Stránka 1 z 1
					
				zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 21 bře 2018, 11:45
				od kulich1981
				Ahoj všem,
jsem nový majitel tučňáka a mám dva dotazy, které jsem nenašel v žádném fóru a v manuálu také ne, byť to tam jistě musí být, ale já jsem asi slepý.
2.0CRDI 136kW AT PREMIUM
1. Nejsem schopen nikde zjistit, který rychlostní stupeň má automat při jízdě zařazený. Na počítači pouze vidím D, ale nevidím D1,D2,D3 atd.. mohu to někde nastavit?
2. Talk v pneu mi senzory hlásí 3,6bar, což mi přijde strašně moc v manuálu jsem nenašel jak pneu tlakovat. Znáte někdo správné hodnoty na předek i na zadek?
Pokud jste to už někdo řešil a já to nenašel, tak se omlouvám a budu moc rád za vaše odpovědi.
Díky
			 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 21 bře 2018, 11:52
				od Mr. HYUNDAI
				Hodnoty huštění najdeš na štítku po otevření řidičových dveří. Bývá u paty B sloupku.
			 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 21 bře 2018, 12:04
				od Axel.Foley
				kulich: Tlak v pneu mám 2,5 - 2,6 Bar za studena (jak se povede).
			 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 21 bře 2018, 13:02
				od Richard555
				Kulich 1981 :  jestli máš automat s měničem, něco jako já v Ix55 tak displej pokud je v automatickém modu mi ukazuje jen "D"  zařazený stupeň displej ukazuje jen pokud dáš páku do modu ručního řazení... pokud mě zajímá na jaký stupeň zrovna jedu dám páku na manuální režim a pak zas zpátky....
			 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 21 bře 2018, 17:34
				od milan74ma
				1.) ako pise kolega, len ked das do manualneho rezimu - mas predsa automat  
 
 
2.) Mne pravidelne na prehliadkach alebo pri prezuvani fukaju za studena na 2,4
 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 22 bře 2018, 08:42
				od kulich1981
				Všem moc díky za odpověď, je mi to jasné  

 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 22 bře 2018, 13:18
				od sairik
				ja mam automat a ukazuje mi to D1, D2.....D7 v automatickom rezime  

 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 22 bře 2018, 15:48
				od Richard555
				sairik píše:ja mam automat a ukazuje mi to D1, D2.....D7 v automatickom rezime  

 
Ale máš dvojspojku  

 pokud bys měl měničový automat tak to asi u  

 ukazuje při jízdě v automaticlém režimu jen "D"
 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 28 bře 2018, 06:45
				od kulich1981
				Ještě jsem se chtěl zeptat. Mám 136kW 2.0 verzi bez start/stop. Pokud hodně dlouho visí člověk na křižovatce, nebo poposkakuje v koloně, vyhazujete D na N?
Je mi jasné, že vyhazovat na neutral je při jízdě blbost, už hlavě kvůli zadnímu mazání, ale úplně mne trápí myšlenka, když stojím na dlouhých světlech s představou, že je 
sepnutá spojka.
			 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 28 bře 2018, 09:40
				od Richard555
				kulich :   máš automat s měničem ???  Tedy automat s měničem, žádnou spojku ani dvojhmotu nemá  

   Asi jo když ti to ukazuje jen "D"  a ne D2 - D3  atd. Už jsem tu někde psal co nedělá dobře automatu. 
Nedělá mu dobře jakékoli zbytečné řazení  - pokud páku voliče posouváš pomalu z P na D a na jednotlivých polohách navíc zastavuješ, tak převodovka stačí cestou zařadit R N D to je 3x zbytečné řazení. Páku voliče posunout rychle a plynule na volený režim.
Vyhazovat za jízdy na N - to platí za předpokladu, že pod kopcem nezastavíš ale třeba ve 100 zařadíš D a jedeš dál.
Když ale třeba dojíždíš do stojící kolony a běží motor, tím že dáš N ještě za jízdy, doplachtíš a zastavíš se nic neděje, když běží motor, automat se maže jeho čerpadlo oleje běží také. Když víš že stojíš delší dobu je možné buď dát P a vypnout motor, nebo vyřadit na N  - nemusíš pak stát na brzdě celou dobu stání a motor na volnoběh by měl mít o něco menší spotřebu, protože měnič není v zatížení  a nesnaží se s autem "plížit"
Přepnutí na režim manuálního řazení nemá vliv na životnost převodovky a můžeš přepínat kdykoli. Někdy je dobré manuální režim použít, já osobně třeba když jedu Blankou od Kobylis na Vypich před vjezdem do tunelu dám manuálně 4 a jedu celý tunel na 4. Když nechám D převodovka řadí zbytečně mezi 4,5,6 a zas zpět několikrát za tuto krátkou cestu - zbytečné opotřebení 

 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 28 bře 2018, 11:32
				od raddy78
				kulich: já pokud poskakuju po městě a stojím často na semaforech, používám funkci automatické brzdy (Auto Hold) měnič zbytečně nepřesunuju na N a P, nebo nemusím pak stát pořád na brzdě.
			 
			
					
				Re: zařazený rychlostní stupeň u automatu
				Napsal: 29 bře 2018, 10:12
				od kulich1981
				Chlapi díky za vaše příspěvky, to jsem potřeboval přesně vědět.