Stránka 1 z 1

Zadne brzdove oblozenie

Napsal: 23 lis 2017, 18:33
od jakub023
Ahojte,
mam i30, 1.6GDI, rv. 2012, najazdenych okolo 120tis km. Po 5 rokoch som vymenil autorizovany servis... Po kompletnej garancnej prehliadke sa ma servisak pyta, ci som mal menene predne brzdove oblozenie, ze zadne mam zjazdene a vydrzi mi tak 3-4 mesiace a bude potrebna vymena a ze predne brzdove oblozenie je v pohode (70% km jazdim po dialnici takze vela nebrzdim :) ) Dalsiou diskusiou ako sa to mohlo stat sme dospeli ku zaverom, nakolko je to pomerne nestandardne...:

1. v autorizovanom servise kde som chodil pred tym, si niekto zobral moje brzdove oblozenie (ved co mam vela km nebude podozrive ze je potrebna vymena).

2. nase i30 maju "inu" zmes pre zadne oblozenie takze odchadza skorej.

Ake mate vy skusenosti? Menili ste skorej predne brzdove oblozenie alebo zadne? Pripominam ze s rucnou urcite nejazdim :)

Dakujem za vase postrehy.

Re: Zadne brzdove oblozenie

Napsal: 23 lis 2017, 18:58
od Chasnik
Zadní vydrželo 120 tkm, to je podle mě slušné. Já měnil předek ve 105 a zadek ve 125, na obou byla ještě rezervní tloušťka, ale už byly trošku zvlněné, tak jsem je vyměnil.
Ta výměna v servisu se mi nezdá:
a) pokud by ti teoreticky někdo na novém vyměnil zadní obložení, tak by ti musel dát ojeté (jinak by se mu to nevyplatilo) a na tom by jsi 120 těžko nejezdil
b) a přemýšlet o tom, že by ti někdo vyměnil už ojeté za víc ojeté, to už mi vůbec nedá smysl. To by nikomu k ničemu nebylo.

Spíš bych to viděl na to, že máš kliku na slušné brzdy na předku :)

Re: Zadne brzdove oblozenie

Napsal: 23 lis 2017, 19:35
od jakub023
Tak neviem ako inak sa mohlo stat, ze sa mi zadne brzdove oblozenie zjazdi a predne brzdove oblozenie v omnoho lepsiom stave... (osobne som ho nevidel) ale ked tam je taky rozdiel ze sam servisak sa cuduje. Troska mi to pride nepochopitelne... pre to sa pytam na fore, ci nahodou to nie je bezna vec (prve sa meni zadne oblozenie :roll: a az potom predne :lol: ) lebo osobne sa mi to na ziadnom aute este nestalo.

Vzdy som menil sucastne predne + zadne lebo bol tam maly rozdiel a radsej mat pokoj ako ist opat do servisu kvoli zadnym brzdam. Len to som nemal i30 ale megane, takze som bol zvedavy... jadzny styl a trasy su rovnake jedine je rozdiel vo vyrobcovi :)

Uprimne... to ze mi ho vymenili v servise za ine viac zjazdene by ma absolutne neprekvapilo po mojich skusenostiach s ich "profesionalnym" pristupom a zmysel netusim preco... kvoli par euro, len ten princip...

Re: Zadne brzdove oblozenie

Napsal: 23 lis 2017, 20:47
od Hardcam
Ze odejde zadni oblozeni drive je bezne u automatu, u manualu jiz mene, ale to nemusi nutne nic znamenat, desticky jsou vyrazne mensi a byva-li auto zatezovano, mohou odejit driv.

Muj stav po 120tkm na GDI - 3x predni desky, 2x kotouce -+ 1x zadni kotouce a desky. Brzdy pouzivam :)

Re: Zadne brzdove oblozenie

Napsal: 24 lis 2017, 06:07
od sagen
Tiez som menil zadne platnicky skor ako predne ( myslim ze cca 100.000 km a 120.000 km ) , dovod zatuhnute spodne voditka , ono cez tu ochrannu gumicku sa dostane sajrajt a hydraulika piestik zatlaci ale po pusteni brzdoveho pedalu sa doska od kotuca nevrati hned. Pri vymene kolies som voditka vzdy cistil a premazal, podla hrubky mali platnicky vydrzat cca 200.000 km, ale pri vymene kolies na zimne sa mi s tym raz nechcelo babrat a zadne boli na vymenu. Kotuce povodne aj pri 155.000 km, brzdim kratko a intenzivne, pedal nie je z plastu, a kym sa nerozblikaju smerovky, je to houby brzdenie. Servisna prehliadka obsahuje aj kontrolu brzd, ale vecsinou to prebehne formou jooo, brzdy tam jsooouuu. Vycistenie a premazanie nerobia a potom garaznik zvladne prehliadku za polovic ceny a polovic casu ...autorizak za polovic casu :? ? Forcusa som predaval pri asi 95.000 km povodne brzdy dosky ani nie v polovici opotrebenia. A na Santovi chceli 2 servisy menit dosky a kotuce uz pri 60.000 km, zachranila ich len otazka, kolko mm hrubku maju a kolko je minimalna predpisana...
Takze zadne mozu byt zodrane skor, ak sa kontrola brzd robi len pohladom.

Re: Zadne brzdove oblozenie

Napsal: 24 lis 2017, 08:34
od jakub023
Super diky... konecne nejake "realnejsie" vysvetlenie :D a menil si brzdove oblozenie za original od hyundai alebo si dal dake Bosh pripadne nieco ine...?

Dik

Re: Zadne brzdove oblozenie

Napsal: 24 lis 2017, 08:54
od XMira
Já jezdím dost naložený a zadek jsem měl taky trochu víc sjetý než předek. Destičky vzadu jsou menší, takže je to logické.
Měnil jsem za Brembo. Občas si písknou při dobržďování v malé rychlosti, ale brzdí znatelně líp, než origo destičky.

Re: Zadne brzdove oblozenie

Napsal: 24 lis 2017, 15:07
od mikodim
Bezne som sa v praxi stretol, ze zadne boli viacej opotrebovane.. Do zadných brzd sa dostava viacej prachu a potrebuju castejsi servis t.j. vycistit namazat ..Odporucam kazdy rok po zime pri výmene pneu . Pri takej cene materialu by servis podvodom a vymenou nic neziskal, len by sa ohrozil ak by sa to zistilo a bolo by poskodene meno servisu pre pár eur..

Re: Zadne brzdove oblozenie

Napsal: 24 lis 2017, 17:50
od sagen
jakub023 píše:Super diky... konecne nejake "realnejsie" vysvetlenie :D a menil si brzdove oblozenie za original od hyundai alebo si dal dake Bosh pripadne nieco ine...?

Dik
Na santafe boli z vyroby MANDO (aj tlmice, pruziny a vsetko mozne ), zadne som dal MEYLE (cina asi... tam maju vyrobne zavody ) a pekne vyhladili kotuce, zo starych boli na nich ryhy. Dopredu som kupil TEXTAR a spinia disky ako keby ich vyrabala v Cine ta ceska firma na ceruzky co sa vola ako ten velky diamant :D . Kotuce v polici su Ferodo Premier aj z platnickami dozadu, a este sada platniciek na cele auto MEYLE. Bosch som nebral, asi kvoli tomu vtipu z ucebnice pre automechanikov zo strany 112, co robit, ked ma auto poruchu? Hladat suciastku s napisom bosch :D