Stránka 1 z 4

Koupě ojetiny ix55

Napsal: 05 led 2016, 17:04
od Luks
Ahoj všem,
jsem už téměř rozhodnutý, že koupím ojeté ix55 jako druhé, "rodinné" auto. Chci se pohybovat v částce do 300 tis. Mám ještě novou octavii v kombi a ta nám velikostně prostě nestačí. Zatím jsem v žádné ix55 neseděl, a mé rozhodnutí je zatím podloženo jen internetem :-). Nicméně dotazy zní:
Na co si dát pozor při koupi ojetého ix55?
Máte nějaké doporučení co si nechat prověřit na co se soustředit? Jakým bazarům se vyhnout dle zkušeností? Má smysl hledat v Německu? S čím počítat po koupi - jaké věci je potřeba vyměnit?

Pak ještě dotaz ke kufru: Nikde jsem neviděl, že by byl kufr nějak předělený roletkou nebo mřížkou. Existuje něco takového pro ix 55? Jde mi o to jak se dá zabránit tomu aby při brzdění vylítaly nějaké věci z kufru na sedadla nebo na posádku.

Díky za odpovědi.

Lukáš

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 13 led 2016, 07:38
od Kylon
Hledej po internetu a neuspěchat nákup.
Jinak za mě IX55 super rodinné auto.. dával jsme vždy přednost většímu a bezpečnému autu, proto mám IX55.
Ten kufr je opravdu otevřený, ale nikdy se mi nepovedlo ho naplnit až ke stropu. Roleta není a z důvodu 2 sedadel v kufru to asi moc neřešili...
Z jara budu prodávat.. chci jít do nového SantaFe GRAND

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 13 led 2016, 09:02
od Mr. HYUNDAI
Nevím odkud jsi, ale celkem rozsáhlá nabídka je v HyundaiCentruPraha v Počernicích, mají jich tam v tuto chvíli hned 5 a je to celkem pestrá paleta roků výroby, výbav a kilometrových proběhů (http://www.ibest.cz/nabidka.aspx?v=Hyun ... 9&rk=&sub=).
Na Německo bych asi rezignoval, ceny tam nejsou o moc lepší (pokud vůbec), papírování kolem dovozu taky nic moc. Nemluvě o tom, že servisní a kilometrová historie se lépe ověřuje u aut z ČR, dohledat se dá ledacos.

Pozor bych si dal hlavně na to, aby motor nebyl čipnutý. Automat od japonského Aisinu neměl moc velkou rezervu přenosu točivého momentu, motor byl vlastně uměle přiškrcen, aby to převodovka v pohodě dávala. Čipnutý motor je nejrychlejší cesta pro popravu převodovky.

O nějakém chronickém problému já osobně nevím, zkus ještě omrknout tady fórum, jestli se něco neopakovalo.

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 12 dub 2016, 11:40
od kiri1
Dobrý den všem, chci koupit ojeté Ix 55 a poprosil by jsem odpověď na pár otázek.

1/ Myslíte, že je lepší koupit auto s nájezdem kolem 200 000 km a něco do něj hned vrazit a vědět, že to je v cajku, nebo koupit radši dražší s nájezdem 100 - 140 tis. km? Mám na to tak kolem 450 tis.Kč.

2/ Četl jsem v poradně Tip Car, že motory 176 kW na rozdíl od 184 kW jsou bez DPF, je to pravda? Je mezi těmito motory nějaký zásadní rozdíl? Preferovat jeden před druhým, nebo je zbytečné se tím zabývat, protože rozdíly jsou minimální, jak v jízdním projevu, tak ve spolehlivosti?

3/ Má tady na foru někdo chip na tomto motoru a jezdí s tím už delší dobu? Znáte konkrétně někoho, komu by se po chipu rozsypala AISIN převodovka? Víte někdo naprosto přesně, na kolik Nm je dimenzovaný AISIN? Myslím přesně, ne myslím si, nebo tak by to mohlo být...Je nadimenzování převodovky slabinou tohoto auta, nebo při používání s továrně nastavenným kroutákem je spolehlivá?

Děkuji všem moc za odpověd.

