Stránka 1 z 1

Kolisanie napatia v palubnej sieti

Napsal: 13 črc 2017, 12:38
od harvi
Ahojte,

pozoroval som zaujimavu vlastnost napatia pocas behu motora. Po nastartovani vystupa na 14.5V (to povazujem za normal) a tejto hodnoty sa vacsinou drzi pocas jazd. V poslednej dobe som si vsimol, ze pocas jazdy obcas napatie klesne na 12.7 - 13.5V - vacsinou ked je teplo, ale neni to 100% pravidlom a potom sa niekedy vrati na 14.5V. Po vypnuti a zapnuti motora ma zas hodnotu 14.5V (bud pocas celej jazdy alebo aspon urcity cas). Moze sa jednat o nejake riadenie dobijania baterie alebo je to zacinajuci problem?

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Napsal: 13 črc 2017, 14:09
od bony
Zpozoroval jsem pokles napětí, v případě, že zmáčknu současně tlačítka na vytažení oken, tak okna jedou pomalu nahoru a změní zvuk, po uvolnění jednoho z tlačítek jede okno rychleji a změní se i zvuk, úbytek napětí jsem zpozoroval i při zapnutí klimatizace, nebo točením volantu na místě. Dle mého je to úplně normální věc, nebo se pletu? Dále si myslím, že měřák napětí z ebay za 2 USD nebude asi moc přesný.

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Napsal: 13 črc 2017, 15:01
od harvi
merak som premeraval s normalnym multimetrom, ten presny je ;) pri zvysenom odbere sa moze prejavit pokles napatia, radovo vsak iba o 0.2-0.3V, a hodnota sa vrati nazad, ked odber pominie. U mna je to relativne dlhodoby pokles radovo minuty/desiatky minut pri dlhsej ceste. Niekedy sa to vrati aj nazad na 14.5V.

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Napsal: 16 črc 2019, 09:48
od davajtn
to robí inteligentný manažment alternátora.
Na kostrovom kábli pri póly baterky je senzor.(keď ho povytiahneš budeš mať stále okolo 14,1V)
RJ odpája alternátor na základe údajov zo senzorov.To má za následok úsporu paliva kedže nieje zaťažený motor.Pri dexelerácii by malo napätie stúpať,dobíjať baterku.

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Napsal: 17 črc 2019, 18:58
od Chasnik
Přesně tak, inteligentní dobíjení. Další srágora, která ušetří pár miliprdogramů CO2 a když se to vysere, tak je to bude žrát peněženku. Nehledě na to, že to snižuje životnost akumulátoru. U Dacie to jde prý nějak vyřadit, u Hyundai nevím. Napětí běžně osciluje mezi 12,3 - 14,5V. Alespoň částečná pozitivní zpráva je, že v zimě kvůli nižším teplotám dobíjení funguje téměř konstantně, ale když vylezou teploty nahoru a zahřeje se motor, tak skutečně napětí poskakuje.

davajtn: dá se opravdu ten senzor vyřadit bez toho, že by ŘJ házela chybu?

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Napsal: 17 črc 2019, 20:31
od Tudy
Tuhle ekoblbost jsem si nechal nepřímo odpojit přes úpravu SW řídící jednotky (na Seatu), v principu si ŘJ "myslí" že je baterka slabá a tak se vůbec neaktivuje start-stop a alternátor se snaží baterku dobíjet = stálé napětí bez kolísání.

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Napsal: 18 črc 2019, 06:42
od thornych
Mohl bys mi k tomu dát více informací ? Potřeboval bych něco podobného na Rapidu. Kde Ti to dělali, popř. víš co ve které jednotce měnili ? moc díky !

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Napsal: 18 črc 2019, 19:54
od Tudy
Mrkni do SZ, nechci tu dělat veřejně reklamu.

Re: Kolisanie napatia v palubnej sieti

Napsal: 09 úno 2020, 17:38
od harvi
Je možné :hyu: povedať, že má napr. AGM batériu miesto klasickej? AGM má plné napätie 12.9V miesto plného napätia 12.6V obyčajnej batérie. Keďže to normálne "šetrí" pri nabíjaní normálnej tak AGMke to nemôže stačiť vôbec.