Stránka 1 z 1

Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 09 srp 2016, 20:06
od synek petr
Zdravim vsechny,

v posledni dobe se mi u me I 30 CW 1.4 MPI - 200tis. nalitano objevil takovy neduh.

a)Auto nechce nastartovat ackoli starter se snazi jako dabel a kdyz uz nastartuje tak v 1/3 pripadu nastava problem b)
b) auto nastartuje ale rucicka otackomeru se ani nehne (to by nevadilo beztak ho nesleduji) nicmene navic se ve vyssich otackach (odhadem na 4tis. - tachometr nefunguje) zacne auto neprijemne cukat.

Problem je resitelny opakovanym startovanim... nicmene to neni dlouhodobe reseni! Take se to stava cim dal casteji!

V servisu mi rekli ze mam spatne svicky, svicky vymenili, vyinkasovali a problem pretrvava :(

Setkal jste se s tim nekdo?

Re: Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 11 srp 2016, 19:19
od Axel.Foley
Ucpaný palivový filtr? :-k Neřeší to ale nefunkční otáčkoměr, možná chyba v elektrice. Nebo doporučuji důkladně zkontrolovat kabely pod kapotou, zda se tam nepodívala nějaká chlupatá svině a něco prokousala.

Re: Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 13 srp 2016, 22:37
od synek petr
Nakonec se ukazalo ze to skutecne byl ucpany filtr a navic zaroven odeslo cidlo otacek! - dvoji radost. Diky za odpoved a gratuluji ke spravnemu tipu :D

Re: Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 15 srp 2016, 16:12
od Axel.Foley
Hlavně, že to pomohlo :wink:

Re: Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 19 říj 2016, 09:41
od orion
Ahoj,
řeším asi něco podobného, tak mě jen zajímá, zda se to někomu nestalo.
Včera jsem chtěl nastartovat, startér točí, ale motor nechutne, po pár pokusech vyplivla baterka, tak jsem ji zkusil dobít a po pár pokusech už zhasínaly kontrolky, tak jsem šel koupit novou a stejně nic.
Pak mě nenapadlo nic jiného, než auto pustit z kopce, to chytlo, motor točil normálně, ale otáčkoměr skákal od 500 do 3000 otáček a auto chciplo na první křižovatce.
Může to být ucpaným palivovým filtrem?
Možná to souvisí s tím, že posledních několik měsíců auto čas od času nechtělo nastartovat na poprvé, ono tedy chytlo, motor se roztočil, otáčkoměr vyletěl na cca 1000-1300 a hned auto chcíplo, 2-3 pokus už to šlo normálně, dělalo to jen cca jednou za týden nebo dva, tak jsem to nějak neřešil.

Děkuji za reakce.

Re: Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 20 říj 2016, 11:23
od nulda
vymenil bych palivovy filtr :-)

Re: Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 20 říj 2016, 16:53
od Ruska.ruleta
No, nevím :(
Co dělá ucpaný filtr? Omezuje průtok paliva. Pokud si na PP navolím okamžitý průtok ( má to každý :hyu: od 10/2010) a uvidím při akceleraci 30 a víc l/100km asi bych hledal příčinu jinde. Málokdy, tedy skoro nikdy není víc příčin poruchy. Jak zde psal synek petr příspěvek, v jeho případě bych věřil pouze v chybu čidla otáček.....

Re: Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 21 říj 2016, 11:30
od orion
No tak prý je to nějaké čidlo na vačce, proto to nestartuje.. Nicméně mi teď do telefonu tvrdil, že je přeskočený rozvod, jak jsem to pustil z kopce, nějak se mi nechce věřit, že rozvody přeskočí po jednom roztlačení, kór když jsem je tam dával před 20000 km nové. :(
Edit: Tak jsem se stavil v servisu a rozvody a čidlo vačky v háji, tak si to aspoň budu pamatovat, že už to příště nemám zkoušet.

Re: Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 18 bře 2017, 19:10
od 7ome
to: synek petr: Ja mam presne taky isty problem z otackomerom...Pocas jazdy padne rucicka otackomeru na nulu a auto potom ide cukavo vo vysokých otackach a v nizkych zdochne a je problem nastartovat...K tomu sa mi pridal cierny dym z vyfuku,ten sa poriesil vymenou lamda sondy pred katalyzatorom a na tom prvom probleme sa este pracujem.Technik mi vymeni snimac kluky a snimac vačky, niektory z nich, tak uvidim...

Re: Takova neprijemna vada - startovani, otackomer

Napsal: 18 bře 2017, 19:24
od Richard555
na to pouštění z kopce pozor, to nemá rádo skoro žádné nové auto a hlavně ty s hydraulickým napínákem řetězu.
I30 1,4 bych z důvodů problémů s přeskakujícím řetězem určitě neradil startovat pouštěním z kopce :!:

Bohužel se pečlivým vývojem a výběrem materiálů dá i z "věčných" řetězových rozvodů udělat choulostivou součástku :roll: :roll:

Nejsem si jist jak vypadá zapalování ale není to "zapalovací modul? Tedy jestli tam je, nebo může být i vadná cívka u některého válce pokud to má pro každý válec zvlášť.