Stránka 1 z 1

mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 01 úno 2016, 21:56
od Herzgrab
Dnes jsem umýval vapkou spolu s odmašťovačem prostory motoru, samozřejmě jsem si dal pozor, abych nenamočil baterku a zbytečně jsem nestříkal na svíčky. Po umytí jsem nechal "odkapat" a zkusil nastartovat. Motor se však ale dusil a neudržel se při otáčkách ani v neutrálu. Zkoušel jsem přidáním plynu motor zahřát, aby se voda rychleji odpařovala, což ale zapříčinilo to, že svody od motoru spolu s částí výfukového potrubí se rozžhavili do ruda. S autem jsem bohužel neodjel a nechal ho na místě lépe vysušit. Jedná se o verzi s automatickou převodovkou, pokud to hraje v této situaci nějakou roli. Chci se vás zeptat, zda jsem to opravdu hodně po***l a nebo stačí počkat, až se motor vysuší a poté odjedu?

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 01 úno 2016, 22:55
od Milan.K
Co máš za typ. Běžné to dělám vapkou na různých vozech a nechám to okapat do druhého dne a nikdy nic.

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 01 úno 2016, 23:04
od Herzgrab
Mám Atose typ 5G11, s objemem 0,99, rok výroby cca 2000 (2002 uvedení vozidla do provozu) s automatickou převodovkou.

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 08:39
od Milan.K
Jak to vypadá zkoušel si to...možná nateklo nekde do konektoru.

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 12:29
od Herzgrab
Zavařil jsem si tím pádem? Nebo fakt stačí pár dní počkat, než auto vyschne a pak pojede jak má.

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 13:18
od mikodim
Ona voda sa vysusi za par hodin a ak si ho aj nastartoval a nahrial tak sa vysusi rychlo. Tam uz bude niekde problem. Skusil by som prejst vsetky spoje ,kde sa spajaju kable , vsetky svorky a skontrolovat ci niekde nieje voda a neskratuje nieco. Ak sa nic nezisti tak skusit diagnostiku ci ukaze nejaku chybu.

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 15:34
od Milan.K
Podívej se na konektor řídící jednotky a vyfoukej ho a popř. Vyfoukej i kolem treba konektory od sond apod.

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 15:37
od Milan.K
A nenastrikal si vodu do filtru vzduchu přes sani ? I to se může stát...

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 19:08
od Herzgrab
ok zkusím vše pokontrolovat jak radíte :) snad najdu konektor řídící jednotky :) v tomto směru jsem naprostý amatér :/ jestli můžete poradit kde hledat, nebo aspoň jak to vypadá z googlu nejsem moc chytrý :/ jinak to sání je dost možné... pokud myslíme oba to stejné (vzduchový filtr? na vrchu motoru, který byl však chráněn plastovým krytem) :/ znamená to velký problém? jelikož jsem umýval kompletně celý motor kromě baterky samozřejmě.

Každopádně dobrá zpráva na závěr :) dnes jsme auto zkusil nastartovat a bez problémů chytlo hned na poprvé a zdá se, že i jezdí, tak jak má. Zítra ho zkusím projet více, zda se stále rozžhavují svody od motoru spolu s částí výfukové trubky jak to dělalo včera po umytí.

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 19:18
od Herzgrab
Jinak ještě bych se chtěl zeptat zda kontrolu spojů,svorek a konektorů mám provést tak, že zkontroluji veškerou kabeláž v motoru, zda není nijak mokrá, nebo poškozená? :)

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 20:18
od Milan.K
Pokud si to nastartoval tak to vyschlo. Projet to hlidej teplotu vody a pokud bude vše jak bylo před tím tak buď v klidu. Hlavně hlidej teplotu :D

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 20:33
od Herzgrab
Uff... :) no startovat to šlo i hned po umytí, ale neudrželo se to v otáčkách při neutrálu :) teď už se udrží tak snad vše bude Ok :) Jinak mi přijde, že auto má malý výkon a hlavně do kopců se mu moc nechce :/ taky spotřeba je docela vysoká na takové autíčko, žere přinejmenším 8l/100 km. Nebo si myslíte, že taková spotřeba odpovídá? :) obsah 0,9, ale s automatem

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 20:45
od Azor
Teď jsem nějak zvrzal odeslání, tak se to pokusím naformulovat ještě jednou:
Pokud nejsi alespoň trochu odborník, tak bych do těch konektorů radši moc nerejpal (maximálně trochu ofouknout fénem). Konektor řídící jednotky bývá poměrně slušně chráněn proti vlhkosti a navíc jeho rozpojení zpravidla zapíše do paměti další závadu. Začal bych především důkladným vysušením svíček, fajfek a celého okolí svíček. Pokud to nepomůže a jsi alespoň trochu pojízdný (nebo na laně), tak zamiř do nejbližšího servisu - přes OBD2 se toho dá nezávisle na značce auta zjistit dost a přirozeně i vymazat z paměti závady zapsané v důsledku té vlhkosti (např. i přechod do nouzového režimu atp.) a moc ta základní kontrola nikde nestojí. A pro odlehčení - toho čeho ses nejvíc bál, totiž postříkání baterky, tak to žádný problém není, já ji myju vapkou běžně, lepší mokrá než za...ná.

Re: mytí motoru a následné KOMPLIKACE

Napsal: 02 úno 2016, 21:09
od Herzgrab
Děkuju za příspěvek :) no odborník rozhodně nejsem ani trochu, takže se konektorům vyhnu :) každopádně se posnažím vysušit všechno v motoru co bude vlhké :) včetně svíček co jste doporučoval :) a Vámi doporučovanou diagnostiku v servisu asi také absolvuji :) jelikož kontrolka na palubovce kontrola řídící jednotky motoru mi tam svítí už nějakou dobu. Jinak jak jste zmiňoval ten přechod do nouzového režimu je možné, že díky tomu se snížil výkon auta? :) přijde mi, že auto má slabý výkon, což lze poznat hlavně v kopcích.