Stránka 1 z 1

odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Napsal: 11 úno 2016, 12:15
od Herzgrab
Zdravím, v týdnu jsem dával auto (Hyundai Atos, rok výroby cca 2000, s automat. převodovkou) do servisu s tím, že během jízdy, nebo při parkování a zařazení neutrálu se občas (ne pokaždé) začal vytáčet motor do vysokých otáček. V servisu přišli na to, že to je způsobeno touto součástkou (viz. foto) její výměna by ale byla finančně náročná, tak ji zkusili odpojit s tím, že by to provozu nemělo vadit. Je pravda, že motor se už nevytáčí a celkově jede mnohem lépe, než předtím (hlavně výkon - lítá jako blázen). Jenže se objevila další závada a to, že při jízdě převodovka řadí až při velmi vysokých otáčkách a následovné přeřazení je drastické (s autem to úplně škubne a zvuk se mi také nelíbí) z prvního stupně na druhý to řadí až při rychlosti cca 30km/h a mám pocit, že mi motor vyskočí z auta. Také se stává to, že když jedu rychleji např 60km/h a pustím nohu z plynu, tak se zařadí až moc nízký stupeň, např jednička a když přišlápnu zase plyn motor řve a točí zase hrozně moc vysoké otáčky. Celkově se motor prostě hrozně moc vytáčí a to i když jen mírně sešlápnu plyn.
Prosím o radu, zda odpojení součástky vážně provozu auta nevadí, nebo zda je nutná její výměna. Popřípadě co to vůbec je za součástku a co má za účel v motoru. Je mi jasné, že tam není jen tak pro nic za nic.
Předem děkuji za každou Vaši reakci na můj příspěvek. S pozdravem Herzgrab :)

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Napsal: 12 úno 2016, 12:24
od Azor
Podle mě se jedná o snímač polohy škrticí klapky, což je pro řídící jednotku údaj dost podstatný. Jedná se vpodstatě o obyčejný potenciometr, tento typ jsem ještě rozhozený neměl, ale obecně se jedná o součástku opravitelnou, většinou to bývá hlavně zasviněné. Jinak se ještě dotknu toho mazání závad - je třeba mít na paměti, že resetem ŘJ se sice vymažou, ale závada (samozřejmě ne třeba krátkodobé rozpojení) se tím neopraví. Takže občasná kontrola, jaké závady to zapsalo je více než doporučeníhodná.

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Napsal: 12 úno 2016, 13:03
od Milan.K
Rozdelat, vyčistit a zapojit a melo by to fungovat.pokud ti servis zjistil při rozdělaní a promereni ze je v háji tak na kolik to může přijít popř. z vrakace...

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Napsal: 12 úno 2016, 16:27
od sagen
Pri tom umyvani motora si asi namocil ten konektor, alebo potenciometer, alebo oboje. Skus vysusit fenom, potenciometer asi aj rozobrat a vysusit.

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Napsal: 12 úno 2016, 17:35
od Herzgrab
Díky moc za rady a ohlasy :) zkusím tedy pořádně vyčistit a vyfoukat. Chci se jen zeptat, zda-li stačí odšroubovat pouze tu část, ke které se připojuje ten kabel, nebo zda je nutné rozebrat celou "součástku" jako celek. Bojím se, že uvnitř bude něco, co bych již nesložil zpátky. :) Jinka teda mít tento kabel nepřipojený nedoporučujete pokud se nepletu.

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Napsal: 12 úno 2016, 18:48
od soban
Kdyby neměl být zapojený tak ho tam dávat nebudou ne?

Prostě poruchy jak tu psal se musí řešit, samozřejmě dočasným odpojením vyřešíš že to bude zase pojízdné, ale za jakou cenu?

Takže rozebrat vyčistit - opravit.

Prostě bez rozebrání nemáš šanci zjistit co tomu je a až to rozebereš tak pak buď to spravíš, bude v tom jenom bordel a pod... a nebo budeš muset sehnat nový díl.

Re: odpojení KONEKTORU po SERVISE a NÁSLEDKY

Napsal: 14 úno 2016, 18:37
od legget15
Zkus ten konektor prostříkat sprejem na kontakty např. kontaktolem a co se týče odpojení to rozhodně nedoporučuju pravděpodobně to bude snímač polohy škrtící klapky. Tudíž když ho odpojíš tak řídící jednotka neví v jaké poloze je klapka.