Stránka 1 z 2

Úpravy řídící jednotky

Napsal: 18 dub 2017, 16:33
od Mosťa
Ahoj, jako nováček a poměrně čerstvý majitel i30 kombi 1.6. GDi (od 9/2016) bych se rád zeptal zkušenějších, dá-li se něco zapnout (vypnout) podobně jako např. u koncernových aut přes řídící jednotku. Jde mi hlavně o zvednutí minimálního napětí baterie u stop-startu (a tím ho elegantně vyblokovat) a rozsvícení zadních světel společně s denním svícením. Nemá někdo náhodou seznam, co vše lze na řídící jednotce upravit?

Díky!

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 18 dub 2017, 18:37
od motorol
Sviceni zadnich svetel spolu s dennimi je nelegalni a u pokud je treba vybirat tak je to jisty prispevek do kasicky PCR....

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 18 dub 2017, 19:47
od petzl62
No ale na to se tazatel vůbec neptal ](*,)
Myslím,že tohle je mu docela šumák,jestli je,nebo to není legální-asi by si to dokázal obhájit.
A nemyslím si,že by to byl až takový problém.Asi se ti ještě nestalo,že by jsi za husté mlhy,nebo hustého deště-sněžení,nejlépe na dálnici dojel debila s rozsvícenými denními světly dle předpisů :!: tzn. vzadu nic... :oops: Moc príma zážitek.A když na to jdeš na semaforu,nebo jinde upozornit-dočkáš se super odpovědi-to má automatické svícení!!!Takže asi tak.

Jestli to co chceš v jednotce změnit jde nevím-spíš jsem skeptik,ale zeptám se ti... :wink:

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 18 dub 2017, 20:00
od Mr. HYUNDAI
Pokud já vím, tak nejde. Zrovna to napětí jsem chtěl tahle očůrat, nejde nastavovat parametry, je to komplet šablona natvrdo. A svícení zadku elektrikář vymýšlí jak vyřešit, též nejde jen nastavit v ŘJ.

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 18 dub 2017, 21:23
od Richard555
to osvětlení zadku při předních DRL není dle mě natvrdo zakázané, některá auta to tak mají..... a myslím že jsem to zde už psal, že jsem v mlze chvilku postál v Praze na Vypichu a koukal čím kdo svítí a opravdu se vyskytne dost magorů co v husté mlze jedou na přední DRL bez světel vzadu, stejně tak i v tunelech ](*,) lidi prostě nemyslí, na všechno potřebují příkaz, značku....
Já osobně také uvažuju o DRL a o současném svícení vzadu, možná by to šlo vyřešit dalším přívodem společným s předními a zařazením diod do obou větví....

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 18 dub 2017, 22:23
od motorol
A ono nějak pomůže když bude dopředu svítit dlr a dozadu obrysovkama v mlze, dešti, v noci? Zákon je jasnej buď svítit dlr nebo potkavackama. Že někdo svítí/nesvítí je druhotné. Od zavedeni debilniho sviceni ve dne už sem potkal v noci několik totálně neosvetlenych aut. Mnoho aut svítící za jasné noci mlhovkama a ve dne sviticim vším možným. Hromady aut vypadajících jako motorka - protože jim žárovky nepraskaji... Auto, které nemá nějakou výjimku nesmí svítit dlr a zadní světla. Pokud se tak děje je nezpusobile k provozu a neprojde technickou, v případě nehody se na tom může točit pojišťovna, v případě potřebné záruční opravy elektriky :hyu:
Pak se jen dozvíme, že nějakej pitomec jel v noci jen s dlr a zadními světly nebo, že jel pujcenym autem a jel jen na ty dlr i v tom dešti nebo mlze - protože mu nedojde, že jiné auto to ma normálně...
Obcházení start stopu je ok, ale připojování světel, která svítit nemají, stejně jako používání výkonnějších žárovek, bastleni xenonu a podobné je prasarna :twisted:

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 19 dub 2017, 00:07
od petzl62
Ano pomůže!!! A to hodně...o noci jsem nic nepsal...Ony jsou kupodivu dnešní koncová světla třeba led a jsou vidět. A furt lepší aspoň něco,než nic,šedé auto,dálnice,provoz a déšť...
A druhotnost je mi promiň,ale hovno platná...když do někoho vrazíš zezadu-dost nikoho nezajímá,jestli svítil,nebo ne...ty jsi prostě nedobrzdil-toť vše.Takže když je předpis nesmysl,nevadí hlavně že je před tebou něco,o čem nevíš.
Jo a argument s pojišťovnou-ten mě fakt čím dál častěji baví [-o<
S bastlením xenonů a pod. s tebou naprosto souhlasím.

