Řeknu to na rovinu, když to nevidím, je těžký radit takhle na dálku, prasklá talířovka by zřejmě způsobovala klouzání spojky, nebo nepravidelný záběr, při pouštění by to s autem škubalo...... u některejch aut jako je např. Daewoo se stává, že se jakoby protočí ta páka (je ze 2 částí) co vystavuje ložisko, prostě možností je vždy víc,
Přeju abys na to co nejdříve přišel a jen jezdil a užíval si auta.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Mike.M »

ja s tim jezdim sice ne normalne, ale jezdim. uz jsem se naucil s tim jezdit a cekat kdy to pri srozjizdeni povoli a hnedle prislapnu pedal. ale z jara to dam opet do oravy. nejradeji bych jim treba pul atta ocesal, abych usetril prachy za praci. to dokazi. Jen doma nemam zvedak a jerab na motor a prevodovku. jinak uz bych to mel dole sam.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od Mike.M »

Tak ozyvam se po delsi dobe. Auto slo na vymenu spojky, kde mi mechanik rekl ze je vhaji Dvouhmotovy setrvak. Pritlacna plocha se viklala cela a tocila se jako by nemela pruziny. Stredova dira na osu byla obita od loziska. takze shaneni nove temer vyslo cca o 3h. Dal jsem jej na repas a za par hodinek se ozval clovek z Hradce, ze ma za fajnou cenu. jenze ja uz potvrdil repas. Zitra si jedu pro ten repas, napisi jak vypada a za kolik. a postupne budu psat zda to je lepsi. Ono je pravda ze auto docela vibrovalo, taky neklidny chod motoru. Tak jak se popisuje o setrvacnicik pred koncem zivotnosti. Bylo i docela hlucne. No a prijednom jak to mam rozebrane dam i novou spojku. pocitam cca setrvak 6.800,- rikal ze to je max cena muze byt i nizsi. Spojka 5 tis a prace kol 7tis. takze dvacka jak by vyletela kominem. To potesi. Jednohmotu jsem davat nechtel.....
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Spojka zabira jednou dole jednou nahore

Příspěvek od 69pavel »

pises novou spojku,mels na mysli celou spojkovou sadu-vypinaci lozisko,lamela,pritlacak. pokud jsi myslel jinak tak nesetri nebot budes mit za chvili problemy znovu a dej tam celou sadu
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“