Přehřívá se, po rychlé jízdě nejede = těsnění pod hlavou
Napsal: 11 pro 2015, 11:56
Přehřívá se, vyhazuje chladící kapalinu do nádobky = těsnění pod hlavou... Vím, je to drzé konstatování, ale po analýze 2 českých, australského, ruského a polského diskuzního fora jsem vysledoval podobné situace, kdy se objevila tato diagnóza. Pokud jedete delší dobu po dálnici, nebo taháte přívěs, nebo jedete 30min řekněme 130 a najednou auto "přestane jet" (což je ochrana motoru - koukněte na teplotu kapaliny). Častým problémem 2.9CRDI jsou malé netěsnosti těsnění pod hlavou motoru, které nedou k tomu, že se spaliny po malých částech tlačí do chladícího obvodu, následně vytlačují vodu do externí nádobky nebo přímo ven. Systém se zavzdušní a motor se přehřívá. Po vychladnutí a doplnění destilkou a při krátkých trasách se přitom vše jeví OK. Původně jsem myslel, že je to vodní čerpadlo a vyměnil jsem ho, ale výsledek je stejný - včera dálnice, 30min a tepola najednou skáče k maximu. Naštěstí jsem věděl co a jak - zvolnit na benzínku, chladit na volnoběh. Kapalinu z přepadu do motoru a pomalu domu