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 19 dub 2017, 07:31
od Mr. HYUNDAI
Svícení koncových světel spolu s DRL rozhodně není zásadní problém. Poslední generace Renaultů (Mégane 4, Talisman a pokud vím i nové Scénicy) prostě svítí vzadu pořád bez ohledu na to, co svítí vpředu :) . Naši pomáhat a chránit nemají ani nejmenší šanci znát všechny homologační listy a případné výjimky, takže od nich toho moc nehrozí. A pořád je lepší když úplný idiot, který má světla na AUTO a v mlze tudíž svítí jen DRL bude zezadu vidět alespoň trochu než vůbec, takže Rencek to vzal za správný konec :wink: .
Proč o zapnutí zadku k DRL uvažoval Mosťa nevím, já to na manželčině autě zvažuji kvůli její nezkušenosti, může zapomenout rozsvítit, vyhodnotí viditelnost poněkud nesprávně a nerozsvítí, tak aby byla zezadu vidět. Pokud by to šlo zapnout přes diagnostiku, šlo by to před technickou vypnout, pokud to vyřešíme nějakým zapojením (v autorizovaném servisu - kvůli záruce), pak to před technickou či prodejem dál samozřejmě zase zapojíme zpátky. A pojišťovna? Ale no tak, sice hledají cestičky jak nemuset plnit, ale tohle fakt není relevantní důvod...

Nemusíme chodit daleko, jak je to dlouho, co "nesmělo" svítit DRL k parkovačkám nebo potkávačkám? Na i30 GD DRL svítí s parkovačkama - homologováno. Na PDe plní DRL i funkci parkovaček, rozdíl je jen v tom jestli svítí zadek nebo ne, takže policajt pozná prd co vlastně má kdy svítit. A na PDe DRL při potkávačkách nezhasne, jen se ztlumí. Takže tohle auto má hned 2 "výjimky".

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 19 dub 2017, 08:36
od JoKo
nemaju ziadne vynimky... predpis ehk c. 48 sa casom meni a meni sa aj ako maju/mozu svietit drl a ostatne svetla. ak by mali dvojkove i30tky vynimku, tak by to bolo zapisane v tp.

napriklad posledna zmena predpisu okrem ineho prinasa aj to, ze reflektor s vyssim svetelnym tokom ako 2 000lumenov, kde je zdrojom svetla led nemusia mat ostrekovace reflektorov a preto nova i30tka {ale aj megane a dalsi} nemaju ostrekovace. pri xenonoch nad 2 000lumenov musi byt nadalej ostrekovac {zariadenie na cistenie reflektorov}.


tiez neviem o ziadnych jednoduchych upravach nastavenia riadiacej {komfrotnej} jednotky pri hyu...

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 19 dub 2017, 08:56
od Richard555
A ještě navážu na Mr. Hyundaie, není to tak dávno, co jsem jezdil Pontiakem Le Mans což byl vlastně americkej Racer. No a abych mohl vůbec auto přihlásit, musel jsem vyndat žárovky z třetího brzdovýho světla !!! Jinak bych neprošel na přihlašovací STK :roll: :roll: A to byl rok 1992 - 93 !!!!
No a dnes mají třetí brzdové světlo všichni povinně a nikdo se nediví.....
Zhruba 1/3 aut dnes má vpředu DRL a vzadu nesvítí, ostatní svítí potkávačkama a tedy svítí i vzadu a nikomu to nevadí.... já osobně bych to řešil tak, že bych to svícení vzadu spíš doporučil, rozhodně bych za to netrestal !!! Ale já nejsem dopravní expert - na to máme jiné chytráky, že pane Huml :wink:
Dá se ale i polemizovat o účelnosti celodenního svícení. Před lety svítily povinně jen motorky - každý v zrcátku už z dálky viděl že se motorka blíží, dnes svítí všechno a také na to dle mého motorkáři doplácí..... rány natvrdo do aut co odbočují doleva, možná i bez blinkru (národní sport-abychom si neoblikali žárovky) či vyhýbání nebo předjíždění když už je auto motorkou předjížděno je na denním pořádku a odnáší to samozřejmě ti méně chránění ! :roll:
Prostě za slunečného dne je svícení celý den zbytečné, vidět jsou jen auta s DRL, ty s potkávačkama skoro vůbec, opravdu bych nechal svítit jen ty motorky a pak už jen zapojit do akce to kulatý na krku a když se sešeří nebo vjedu do tunelu, mlhy, deště, sněžení, rozsvítit světla :wink: Jen poznámka když vlezu na WC, rozsvítím si, takže základní instinkty fungují, vidím hovno rozsvítím..... proč to nejde i v autě ???

