Nevhodné podmínky pro start-stop

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

tlamovecz
Příspěvky: 5
Registrován: 10 srp 2017, 20:01

Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od tlamovecz » 05 říj 2017, 15:55

Ahoj všem,
zakoupil jsem GDI r.v.16 bohužel s touto funkcí.
Jezdil jsem 4dny po městě a psalo mi to NEVHODNÉ PODMÍNKY,teď myslím bez jakékoliv změny v jízdě,nastavení zase chcípám.
Jaké podmínky musím splnit,když chci aby auto nechcípalo při zastavení?
Díky za help(je to otravné).

Reklama
 

Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3647
Registrován: 09 bře 2015, 00:23

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od shawt » 05 říj 2017, 19:28

Mas tam tlacitko a tim to vypnes po kazdem nastartovani. Jina moznost neni. Jian start-stop nefunguje chvili, nez se motor zahreje, coz je u benzinu za chvili.
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/16)
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)

vrbicek
**
Příspěvky: 398
Registrován: 16 úno 2017, 12:14

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od vrbicek » 05 říj 2017, 19:39

Buď jak píše shawtiku, vypnout tlačítkem, nebo v případě manuální kliku stačí větrák na třetí stupen

tlamovecz
Příspěvky: 5
Registrován: 10 srp 2017, 20:01

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od tlamovecz » 06 říj 2017, 23:29

Ahoj,
díky za snahu,
ale já jezdil 4dny po městě studený ,teplý,ventilace st.č.1 a psalo mi to nevhodné podmínky(to jsem byl spokojený).
Teď z ničeho nic zase chcípá(buď nějaká vada nebo ....).Snad to má dělat,když je slabá baterie,ale to snad nemám u new car.

vrbicek
**
Příspěvky: 398
Registrován: 16 úno 2017, 12:14

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od vrbicek » 06 říj 2017, 23:53

Taky záleží od venkovní teploty a počtu zapnutých spotřebičů, výhřevu okna, světla, stěrače, vše má vliv... Podívej se ke mně do vlákna taky jsem to resil

martasak
*
Příspěvky: 27
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od martasak » 15 srp 2019, 22:42

Zdravím,

otevírám to starší vlákno, protože mám stejný "problém", sice to necítím jako problém samotný, ekoteroristický start-stop nesnáším, ale mohlo by to signalizovat něco jiného, v H. servisu mi řekli, že to mám nabít, ale to by se přece mělo dobít samo, už jsem s tím najel cca 700 km, ani po dálce 2x130 km to nezačalo fungovat, a to jsem vypnul co se dalo, klima, větrák ....
Dál by mě zajímalo, podle čeho to tedy systém pozná stav baterie při chodu motoru, nevím jak dnes, ale za chodu motoru na svorkách bývalo přes 14 V nehledě na otáčky, tak napětí bych nešacoval, že by vnitřní odpor baterie, nebo ?

Uživatelský avatar
PomalyPredek
*
Příspěvky: 20
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od PomalyPredek » 16 srp 2019, 06:41

Tech podminek je cela rada.
Hezky lidsky je to popsano napriklad zde:
http://dfens-cz.com/start-stop/
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Chevrolet Cruze 1.8 104 kW 2013 (2014 - 2019)
ex Nejaka dalsi auta...

Uživatelský avatar
pekoz
**
Příspěvky: 223
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od pekoz » 16 srp 2019, 07:22

Tvůj problém se řeší asi tady:

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=36

Doporučuji si pořídit nabíječku (zásadně procesorovou) a pravidelně dobíjet.
Jde to i bez odpojení baterie. Anebo šetřit na novou.
Dělám to tak i u auta z roku 2018.

P.S.
Stačí si pořídit úplně jednoduchý voltmetr do zásuvky 12V. viz:

https://www.hadex.cz/r001-voltmetr-do-a ... utozdirky/

Je velmi zajímavé pak sledovat co v závislosti na režimu jízdy dělá napětí. Třeba 12,4 V opravdu moc nenabíjí
Naposledy upravil(a) pekoz dne 16 srp 2019, 07:59, celkem upraveno 1 x.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB atd.

Uživatelský avatar
PomalyPredek
*
Příspěvky: 20
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od PomalyPredek » 16 srp 2019, 07:29

S tim dobijenim si moc nepomuzes, je to slozitejsi:

https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Chevrolet Cruze 1.8 104 kW 2013 (2014 - 2019)
ex Nejaka dalsi auta...

Uživatelský avatar
pekoz
**
Příspěvky: 223
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od pekoz » 16 srp 2019, 08:18

JJ zajímavý článek.

"Byť auta se systémem stop-start mají odolnější autobaterie typu EFB (s vyztuženými deskami) či AGM (s elektrolytem ve skelné vatě), přesto zmíněné týrání v praxi vydrží málokdy déle než tři roky. Jedinou možností, jak životnost prodloužit, je pravidelné dobíjení externí nabíječkou. Kdyby byla baterka stále nabitá, vydrží i přes deset let."

I ta pasáž jak "inteligentní dobíjení" sešrotuje obyčejnou baterii je dobrá.

Teď ještě vybrat tu správnou externí nabíječku a sehnat si zásuvku poblíž auta.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB atd.

Uživatelský avatar
PomalyPredek
*
Příspěvky: 20
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od PomalyPredek » 16 srp 2019, 08:41

Obavam se, ze hlavni zahul dostane baterka za jizdy.
Nabijet doma muze mit smysl jen hned po jizde, a to jeste jenom u lidi, kteri vytahnou auto jednou za tyden...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Chevrolet Cruze 1.8 104 kW 2013 (2014 - 2019)
ex Nejaka dalsi auta...

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od Tudy » 16 srp 2019, 09:28

Start-stop mám softwarově vypnutý a zároveň baterii 1x měsíčně dobíjím inteligentní nabíječnou CTEK. Myslím že v mém případě může baterie přežít auto. :twisted:
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG

dibarbora
**
Příspěvky: 407
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od dibarbora » 16 srp 2019, 09:41

Tudy píše:Start-stop mám softwarově vypnutý a zároveň baterii 1x měsíčně dobíjím inteligentní nabíječnou CTEK. Myslím že v mém případě může baterie přežít auto. :twisted:
Nevydrzi, predpokladam, ze rekuperacne nabijanie vypnute nemas. Baterka Ti umrie na cyklicke vycerpanie. To ziadna nabijacka nezachrani. Obmedzis len cas hlbokeho vybitia aku - nic viac....
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Georges
**
Příspěvky: 158
Registrován: 05 bře 2009, 16:16

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od Georges » 16 srp 2019, 10:59

Měl jsem půjčenou i30 1.6 GDI. Jen přes Prahu ( z Teplic po D8 na D1 směr Brno ) tahle hovadina 26 krát vypnula motor, když jsem musel zastavit. Bohužel jsem nevěděl, jak to vypnout.
Jestli to něco ušetřilo, tak toho jsem si nevšiml. Každopádně baterie, i startér dostaly pěkně přes hubu. Před motorestem u Jihlavy jsem už měl problém auto nastartovat.
Naštěstí můj desetiletý Accent 1.5 CRDi takovouto "funkci" nemá.

Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3647
Registrován: 09 bře 2015, 00:23

Re: Nevhodné podmínky pro start-stop

Příspěvek od shawt » 16 srp 2019, 11:15

Na leve strane u pod volantem je tlacitko, vypinam automaticky po nastartovani.
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/16)
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)

Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Elektronika“