Stránka 1 z 1

Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 15 črc 2016, 20:19
od zdzd
Mám v plánu do auta nainstalovat GPS tracker. Problém je v tom, že při trvalém datovém přenosu vydrží jeho accu řádově asi desítky hodin. To znamená, že pokud by byl napájený ze zapalovačových zásuvek tak by se po několika denním odstavení auta totálně vybil, protože zásuvky se při vypnutí zapalování vypnou.

Má někdo nějakou povědomost o tom, kde by se v kokpitu dal najít vodič, kde je 12V trvale i při vypnutí zapalování? GPS tracker nemůže být u accu, protože je tam odstíněný plechovou kapotou a je tam moc horko od motoru. A protahovat nějaký nový kabel od accu do kabiny se mi fakt nechce. To znamená dělat někde nějakou díru a tu pak těsnit.

Jak na to? Budu moc vděčen za jakoukoliv radu.

Díky

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 16 črc 2016, 10:41
od JoDo
Na spínací skříňce(klíček) máš určitě stálých 12 V, jinak bys to nenastartoval.

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 16 črc 2016, 11:37
od mmv
na zadní lampičce , respektive v okruhu zámku (koncáku) zadních dveří je také trvalé napětí, spousta pojistek má trvalé napětí, a s těma desítkama hodin bych byl opatrný :-), dej odkaz který sis vybral ??? také jsem s tím laboroval (s myšlenkou)

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 18 črc 2016, 07:49
od zdzd
Je to TK102B. Ale to nic moc neřekne, protože je jich mnoho klonů s různým chováním.

Pokud jde o tu výdrž, tak bez datového spojení s pouhým odesláním polohy na SMS dotaz vydrží plus mínus tři dny.

S trvalým datovým spojením a periodickým posíláním dat necelý den. Tedy řádově desítky hodin.

A pokud jde o to připojování: Není někde k mání servisní manuál ix20? K i30cw ho mám, k ix20 jsem nenašel. Ono se pak hnedka lépe někam leze, když se ví co, kde a kdy povolit.

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 18 črc 2016, 09:25
od JirN
Mne by tak trochu zajimalo, k cemu byste to chteli vyuzit se stalym napajenim?
Na zaznamenani prejdene trasy plne staci napajeni za jizdy. Kdyz chces zjisti, kde to auto je, tak stejne budes zjistovat, az zjistis, ze TI ho nekdo odcizil a to potom docela staci ty obcasne SMS-ky. Zeby nekdo odcizoval ix20 natazenim na prives kamionu a potom prevozem na druhou polokouli Zeme, se mi moc nezda.

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 18 črc 2016, 10:36
od zdzd
Protože ta věc se nezapne připojením napájení, ale jen vypínačem.

A pokud bude auto dva dny stát, tak se interní accu vybije do mrtě a zařízení se vypne. Zapnutím zapalování se už ale samo nezapne.

A on-line sledování přes data žere tak malý datový objem, že denní náklady na trvalé připojení nejsou ani korunu.

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 18 črc 2016, 14:04
od zdzd
Mimochodem, ten nápad s vyvedením z osvětlení kufru vypadá zajímavě. To je kandidát č. 1. Pod ten plast by šel umístit i tracker.

Pak mne ještě napadlo vyvést 12V z OBD konektoru pod palubkou. Tam by měla být jak zem, tak svorka 30, tedy přímo z accu.

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 06 srp 2016, 21:43
od zdzd
Vyřešeno bez zásahu do elektroinstalace implementací USB zásuvky do pojistkové skříňky.

http://www.hifi24.cz/obd-2-konektor-16-pin%C5%AF
http://www.hifi24.cz/z%C3%A1suvka-s-pan ... doln%C3%A1
Zapojení
Zapojení
Zapojeni_eobd_konektoru.png (57.6 KiB) Zobrazeno 4797 x
Výsledek
Výsledek
IMG_8284.JPG (109.88 KiB) Zobrazeno 4795 x

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 07 srp 2016, 13:49
od milda h
Tak to je hodně zajímavé řešení. =D> =D> =D>

Napsal: 07 srp 2016, 17:57
od bony
Ale u i30 nepouzitelne. Neni prostor aby bylo pripojeno v OBD. Nacvaknuti tychlospojkou na stale +12 V je asi nevyhnutelne a otazkou par min.

Odeslano z Androidu.

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 07 srp 2016, 21:39
od zdzd
V i30 je to bezpečně použitelné taky, protože v i30cw tam mám natrvalo nasunutý ecoRoute HD. A ten je mnohem delší než to červené těleso.

Nevylučuji ale, že v jiné verzi i30 to může být jinak. V každém případě rychlospojka na přívodu 4 a 16 k OBD2 to bude řešit vždy a na každém autě, které tento konektor má.

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 07 srp 2016, 22:19
od icu
OBDII mají povinně všechna auta prodávaná v Evropě snad od r 2004, takže to je dost univerzální řešení ;)

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 16 srp 2016, 20:58
od mmv
a nepřipojujou zloději náhodou něco do OBD ??? tzn, že když nejdřív musí něco odpojit, tak už budou mít jasno (myšleno k myšlence GPS trackeru)

... a nebylo to zbytečně předražené ??
http://www.ebay.com/itm/16-Pin-Universa ... SwFNZWxYK1

http://www.ebay.com/itm/321586379231?_t ... EBIDX%3AIT

http://www.ebay.com/itm/321573019229?_t ... EBIDX%3AIT

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 29 srp 2016, 23:40
od chmi123
a není lepší nakoupit u soudruhů z Číny ?:
http://www.aliexpress.com/item/2016-New ... .41.2i0zRh

Re: Dostupnost trvalých 12V přímo v kokpitu

Napsal: 31 srp 2016, 09:25
od chmi123