Záhadné "třepání"

Návody na opravy/úpravy Vašeho Santy

Moderátoři: miooo, Moderátoři

ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Záhadné "třepání"

Příspěvek od ferda328 »

:hyu: Santa fe, CRDi, 2.0, D4EA, rv.2005
Při dosažení rychlosti 60km se auto začne zvláštně třepat, cítím to na sedačce i ve volantu. Po dosažení rychlosti cca 80km a výše toto skoro zcela zmizí. Nepotřebuji vůbec tachometr, protože to začne když je rafička přesně na 60.
Kola mám vyvážená, odzkoušel jsem to z jinou sadou kol.
Mám dojem :-k , že začalo po výměně rozvodů když mi za jízdy praskl řemen na rozvodech. Trochu se to potkalo, měnily i ventily, vahadla, atd. Na pístech nebylo vidět žádné emortní poškození.
Máte prosím někdo pro mně nějaké vysvětlení. Děkuji
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od Richard555 »

Ferdo asi by to chtělo svést se a slyšet to, nicméně mě se stalo, když jsem měnil volnoběžku altíku, tak jsem si na pravé straně povolil silentblok a přizvedl motor ..... altík jsem dal zpět motor položil do silentbloku a utáhl a v pohodě a pak si začal syn stěžovat na jakoby rachocení - dunění z motoru.
Na tom silentbloku je takový protizávaží a to se dá na tom šroubu otáčet a pokud ho dáš blbě, může se ti dotýkat kastle a pak to dělá bordel, jinak mě nic nanapadá..... prostě to závaží proti motoru musí být rovně a musí mít kolem sebe všude vůli. pokud ti někde bouchá uvidíš odřený lak......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od ferda328 »

Ono je záhadné to, že to začne přesně na chlup když rafička tachometru dojde na 60-ku. Třesot cítím na kastly i celkem ve volantu a ještě dodávám, že se mírně zívá jako by hučení ložiska v kole.
Když jsem toto reklamoval v servisu kde dělali rozvody, tam mi šéf řekl, že se to časem usadí :!: Co se má, ale usadit, to teda nevím? Dále mi tvrdil, že s motorem /silentbloky/ nic nedělali! Já se, ale myslím, že když dělají rozvody, tak motor musí nějak nadzvednout, nebo ne?
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od Richard555 »

já samozřejmě nemám teď auto k dispozici, ale když prozkoumáš to uložení motoru před spolujezdecem uvidíš to závaží jakoby vykukuje za silentblok když ho povolíš nahoře můžeš s ním (se závažím) otáčet - prozkoumej to jestli se ti někde nedotýká podběhu...... jinak pokud dělali rozvody museli motor povolit a hejbat s ním, jinak by nesundali tu konzoli silentbloku .... jinak mě to jakoby drnčelo v tahu jak se motor hnul.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od Mike.M »

Jen dotaz, dela to to od 60 bo 80 na 5rs? nebo to dela i na jiny rs zalezi. Pokud to dela i na 4 v 60-80 motor to nebude, on by pri otackach vykazoval tosame i na dvojku... A nebo kdyz se rozjedes na 90 vyradis a nechas auto dojet, dela to taky?
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od ferda328 »

Mám automat. Dnes to zkusím tedy projet a jak to začne blbnout tak vyřadím na N a uvidím.
Dám vědět. Zatím díky
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od ferda328 »

Tak jsem to dnes zkoušel. Rozjel jsem to na 90 i něco přes a v 60 to začalo. Vyřadil jsem na N a nechal auto dojet, po dosažení 60 třepání ustávalo. Bylo slyšitelné i jakoby tlumené bouchání. Nevím k čemu bych je přirovnal, ale asi tak jako by byly na gumě plošky!?!? Gumama to ale není protože jsem to zkoušel i s jinou sadou kol! Když auto stálo a při zařazení N jsem vytáčel otáčky až přes 3000 ot/min. a při tomto byl úplný klid.
Takže to dělá jen za jízdy při rychlosti nad 60km/hod.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od Richard555 »

tak to s tím závažím to asi nebude....
nějaké ložisko, kloub u polosy, na kardanu, fakt se blbě radí
možná když jsem zkoušel co mi vzadu hučí natočili jsme auto na zvedáku zařadili 5 a nechali to všechno točit a stetoskopem jsme poslouchali kde je problém..... Bacha vše se tam točí je třeba velká opatrnost!!!! ale doposloucháš se :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od Mike.M »

Ja myslel ze santa ma i sekvencni prevodoovku. Takze misto na 5 stupen nechat 4 a rozjet to. Zda to bdue delat taky. Ono muze byt i ten automat v pr.....
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od ferda328 »

:oops: Je možné, že by to třepání bylo od diferenciálu? Měnil jsem teď zadní tlumiče a přišel jsem na to, že poloosa má v diferáku vůli tak 1 až 1,5 cm. Má to být na knop bez vůle?
Ještě taková otázka: Mám zařazeno P, levé zadní kolo pevně na zemi a pravým kolem i poloosou jde točit. Kardan stojí. Má to tak být, nejsem si jistej?
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od mikodim »

Podobne zvuky a trasenie sposobuje aj poloos .. Ked chytis poloos tak vodorovne ma vôlu ale ked hybes hore dole tak musi byt pevná..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od ferda328 »

Vůle je když točím kolem dopředu a dozadu :!: Ještě jdu zkusit levou stranu.
Ty by znamenalo, že je problém v diferáku :?:
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od Richard555 »

řekl bych, že nějaká vůle v rotačním pohybu tam určitě bude ,
to není problém. vzadu by měl být diferák s omezenou svorností, tak tam lehce s vyheverovaným kolem neotočíš, ale vpředu nic takovýho není, tak tam se kolo může otáčet přes diferák v podstatě neomezeně bez většího usilí.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
ferda328
*
Příspěvky: 89
Registrován: 06 zář 2016, 11:50
Bydliště: Bludov okr.Šumperk

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od ferda328 »

:cry: Zatím jsem došel k tomuto. Když je motor v tahu /při jízdě do kopce/ řadí klidně až na 4, tak se třesot nějak zásadně neprojevuje. Třepot se nejvíc projevuje při jízdě když, motor není v plném záběru. Jinak to vysvětlit neumím.
Příští měsíc jdu na STK, tak počkám jestli tam něco nenajdou, třeba na předku.
V servisu jsem moc nepochodil, rada byla ta, že dovezte to k nám a budeme hledat /hlavně platit :!: /
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Záhadné "třepání"

Příspěvek od Richard555 »

no ze své zkušenosti a ztoho co píšeš že při plném zatížení se to netřese, bych asi vyloučil polosy tyse právě projevují taháním za volant při plné akceleraci a po uvedení vozu do rovnovážného stavu rychlosti vibrace skoro zmizí.....
podle mě bych se soustředil na gumy , není na nich nějaká boule? nevlní se vzorek ? nehází ráfek ? no a pak ložiska kol, nemáš povolené ty středové matky na nábojích ? ty musí být utažené "na krev"
nemáš vůle na tyčích řízení? axiaální kloub, vnější rejdový čep?
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Jak na to“