Stránka 1 z 1

Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 21 úno 2018, 22:12
od harvi
ahojte,

mam otazku ohladne startovania, resp. stavu baterky. Je to normalne pretocenie motorom pri tejto teplote? Mne to pride dost biedne na -6 stupnov. Auto ma ani nie dva roky a dva dni pred tym absolvovalo aj dlhsiu trasu (asi 220km do tatier). Den predtym bolo este o nieco zimsie a startovanie este horsie, ale nestihol som to natocit. Normalne stavam v garazi, jazdim v podstate denne, takze som to doteraz velmi nepozoroval.

Podla mna je to na reklamaciu baterky... ako to vidite?

https://youtu.be/mo8w8u5VeSg

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 21 úno 2018, 23:14
od petzl62
Myslím,že je před smrtí...proč se dočteš tady:
http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... ora-113291

Pokud to ještě stihneš reklamovat,tak co nejdřív.Myslím,že na baterii je záruka jen 2roky...

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 22 úno 2018, 07:17
od harvi
stihnut by som to mal, auto ma 2 roky az v maji. Start-stop system tam nemam, je to "eko"-hovadina.

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 22 úno 2018, 08:49
od Hardcam
Dvouleta baterka by asi mela startovat hned. Mam 2,5 roku/125tkm a i po deseti dnech stani OK, startstopova baterie.

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 22 úno 2018, 10:19
od petr.gr
Nejrychlejší způsob ověření stavu akumulátoru je připojení dalšího zdroje z jiného auta pomocí startovacích kabelů. Pokud bude točit rychleji, pak je akumulátor před koncem života.

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 22 úno 2018, 11:06
od harvi
Citeľné je to najmä po chladnej noci. Počas dna to v podstate nepoznám. U nas teraz chladné noci veľmi niesu, prejavilo sa mi to na dovolenke v Tatrách a to tam neboli nejak extrémne teploty. Zajtra s tym idem do servisu, uvidíme ako to dopadne.

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 23 úno 2018, 17:40
od harvi
no podla merania v servise je baterka bohuzial schopna :shock: co ma na druhu stranu neprekvapuje, pretoze mi tam cesta trvala cca hodinu, a nebolo ani velmi zima. Pokial im to ten merak nevyhodi ako zla, tak ju reklamovat nemozu, pretoze by im to neuznal importer. Jedina rada znela nechat to vymrznut pri vacsej zime a merat s co najkratsou jazdou do servisu, ale to sa mi bude dost tazko realizovat. Alebo to nechat zmrnut na kost (buduci tyzden maju byt slusne minusove teploty) a volat asistencku pri nenastartovani ](*,) Tak neviem... Mne sa osobne nepozdava ani to napatie na prazdno (12.48), pokial viem, tak baterka by mala mat 12.6V min.

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 23 úno 2018, 17:56
od Axel.Foley
Chyba možná bude v technikovi a měřáku. Na lístku máš uvedeno typ baterie "běžná". Zeptám se blbě, nemělo by tam být něco jiného? Třeba AGM? :-k

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 23 úno 2018, 18:08
od harvi
asi nie, nemam tam start-stop (ISG) system. S tym merakom to moze byt pravda, myslim si, ze maju nariadeny schvalne taky, ktory ukaze zlu baterku az ked ju vlastne ani netreba merat...

Nema niekto podobny protokol z merania, pripadne vymeny baterky?

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 24 úno 2018, 08:14
od Axel.Foley
Snad ti to pomůže
DSC_1111.JPG
DSC_1111.JPG (87.72 KiB) Zobrazeno 2299 x
Jen upozorňuji, moje auto to není.

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 24 úno 2018, 09:09
od tomasko007
Na mojej Kii merane po 8 rokoch a 80k kilometroch
rps20180224_090742.jpg
rps20180224_090742.jpg (29.05 KiB) Zobrazeno 2286 x

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 24 úno 2018, 10:25
od sagen
Harvi, ak mas na beterke cez 12V, mal by si startovat bez problemov. Podla clanku od priemyslovaka Vaculika v SM blesku by som musel ist dnes do obchodu pesi. Baterka 10,9 V ( ten cinsky merak som kedysi kontroloval multimetrom a rozdiel 0,02 V co pri presnosti multimetra 1% bolo na rozsahu 20 V prekvapujuce ) a pri rannych -7 start po zhasnuti zhavenia bez problemu.
Minuly rok myslim zaciatkom januara rano -30 a nenapadlo ma nic lepsie, ako startovat s povodnou 11 bateriou, ktoru som dobil pred zimou, lebo je stale v polici. Vybral som 2 rocnu bateriu a dal som do auta batbabicku, mala pod 11,5 V a hyundai po dvoch zhaveniach nastartoval.
Motorku odstavim v koncom oktobra alebo v novembri do garaze a v marci startujem na prvy raz na jesenny benzin a bez starosti o baterku. Menil som Vartu po 4 rokoch pre pocit istoty, teraz je v motorke Exide a tiez nepotrebuje dobijat.

Re: Start 1.6 GDi v -6C

Napsal: 24 úno 2018, 11:43
od Georges
I baterie před koncem životnosti má ( měřeno na pólech ) napětí kolem 12,5 - 13 V. Ale při startování klidně klesne na 9 až 9,5 V a to je už pro startér málo. Má pak nižší otáčky a každým opakovaným startováním se to zhoršuje. Pak už baterie ani startérem neotočí. A Start-stop systém baterii na životnosti taky nepřidá ...