Stránka 1 z 3

DPF

Napsal: 08 srp 2016, 21:01
od saldy
Chci se zeptat jak to je s DPF kontrolkou. V návodu je trochu zmatečná informace. Píše se tu, že varovná kontrolka se rozsvítí když dojde k poruše DPF. Myslel jsem, že tato kontrolka mě upozorní na to, že probíhá regenerace filtru. Upozorní mě vůz na regeneraci nebo ne, Jak to tedy je?

Re: DPF

Napsal: 08 srp 2016, 21:50
od herkulo28
neupozorní ťa na regeneráciu ale na to, že je už v pi.... To ma prekvapilo tiež, že to takto debilne hyundai vyriešil.

Re: DPF

Napsal: 08 srp 2016, 23:55
od petzl62
A právě díky tomu,že tě na to neupozorní a může se stát a určitě se stane,že regeneraci několiknáctkrát přerušíš,bude brzy ono ekokurvítko v p... a rozsvítí se ona kontrolka ](*,)
Ať žije dpf made in :hyu: group :-k ](*,) :roll:

Re: DPF

Napsal: 09 srp 2016, 07:38
od milan74ma
jj, svata pravda a preto keby som nejazdil 120km denne do prace a spat tak si diesel ani nekupim. Ale takto sa nebojim ...

Re: DPF

Napsal: 09 srp 2016, 11:50
od saldy
Však jasný, kdo furt jezdí dálky, tak ho to nemusí zajímat. Já mám jednou-dvakrát týdně delší cestu a přes zimu moc nejezdim. Upozornění na nic menšího než je regenerace filtru bych uvítal, jestli na to serou, tak jsou to idioti. Přesto nedá se to vysledovat z aktuální spotřeby, zvýšené otáčky a menší spotřeba na volnoběhu atd?

Ještě mě trochu uklidnila info v manuálu, pokud se kontrolka rozsvítí, má se vyrazit na regeneraci(popis průběhu viz. manual) a pokud to nepomůže a kontrolka nezhasne, jít do servisu. Z tý formulace jak to je popsaný, ale plyne, že to je stav krátce před nouzovým režimem a vy jako řidič to ještě můžete, ale taky nemusíte odvrátit.

Re: DPF

Napsal: 09 srp 2016, 12:11
od milan74ma
@saldy: jj, to je pravda, kontrolka by bodla

Ani ja neviem vzdy rozoznat ci a kedy to ide a kedy nie.
Ja osobne to zaznamenam tak (aspon si myslim ze to je ono) ze ten motor ma taky hrubsi zvuk docasne.
Nejako nezaznamenavam zvysenie aktualnej spotreby zeby sa drzala dlhsie na jednom mieste a nekolisala.

A obcas sa mi stane ze vojde do garaze, vypnem motor a on sa tak trosku inak vypne a pocujem taky "pukot" od vyfuku.
Vtedy viem ze som vypol pocas regeneracie a vzdy ked rano vyjdem na cestu tak je zvuk motora taky hrubsi.

Ale ako si povedal, jazdim dlhsie trasy take to velmi neriesim.

Re: DPF

Napsal: 09 srp 2016, 12:47
od Axel.Foley
Řešilo se to jinde, stačí trochu hledat: https://www.hyundaiclub.net/search.php? ... mit=Hledat

Mimochodem, na :hyu: nadáváte zbytečně, kontrolku upozorňující na probíhající regeneraci DPF, pokud vím, nemá nikdo vyjma nějakých amerických trucků. Když se mýlím, rád se nechám opravit.

Re: DPF

Napsal: 09 srp 2016, 13:19
od Mr. HYUNDAI
Před pár měsíci jsem četl článek o DPF a školící technik PSA tam říkal něco v tom smyslu, že některé jejich modely umí sdělit kdy zhruba by regenerace měla proběhnout, případně, že už běží, aby se dala dokončit. Info o probíhající regeneraci snad umí dodat některé modely VAG. Ale to je tak vše o čem jsem zatím slyšel.

Re: DPF

Napsal: 09 srp 2016, 13:24
od saldy
Já teď furt čumim na ukazatel aktuální spotřeby, protože jsem to předtím neměl a taky sleduju otáčky. Takže už to asi přišlo, na volnoběhu při vypnutý klimě mám zvýšený otáčky na 950 a cca 1-2L spotřeba, to musí být ono, ŘJ stříká palivo do filtru. Myslím že to tak píšou v diskuzi taky i30tkáři.

Re: DPF

Napsal: 09 srp 2016, 16:23
od HOTHEAD
Regenerace dpf po přerušení vypnutím motoru , po nastartování opět pokračuje.
Dnes před příjezdem do práce, mi začalo regé, ale byl jsem skoro na místě, tak jsem na to sr...
a vypnul to. Při odjezdu v půl jedné po asi kilometru začalo regé znova pokračovat, asi deset kilometrů.
Možná záleží kolik procent regé proběhne, pak buď pokračuje, nebo nazná, že to pro teď stačilo. Ale nevím
Kámoš má passata a kontrolka pracuje stejně, až při hrozbě poškození. Pak je třeba
rege.. nechat doběhnout.

Re: DPF

Napsal: 10 srp 2016, 09:57
od saldy
Tak včera jsem ujel skoro 50 km pěkně stovkou, žádný zdržovačky, doufal jsem, že rege proběhne v pohodě celá a jak přijíždim domů tak koukám že na volnoběhu furt mám spotřebu. Dnes ráno kratší trasa, ale stále to samé. Jak zařadim rychlost a brzdim motorem, okamžitá spotřeba zmizí na 0, ale když vyhodim rychlost, hned vyskočí cca 2L. Jsem z toho jelen :roll:

DPF

Napsal: 10 srp 2016, 11:41
od Neo-Mike
Kdyby se vypaloval filtr, tak by jsi mel mit i pri brzdenim motorem spotrebu. Ja mam na i30 najeto 6 tisic a nejsem schopny rict, kdy se vypaluje. Zvysenou spotrebu jsem zaznamenal jen skokove. Zadna dlouhodobejsi. Asi to neresit do doby, nez zacne svitit kontrolka pripadne, pokud ti nestoupne spotreba.

Re: DPF

Napsal: 10 srp 2016, 21:09
od AutomodelyRS
Mimochodem, na :hyu: nadáváte zbytečně, kontrolku upozorňující na probíhající regeneraci DPF, pokud vím, nemá nikdo vyjma nějakých amerických trucků. Když se mýlím, rád se nechám opravit.
Kontrolku má napr. Opel. Vlastnil som Astru 1,7 CDTI 130 k (r.v. 2014), tam dokonca okrem kontrolky bežne vypisovalo, aby som pokračoval v jazde.

Naopak, v Octavii 1,6 CRDI absolútne nič nenasvedčuje počas jazdy, že by prebiehalo vypaľovanie, maximálne po zastavení sú zvýšené otáčky na cca 1000 ot/min.

Tucson som už radšej zobral benzín...

Re: DPF

Napsal: 11 srp 2016, 12:37
od Axel.Foley
Sic off-topic, ale nedá mi nezeptat se - jakou motorizaci? GDi nebo T-GDi?

Re: DPF

Napsal: 11 srp 2016, 17:06
od AutomodelyRS
Je to GDI, bola to ponuka, ktorá sa neodmieta. T-GDI je ešte príliš nový motor, s neprimerane veľkou spotrebou.