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 12 dub 2016, 12:44
od Mr. HYUNDAI
Měl jsem jednu ix55 ve firmě.
Ad 1 - za sebe bych vzal auto s nájezdem, který je prokazatelný a pak se řídil stavem. Obecná formulka o menším nájezdu = lepší stav moc neplatí. Ještě pořád se dají koupit auta v záruce, takže bych bral v potaz i věk.
Ad 2 - naše auto bylo ve verzi 176 kW a pokud je mi známo, tak DPF neměl. Verze 184 kW je prý o něco málo úspornější a pružnější, ale když jsem jí měl možnost projet, tak jsem zásadní rozdíl nepozoroval.
Ad 3 - přesné číslo neznám, ale vím, že motor má uškrcený krouťák právě kvůli dimenzování převodovky. S továrním nastavením motoru o žádném problému s převodovkou nevím. Ale jedna z prvních věcí, která se vždy všem zákazníkům při předávání nových aut zdůrazňovala bylo dimenzování převodovky, aby nečipovali motory.

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 14 dub 2016, 18:12
od kiri1
Zatím dík, něco jsem sháněl kolem převodovky, ale nic moc jsem nesehnal, akorát to, že obě varianty motoru, jak 184kW - 471Nm, tak 176kW - 451Nm mají úplně stejnou převodovku. Novější motor 184 kW je jenom softwarově upravený, žádné mechanické změny, takže vlastně tovární chip. Měl by mít sníženou spotřebu paliva tak zhruba o 0.6 litru. Ale každopádně má DPF. Varianta 176kW by ho do začátku roku 2011 neměla mít, ale pak už ho některé kusy z druhé půlky roku 2011 mít můžou.
Jak je to prosím se servisem v Praze a okolí, máte na něco tip?
Není tady na foru nějaký dobrý mechanik, který tyto auta opravuje a má s tím zkušenosti?
Má tady někdo kola s pneu 265/50 - 19, nebo 245/50 - 20?
Kolik je tady na foru vlastně majitelů ix55 ???
Děkuji moc všem.

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 15 dub 2016, 20:31
od hanysek1
Hezký den všem! něco málo k úvodu, osobně jsem pořizoval ix55 s nájezdem něco pod 200 tis. km, auto bylo ještě v záruce, plný servis, jasná historie. Na co se doporučuji zaměřit jsou tlumiče zadní nápravy. Jak servis, tak obsah zdejšího fóra potvrzují, že se jedná o jednu z mála slabin tohoto auta, odcházejí kolem 150 tis. (ale i dříve!). Jelikož mají tlumiče elektronickou regulaci výšky (snad to píšu správně :-) ) je výměna drahá cca 18 tis. Kč jeden a bohužel prakticky neexistuje druhovýroba. Dle servisní knížky jsem si ověřil, že tlumiče byly měněny v záruce před rokem a půl. Dále odešel kolem 180 tis. náboj zadního pravého kola (měněno v rámci záruky), já již při cca 200 tis. nechal měnit levý (originál v servisu Hyundai 5 tis.). Dále jsem ještě v záruce uplatnil výměnu tlakové hadice serva (dle servisu výměna za cca 10 tis. kč). Co jsem vyzvěděl od servisáků Hyundai, jedná se o bezproblémové auto, pouze zmiňovali ony tlumiče a nějakou chybu poloosy, která se při větším rejdu projevuje - je hlučná, ale nejedná se o závadu, jak doslova řekl servisní technik "žije si svým životem"...:-)

ad 1) asi bych tolik neřešil nájezd, v případě kvalitně servisovaného auta prakticky nepoznáte rozdíl. Měl jsem možnost prohlédnout ix55 s 60tis. km a srovnat s mým...až na drobné detaily v opotřebení téměř nerozeznatelné (ale je pravdou, že auto hýčkám). Hlavně zkontrolovat tlumiče, pokud už bude auto po záruce a bez nových tlumičů, připravit se na investici dosahující hranice 40 tis., také doporučuji zkontrolovat hadici pod nádržkou od posilovače, zda není od oleje. Jako ideální kousek poměru ceny a užitné hodnoty doporučuji auto cca 150 tis. km, mající nové tlumiče + alespoň 1/2 rok záruky, ale musím dodat, že ani nájezd přes 200 tis. pravidelně servisovaného vozu s jasnou historií, po jednom (pečlivém) majiteli, nebude chyba.

ad 2) určitý rozdíl je, vedle PDF filtru má novější model tzv. eko režim (řadí v nižších otáčkách) a tedy dosahuje lepší spotřeby. Motoricky - mechanicky není rozdíl žádný, jedná se vysloveně o nastavení řídící jednotky, což není problém upravit (osobně nedoporučuji). V případě spolehlivosti sebou nese jisté riziko PDF filtr, ale nutno říci, že v případě ix55 se tento ekonesmysl celkem vydařil a problémy nedělá.

ad 3) přesné parametry neznám a nejsem si jist, zda je půjde dohledat. Měl jsem možnost hovořit s majitelem, který nechal auto přečipovat (přesněji přehrát řídící jednotku), pochvaloval si zvýšení výkonu a snížení spotřeby. Kolik kilometrů s takto upraveným autem najezdil, netuším, ale je si problému s dimenzováním převodovky vědom, takže se snaží tuto skutečnost ve svém jízdním projevu zohlednit.

