Stránka 1 z 1

žhavící svíčky

Napsal: 30 říj 2017, 21:28
od Ditmar
Na svém Getz 1,5CrDi mám najeto přes 200000 km. Stále bez problému. Pojednou však nejde motor nastartovat, ačkoliv startér s motorem točí. Asi dva dny předtím se postupně prodlužovala doba, kdy bylo nutno s motorem točit, aby naskočil.Napadlo mi, zda příčinou nemohou být žhavící svíčky, tím spíše, že byly pouze jednou vyměňovány. A další dotaz, je výměna svíček složitá, či se dá zvládnout v podmínkách běžně vybavené dílny? . Děkuji za názory.

Re: žhavící svíčky

Napsal: 30 říj 2017, 22:17
od Richard555
no nevím, ale tahle se žhavící svíčky neprojevujou. My když na Santovi měli všechny svíčky v háji, auto do cca -15 startovalo celkem normálně. Vadné svíčky by se v tomhle počasí, kdy ještě pod nulou nebylo, by neměly způsobit problém. Max. nějaký kouř z výfuku a tak 10-20 sek nepravidelný běh.
To delší točení vypadá na nějaký problém s dodávkou paliva. Např. vstřiky by tohle mohly dělat, pokud by propouštěly do přepadu. Pak se dlouho tlakuje rail a čeká se až v railu bude nějakých 150-200 barů, aby ř.j. otevřela vstřiky. Tedy okouknout - vyměnit filtr paliva a odpojením hadiček z přepadu vstřiků a jejich zavedením do nádobek pro každý zvlášť zkontrolovat zda nějaký nepouští moc. No a pak klasika, podávací čerpadlo, vysokotlaké čerpadlo, sensor a regulátor tlaku v railu a test vstřiků.
Jo a nikdy nerozebírej několik věcí najednou, vždy se zaměřit na jednu a když je jistota že to není problém, řešit další jednu věc.......

Re: žhavící svíčky

Napsal: 31 říj 2017, 18:34
od Ditmar
Děkuji za odpověď. Přiznám se, že jsem ty svíčky taky moc nepodezíral. Tak, že se zaměříme na to další, co jsi mi napsal. Dík.

Re: žhavící svíčky

Napsal: 14 lis 2017, 12:07
od Peters.13
Zdravím,

chtěl bych se zeptat, kde najdu žhavící svíčky na motoru 1,5CrDi (D4FA), popřípadě jak se ke svíčkám vůbec dostat, díky.

Re: žhavící svíčky

Napsal: 14 lis 2017, 16:16
od Richard555
Mám pocit že ten 3-válec je klasický motor D4EA 2,0 ze kterého byl ukraden jeden válec :D tedy žhavící svíčky jsou utopený na zadní straně motoru směrem ke kabinové přepážce a poznáš je podle toho že jejich špičky spojuje takovej pásek na kterým je při žhavení +12V