Stránka 1 z 2

Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 05 bře 2016, 17:11
od EnergyStar
Ahoj, stala se mi zajímavá věc. Při mytí auta jsem poslouchal rádio z auta, všechno v pohodě. Pak jsem otevřel 5. dveře a rádio se samo vypnulo. Na displeji se zobrazila hláška "Battery Discharge - start the engine". Zkoušel jsem to ještě několikrát zopakovat se střídavými úspěchy. Většinou se mi ho podařilo vypnout, když jsem otevřel některé dveře a rozsvítilo se vnitřní osvětlení. Jinak rádio mohlo hrát klidně půl hodiny a nic.

Je to normální chování? Auto má 2 roky a nemyslím si, že by baterka byla vybitá. Město jezdím tak 50 % tak věřím, že se za delších jízd stíhá dobíjet.

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 05 bře 2016, 18:03
od JoKo
je to standardna funkcia.
v pripade, ze je vozidlo vybavene inteligentnym klucom, tak ak mas auto zamknute, polohu acc a pocuvas radio, tak po cca 45min {nepamatam si presne} sa radio vypne a odomkne auto. pise sa o tom aj v prirucke k vozidlu...
zazil som to uz asi 3x, ked som cakal v aute na parkovisku niekoho :)

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 02 zář 2016, 11:31
od jlname
Ahoj, s tím autovypnutím rádia souvisí ještě jedna smutná zkušenost a to nabíjení mobilů.
Jakým způsobem řešíte nabíjení? Na dovolené jsme byli tři a všem postupně umřeli telefony.
Koupil jsem si do autoadaptéru v kufru "dvoj USB nabíječku", která by měla dávat 2,1A, s tím, že přes noc budu nabíjet.
Chová se to ale takto: jakákoliv 12V zásuvka je mrtvá, pokud není v zapalování klíč a ten ještě musí být otočen do polohy ON.
Pak se zásuvky rozjedou a nabíjí se.
Čili jsem měl celou noc otevřené auto, abych si mohl nabít telefon. :roll:
Bez klíče funguje jen originální USB a to jen těch 45 minut a navíc dává 0,5A. Za tu dobu nenabiji ani 2%. Toto je naprosto nepoužitelné. :twisted:
A na závěr jedna perlička - Kia Ceed má v kufru na stejném místě taky autoadaptér a normálně můžete zamknout auto a pořád to nabíjí.
](*,) ](*,)

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 02 zář 2016, 13:14
od icu
IMHO, i ten Cee'd to bude mít zapojené tak, aby zásuvky vypnul při poklesu nabití baterie (tedy, nejspíš podle napětí v palubní síti a upřímně, raději vybitý mobil než nenastartovat). A jestli systém vyhodnotí tvoji baterii jako špatnou, tak tu zásuvku v kufru vypne při vytažení klíčku.

Lze to řešit dvojí cestou: kontrolou a případnou úpravou zapojení/nastavení elektroinstalace vozu, nebo externí powerbankou o dostatečné kapacitě a tu dobíjet za jízdy, spolu se všemi mobily.

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 04 zář 2016, 20:35
od mechoun
KIA vede. Připosranou baterkou mobilu s cca 4Ah přeci nevymlátím baterku auta. A to přitom Ah nelze v tomto případě převádět (pracujeme s 12V a 3.7V)

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 05 zář 2016, 00:01
od icu
To ano, ale psalo se tu o několika mobilech najednou a také je třeba si uvědomit, že než se ta energie dostane do baterky mobilu, tak se po cestě 2x změní napětí (12V>5V>3,7V). Ztráty asi nebudou takové, jako při zvyšování napětí, ale nějaké jsou. Navíc, samotné nabíjení není bezztrátové.

Ale hlavně - základní funkcí baterie v autě je nastartovat a všechna auta, co jsem kdy měl či řídil, byla navržena tak, aby potřebnou energii pro nastartování si baterie uchovala co nejdéle. Snahou konstruktérů tak je vypnout vše, co je možné (konečně, i mnohé autoledničky se vypínají samy, když napětí klesne pod stanovenou mez).

Nemyslím si, že by se zapojení Cee'du a i30 lišilo - jsou to vlastně stejná auta, ale koneckonců, může být. Ale určitě to u sebe vyzkouším a dám sem vědět, jak se chová ta zásuvka u fungl nové i30cw.