Ať se výběr podaří! ....a abych nezapomněl, po zkušenosti s jedním chronicky známým autobazarem, zkontrolovat pečlivě cebii, a raději 2x zavolat do servisu kam auto jezdilo, nechybělo mnoho a málem jsem si koupil krásně naleštěnou totálku...teprve pečlivá kontrola pojistných událostí odhalila bouračku za 25 tis. euro! S výběrem nespěchat, brát auto, které bylo nejlépe servisováno u jednoho značkového servisu (Hyundai nemá propojenou centrální databázi), kde dle mé zkušenosti ochotně poradí...

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 22 dub 2016, 20:50
od kiri1
Dobrý večer děkuji za Vaše odpovědi a jenom tak se zeptám, vybrali by jste si z tohoto něco?

http://www.sauto.cz/osobni/detail/hyund ... oFrom=list

http://www.sauto.cz/osobni/detail/hyund ... oFrom=list

http://www.sauto.cz/osobni/detail/hyund ... oFrom=list

Vím, že je to jenom podle fotek a popisu těžké, ale ještě poprosím o Váš názor, děkuji.

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 23 dub 2016, 16:59
od kiri1
Ahoj, tak toto je převodovka pro ix55 a Veracruz.


AWTF-80 SC


From Wikipedia, the free encyclopedia


Jump to: navigation, search


The Aisin AW TF-8# SC series is a 6 speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque. It is built in Anjo, Japan.[1] It is also called the TF-80SC[2] (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21).[3]

The design team set out to create a 6 speed automatic that fits in the same space as a manual gearbox. It measures 358 mm (14.1 in) in length and weighs 90 kg (198 lb). Its combined use of a conventional 5-pinion planetary gearset and a compound Ravigneaux gearset makes it incredibly light and compact. This combination is known as a Lepelletier arrangement. The shifting of gears is managed by a sophisticated computer programme which oversees a clutch-to-clutch actuation. Gear changes are accomplished by one clutch engaging the instant the clutch from the previous gear disengages. The transmission control module (TCM) is located inside the transmission housing, instead of being located outside it. The advantage of this is to reduce external wiring as well as to provide a constant environment for TCM operation which encourages longevity. One aspect of the advanced nature of the electronics is at idle, it automatically selects neutral gear to reduce internal temperatures and improves fuel economy.

It utilises a special AW-1 transmission fluid which is labelled as being maintenance free. It has a fluid capacity of 8.0 litres (1.8 imp gal; 2.1 US gal).

All wheel drive transfer cases can be fitted to the AWTF-80 SC, making it ideal for use in cross-over type SUVs.

Specifications[edit]

Gear Ratios:


1

2

3

4

5

6

R

Final Drive

4.148 2.370 1.556 1.155 0.859 0.686 3.394 3.20

Maximum Shift speeds:

7000 rpm (up to 350 Nm)
6500 rpm (350 Nm to 400 Nm)

Torque Converter Diameter:

260 mm (10.2 in)

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 19 led 2017, 20:39
od Motomoto
Dobrý večer nebo den, chci poprosit zkušenější a známé o radu a vysvětlení. Dnes jsem strávil hodinu ve vyhlednutém voze a seznamovací se sním a chtěl bych znát odpovědi na následující otázky a předem děkuji za ně.
napřed stručný popis vozu. Rok 2012 tedy novější model, najeto 173tkm, asi v té nejvyšší vybavě.
Otázky :
Jde zapnout automatické sklápění zrcátek pro uzamčení vozu?
Je běžné že doba ohřát sraček proti volantu trvá několikanásobně déle?
Je možné připojit nastavené hodnoty zrcátek, sedadel a volantu uložené v paměti s daným klíčkem?
Je auto s rezervou nebo jen opravou sadou?
Je autorádio Sony možno brát jako originál nebo tam nepatří?
Jak daleko (pokud to tak funguje) musí řidič s klíčkem od vozu aby se zámek zámku?
Jde, dlouhým stiskem odemknutí otevřít všechna okna a opačně zamknout?
A teď otázka možná pro detektiva, na boku středového tunelu u spolujezdce v místech kde třeba bývá zámek řadící páky, je cena krabička o velikosti mobilu zasunutá v držáku, ke kterému vedou dva kabely. Dá se vysunout a je na tom značka to tom, to je něco k navigaci nebo co?
Děkuji za pomoc, zítra to přivezeme do servisu na prohlídku, ale tyhle odpovědi by mi hodně pomohli.