Právě teď sleduji na CT4 jak probíhá akce na dojení řidičů - Speed maraton a ukazují jak jim to opravdu myslí, měří zřejmě 50km na široké rovné silnici kde širokodaleko nikdo není vidět jen cajti a ti chudáci co jeli o 5 víc...... a to se opravdu vyplatí .... jdu blejt

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 19 dub 2017, 10:49
od Mosťa
Díky za všechny odpovědi, i když jsem samozřejmě trochu zklamaný, že s řídící jednotkou nejde jednoduše zacházet. Šlo mi v první řadě o vyblokování stop-startu, a to neinvazivním způsobem, aby to neohrožovalo záruku. Co se týká zadních světel, šlo mi spíš o to být viděn. Ani jsem netušil, že to musí být homologováno a zapsáno ve velkém TP, protože jak už zmiňoval Mr. Hyundai, u ostatních značek to není nic nenormálního. Navíc pokud by byla taková řídící jednotka v autě už v době homologace a umožňovala takové nastavení, tak považuju problém za vyřešený.
Nejde jen o "lehce" zhoršené povětrnostní podmínky, kdy bychom se zase mohli dostat s pány od dopravní policie do pře, zda-li stačí denní svícení nebo ne, ale o vlastní bezpečnost. Někdy stačí hezký letní víkendový den, kdy vyjedou i ti méně vyježdění, anebo příliš rychlí jednostopí, pak jeden přechod světlo - stín a rána zezadu je na světě.

Bohužel se budu muset smířit s tím, co mi pánové z fabriky (ne)umožní :)

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 19 dub 2017, 11:54
od JoKo
s tym zapisanim si to asi inac pochopil ako som to myslel. v pripade, ze je na vozidle nieco, co nesplna predpisy, tak sa to zapisuje do tp ako vynimka... i30 2. gen nema uvedenu v tp takuto vynimku a tak som chcel doplnit mr. hyu, ze v tom case bol predpis ehk c.48, ktory dovoloval take zapojenie. myslim si, ze sucastna uprava tohto predpisu povoluje aj svietenie zadnych svetiel s drl, ale nemam to nastudovane... usudzujem podla konkurencnych vyrobkov, ktore maju taketo zapojenie. ak by sa to chcelo niekomu preluskat, tak http://www.telecom.gov.sk/externe/ehk_o ... 048r9i.htm bod 6.19 a dalej...

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 19 dub 2017, 14:42
od Mr. HYUNDAI
I proto bylo slovo výjimka v úvozovkách. To je poměrně známá kauza českých dopravních policistů, kteří zahlédli snad Fábii s přisvěcováním do zatáčky přední mlhovkou a chtěli řidiči napařit pokutu za svícení mlhovkou ve dne :D . Byla z toho pro PČR tenkrát nemalá ostuda....

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 19 dub 2017, 17:28
od petzl62
[quote="Richard555"]
Dá se ale i polemizovat o účelnosti celodenního svícení. Před lety svítily povinně jen motorky - každý v zrcátku už z dálky viděl že se motorka blíží, dnes svítí všechno a také na to dle mého motorkáři doplácí..... rány natvrdo do aut co odbočují doleva, možná i bez blinkru (národní sport-abychom si neoblikali žárovky)

Pod celý tvůj příspěvěk bych se s úklonou podepsal Richarde =D>
A k citovanému... Poslední dobou to fakt nechápu.V autech jsou nainstalované troj,čtyř,pěti bliky a čím dál víc lidí za volanty směrovky naprosto ignoruje ](*,) :evil:
Je mimo tebou popisované poznatky uplně super,když stojíš na vedlejší,vyjíždíš na hlavní-provoz jak sviňa a čekáš kdy se tam dokážeš vmáčknout,bez omezení a ohrožení a pak přijede dement(ka) a bez blinkru odbočí do tvého směru-nejlépe vpravo...to bych někdy fakt fackoval na potkání :evil:
A asi jsi to trefil,každý v rámci cool a designu vymýšlí jaké také,či onaké žárovky i do blinkrů by nainstaloval,za stokoruny za kus a pak si je asi šetří,aby něco vydržely #-o

Re: Úpravy řídící jednotky

Napsal: 19 dub 2017, 20:14
od harvi
nazad trochu k teme. Zatial sa mi podarilo najst ako sa dostat do test menu:

https://www.youtube.com/watch?v=6lRbGmgeDRM[url][/url]


a este 'hack' na prehravanie videa

https://www.youtube.com/watch?v=wVuDjmOA8Cg

Mna by zaujimala moznost konfigurovat menu screen s mp3 tak aby sa zobrazovali mp3 tagy a nie napr. cisla tracku a pesnicky na usb.... alebo rozbehanie radiotextu.