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 05 zář 2016, 08:18
od jlname
Mám sice jen elektro střední, ale abych do mrtě vybil autobaterii, musel bych nabíjet celý týden všechny mobily v ČR co jsou v kempech.
Nemá někdo řešení, jak to v té elektroinstalaci upravit? Patrně se opět - jak jinak - šetřilo.
:wink:

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 05 zář 2016, 10:11
od Kim-Hyun-Sen
Prostě si od autoelektrikáře nechat vytáhnout odněkud kde je trvalých 12V kablíky a přes pojistku připojit zásuvku. Nebo si koupit třeba toto:
https://www.aliexpress.com/item/New-Aar ... 27749.html
Bere si to napětí z OBD2 konektoru, kde by mělo být napájení taky pod trvalým napětím.

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 05 zář 2016, 12:50
od icu
Netuším, jaké napětí a jaký proud potřebují pro nastartování motory v i30, ale jedno je jisté - "do mrtě" vybitá baterie ti je při startování dost na nic. Startovací proudy jsou obecně v řádu stovek Ampér a aby se startér vůbec točil, potřebuje na svých svorkách (a tedy po odečtení všech ztrát po cestě) určité napětí. Nehledě na to, že úplné vybití autobaterie dost významně zkracuje její životnost.

Konečně - i ta odkazovaná čínská nabíječka do OBDII má v sobě ochranu před vybitím autobaterie. A jsem si jist, že být tato ochrana nadbytečná, tak ji ti Číňané vyhodí hned v prvním kole redukce nákladů.

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 16 zář 2016, 10:04
od FISHkaa
jlname píše:Mám sice jen elektro střední, ale abych do mrtě vybil autobaterii, musel bych nabíjet celý týden všechny mobily v ČR co jsou v kempech.
Nemá někdo řešení, jak to v té elektroinstalaci upravit? Patrně se opět - jak jinak - šetřilo.
:wink:

kolik má baterie v autě? 50Ah u benzínu? Kolik má baterie mobilu? 2,6Ah (moje xperia). Spočítej si sám za jak dlouho neodjedeš z kempu....
Navíc elektronika v autě ve "stand-by" žere nějakých 20mA (většinou o trochu níže) - ono se to nezdá, ale za několik týdnů nenastartuješ...

@icu- startér potřebuje proud, je to cívka... :D

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 16 zář 2016, 10:44
od icu
Psal jsem obojí - jak napětí, tak proud, protože i cívka potřebuje nenulové napětí, aby dělala to, co má. Je to sice už pár let, co jsem dostudoval, ale "nejdřív napětí, potom proud" pro cívky (a nejen pro ně :D) platí stále.

Modely s ISG mají myslím 70Ah - podívám se, jestli nezapomenu.

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 16 zář 2016, 10:51
od FISHkaa
Tak můžeme se začít bavit o teorii proudových zdrojů a principu cívky. Jak chceš :mrgreen:
Ano, vznětové varianty klidně i více Ah. Nicméně nikdy to nebude "týdny celý kemp"
:)

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 16 zář 2016, 11:18
od icu
Nechci, čtvrt století jsem na to nesáhl :D

Nejde o diesel, ale o 1.6 GDI s ISG. Akumulátor je prostě větší, než bez ISG, čistě technická poznámka, na princip to nemá vliv (jen se vybije později).

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 24 zář 2021, 14:50
od brokolicovy_chips
Ahoj, nechci kvůli tomu zbytečně zakládat další téma. Auto mám staré cca týden, jezdíme s ním. Teď poslední trasa po městě cca 20km, čekám na ženu v autě, režim ACC a puštěné rádio a cca po 5minutach se objevila hláška, že hrozí vybití baterie, že mám nastartovat auto. Je to normální? To to nezvládne ani těch 5 minut? :shock:

"Pozor autobaterie se vyvíjí. Doporučujeme zapnout zapalování"
Díky

Re: Autovypnutí rádia - ochrana proti vybití baterie?

Napsal: 24 zář 2021, 15:39
od Mr. HYUNDAI
Jestli je to normální hodnotit nechci, ale běžné ano. Je to jakási "zbabělost" či "připodělanost" nastavení systému. Ochrana baterie je sice zapotřebí, ale tohle je až moc :roll: . Já to vesele ignoruju ve všech autech a zatím bez problému.