Tady je to auto
http://www.cars.cz/inzerce/osobni-auto- ... el_hyundai

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 19 led 2017, 22:32
od Richard555
Ahoj, co vím řeknu, ale mám auto z roku 2009 v nejvyšší výbavě Premium s tím slabším motorem 174Kw a bez DPF.

-zrcátka - nikdy jsem nezkoušel sklápět zrcátka jinak než když jsem byl v autě, určitě když je zapnuté zapalování jdou zrcátka sklopit stisknutím tlačítka, nevím jak bys to tlačítko zmáčknul v zamčeném autě. Nevím ani jestli jde nějak nastavit v ř.j. automatické sklopení zrcátek po uzamčení vozu
- nemám vytápění volantu (bohužel) u sedaček (zřejmě u tebe sraček :D ) to trvá trochu déle, ale než vyjedu z garáže přes dvorek, zavřu vjezdové dveře a sednu do auta, cítím na pozadí teplo odhadem to trvá 2-3 minuty.
-paměť u mě není na klíčku ale na dveřích a jsou tam 2 paměťové možnosti různého uložení nastavení volantu, sedačky a zrcátek
-já mám pod podlahou zvenku plnohodnotnou rezervu (vč.origo alukola), která se spouští takovým lanovým výtahem a spouští a ovládá se točením klíče na kola nahoru dolu ....
-radio mám originál premiovou soustavu Infiniti s měničem na 6 disků i s MP3
-dálka zamykání závisí na baterii v inteligentním klíči (CR2032) teď jsem ji měnil a dálka mi funguje asi tak na 30-40 metrů
-mě dlouhým stiskem "odemknout" se auto odemkne, ale okna se nehnou - teď jsem zkoušel :wink:
-napravo na středovém tunelu kromě zámku automatu v poloze P nemám nic

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 20 led 2017, 06:07
od Motomoto
Díky moc,
Upřesním i pro ostatní, kdyby někdo ještě chtěl poradit.
Zrcátka, dnes mi u C4 GP, když zámku auto tak se sklopi a pro odemknouti zase obklopí. Tak jestli to lze nastavit.
U některých aut se prostě automaticky nastaví sedačky pro použití jednoho z klíčů, o ovládání ve dveřích vím, ale tohle je příjemnější že už během otevření se je skoro vše nastaveno. Mám dva metry a žena 160 cm, takže když mám po ní sednout do auta tak musím vše napřed nastavit, tedy výšky a dozadu sedačky.
Takže kolo musím pod auto, já hledal v kufru.
U toho zamykání mi šlo o to na jakou vzdálenost se člověk s klíčem musí vzdalit aby se zamknulo samo. Nebo to je třeba udělat vždy tlačítkem.
No tag krabička je zahadou, není to nahoře, ale z pravého boku na tunelu co má spolujezdec kotníky.
Díky za další informace.

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 20 led 2017, 07:34
od Mr. HYUNDAI
Motomoto píše:Dobrý večer nebo den, chci poprosit zkušenější a známé o radu a vysvětlení. Dnes jsem strávil hodinu ve vyhlednutém voze a seznamovací se sním a chtěl bych znát odpovědi na následující otázky a předem děkuji za ně.
napřed stručný popis vozu. Rok 2012 tedy novější model, najeto 173tkm, asi v té nejvyšší vybavě.
Otázky :
Jde zapnout automatické sklápění zrcátek pro uzamčení vozu? Pokud vím, automatické sklápění zrcátek v ix55 ještě nebylo, pokud tuto funkci HYUNDAI nabízí, tak je na tlačítku ovládajícím sklápění zrcátek též nápis AUTO
Je běžné že doba ohřát sraček proti volantu trvá několikanásobně déle? Otázka je, co je několikanásobně, ale u většiny aut co mám trvá znatelné ohřátí sedačky déle než volantu. Spíš bych se zaměřil v tomto případě na to, zda se obě přední sedačky zahřívají zhruba stejně rychle, pokud ano, dá se očekávat, že spirály jsou v pořádku, pokud je řidičova pomalejší, začíná jít do kopru.
Je možné připojit nastavené hodnoty zrcátek, sedadel a volantu uložené v paměti s daným klíčkem? Ne
Je auto s rezervou nebo jen opravou sadou? Jak píše Richard, je pod pod autem
Je autorádio Sony možno brát jako originál nebo tam nepatří? Originální rádia žádná loga neměly, jestli je to prostě SONY, je dodané předchozím majitelem
Jak daleko (pokud to tak funguje) musí řidič s klíčkem od vozu aby se zámek zámku? Bezklíčový systém nezamyká sám, umí jen startování bez klíčku a odemykání a zamykání čudlem na klice
Jde, dlouhým stiskem odemknutí otevřít všechna okna a opačně zamknout? Ne
A teď otázka možná pro detektiva, na boku středového tunelu u spolujezdce v místech kde třeba bývá zámek řadící páky, je cena krabička o velikosti mobilu zasunutá v držáku, ke kterému vedou dva kabely. Dá se vysunout a je na tom značka to tom, to je něco k navigaci nebo co?Zkus to vyfotit, může to být ledacos, dost často se tak řešilo, že originál rádio nemělo BT HF a může to být doplněné zařízení na tuto funkci
Děkuji za pomoc, zítra to přivezeme do servisu na prohlídku, ale tyhle odpovědi by mi hodně pomohli.
Samozřejmě nemůžu vyloučit, že se mýlím a některé věci se s postupující výrobou změnily, vycházím ze zkušeností tak do roku 2012. Kromě toho některé funkce se daly celkem snadno dodělat, např. automatické sklápění zrcátek nebo zavírání a otevírání oken při zamčení auta

Tady je to auto
http://www.cars.cz/inzerce/osobni-auto- ... el_hyundai

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 20 led 2017, 09:39
od Richard555
K tomu zamykání - rozuměl jsem otázce asi špatně, pokud auto nezamkneš nezamkne se samo. Pokud ho zamkneš a ještě v dosahu dálky třeba omylem v kapse zmáčkneš tlačítko odemknout, auto se odemkne ale pokud se do nějaké doby cca 30sek. neotevřou nějaké dveře zas se zamkne, ale tak to funguje v podstatě u každého auta. Ten bezklíčový přístup pomocí tlačítka na klice funguje tak na max. metr, pokud přijdu k autu a stojím u levých dveří může manželka vpravo mačkat tlačítko na klice jak chce a nic.
Ale když máš klíč v kapse a jdeš třeba zavřít vrata, zhruba tak metr od auta řve že klíč je mimo dosah - tedy pokud máš ten inteligentní klíč.

To radio je dodělávané i když možná přímo dealerem při prodeji , když jsem prodával kdysi Suzuki tak např. model SX4 Navi přišel v originálním stavu s krabicí Clarion v kufru a my na dealerství měnili běžné radio za Clarion, až později pak chodil hotový z továrny.

Na jedný fotce v inzerci je je vpravo u podlahy vidět něco jako pouzdro na brýle - fakt netuším k čemu to je, nejspíš něco k tomu radiu

Re: Koupě ojetiny ix55

Napsal: 20 led 2017, 10:35
od Motomoto
Díky vám oběma.
Jen nerozumím koncové větě Mr. Hyundai dodělání některých funkcí jako je zavírání oken a sklápění zrcátek? Takže je to možné jen přes diagnostiku aktivovat?
A snad už poslední dotaz, takže originál radia byly jen ty s tím malým modrým displejem a nebo také nějaké s velkým dotykovým.
Ono to Sony nějak blbne a tak nevím zda nebude nutná výměna, ale koukal jsem že ty s malým displejem se prodávají na netu kolem 1500 včetně měniče CD, jenže to by zase asi nebylo s BT HF což je pro mě důležité.
Myslím, že ta krabička bude asi přijímač navigace, tak uvidíme.
Jinak držte palce jedeme odpoledne do servisu a podle toho co řeknou tak do toho půjdu. Trochu se bojím, ale co, kdo se bojí, se..e v síni.
Ještě jednou díky.