Stránka 1 z 1

Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2018, 11:01
od johny_r
Zdravím,
za necelý rok mi končí pětiletá záruka mé i30 kombi 1.6 GDI, manuál (MY2014), takže začínám uvažovat o tom, co mě čeká dál a jestli by nedávalo ekonomicky smysl auto vyměnit tak, jak to dělají firmy a operativní leasingy, které žádné auto déle než 5 let nedrží. Ceny srovnatelného auta na bazarech se pořád pohybují docela vysoko.
Rád bych se tedy zeptal znalejších, jaké náklady v dohledné době nevyhnutelně přijdou, kdy je můžu čekat a kolik budou stát. V době skončení záruky předpokládám nájezd kolem 90 000 km, zatím byl dělán akorát standardní roční servis, výměna vadné spojky a ramena stabilizátoru (vše na záruku). Předpokládám, že když nic jiného, tak časem dojde na brzdy, rozvody a nevím, co ještě. Budu rád za každou informaci ve smyslu kdy a kolik bude třeba do auta nasypat po záruce.
Díky

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2018, 12:23
od motorol
To je snadné, člověk si vezme kristalovou kouli a tam to všechno vidí a secte :D . Je to jak by ses ptal kolik km kdo najede na gumach než je vyhodí.
Pokud nemáš nějakou páku na extra slevu tak se nevyplatí prodávat, protože kupec půjde nejdřív sem a pocte si co ho čeká a vzhledem k tomu upraví cenu,za jakou je ochoten koupit. Navíc je tu záruka na skryté vady nebo prodej pod cenou do bazaru.
Dále tu máme vývoj trhu, zatímco v roce 2014 byly ceny celkem nízko tak teď jsou o dost výš a 4 válec, aby člověk v nabídce pohledal. Přidávají se blbosti, které vypinaji motor na křižovatce, někde vypinaji válce i za jízdy a jinde chtějí za jízdy vypínat i celý motor. Takže cokoliv nového bude dražší na nákup i na servis.
Při nákupu jsem si říkal, že musí vydržet alespoň 10 let a 250 tis km. Zatím k tomu má dobře nakroceno.

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2018, 13:40
od johny_r
OK, díky za odpověď, ale na věštbu z křišťálové koule jsem se neptal :-). Nové auto budu časem potřebovat a bude to muset být něco většího, takže se neptám na to, jestli se mi teď vyplatí střelit i30 a koupit novou (nejsem blázen, to auto jezdí a v tomto ohledu se výměna nevyplatí (nedělám to kvůli odpočtu DPH apod.). Nové auto bude muset být větší, takže dražší bude určitě, o to tu nejde. Taky neřeším kdy budu kupovat nové gumy, tu budu kupovat u jakéhokoli auta. Můj dotaz mířil spíš na to, co se prostě v dohledné době bude muset vyměnit, protože to prostě doslouží a kolik to bude stát. Třeba mě zajímá v kolika km se mění rozvody a kolik stojí. Kdy se zhruba musí měnit brzdy/disky, jak dlouho cca. vydrží tlumiče atd. atd. Tohle jsou všechno věci, které jsou víceméně vázány na nájezd.
Smyslem mého dotazu je zjistit, jestli je ekonomičtější auto prodat teď nebo v následujících letech, protože nové budu stejně potřebovat dřív než tohle dojezdí.

Příklad na smyšlených číslech (a budu rád, když mi ty čísla někdo uvede na pravou míru :-)).
Vyměním auto teď = Prodám i30 teď za 200k --> jsem 200k v plusu
Vyměním auto za 3 roky = do i30 nacpu za ty 3 roky třeba 80k a prodám ho za 120 --> jsem 40k v plusu.

Pokud vycházím z toho, že nové auto bude stát teď podobně jako za 3 roky, jeví se logičtější to udělat teď. Na druhou stranu delší cyklus obměny znamená míň aut za život, což se ve výsledku asi vyplatí. Tak jak? :-)
Díky

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2018, 14:11
od Axel.Foley
Bývalá i30 šla do světa měsíc po skončení záruky s nájezdem 123.000 km na původních brzdách i tlumičích. Fakt je, že jezdila po těch slušnějších cestách a s mojí lehkou nohou.

motorol má pravdu v tom, že není lehké předpovědět, co kdy bude potřeba na kterém autě měnit. Už jen proto, že každý jezdí jinak, v jiných podmínkách. Například když budu jezdit denně třeba po Práglu po dlažebních kostkách a skákat přes koleje, tlumiče vydrží podstatně míň než při ježdění po slušných okreskách. To samé brzdy - někdo jezdí na doraz a vymění 3 sady brzd, zatímco někdo předvídavý za tu samou dobu sjede sadu jednu.

Vždy je nutno brát do úvahy individuální jízdní styl a ježděné trasy. Proto zde nelze říct, že ačkoliv brzdy jsou v pořádku, musíš je vyměnit jen proto, že auto má nalítáno např. 100.000. Musíš vědět sám, v jakém stavu je auto, jak se k němu chováš.

Mimochodem, vysypat se může cokoliv a kdykoliv, bez ohledu na to, zda je auto v záruce nebo ne.

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2018, 14:14
od johny_r
OK, myslím, že jezdím dost ohleduplně, ale v Praze :). Brzdy jsou dle servisu na 50%. Jen nevím, jestli na 50% životnosti nebo na 50% sjetosti (a při kolika % se musí vyměnit). Co ty rozvody? Ty by asi neměly záviset na stylu jízdy, ne?

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2018, 14:28
od Axel.Foley
Servis měl určitě na mysli, že brzdy jsou opotřebené na 50%. A mění se nejpozději, až začnou pískat při brzdění. Pro info ceny např. zde https://granex.cz/autodily/hyundai/i30- ... cova-brzda

Pokud vím, oficiálně se rozvody u i30 nemění. Jestli ano, najdeš je v servisním plánu v příručce k autu. Pokud si ale budeš chtít auto nějakou dobu nechat, někde kolem 150.000 - 180.000 km bych je nechal vyměnit.

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2018, 14:47
od motorol
50% je číslo střelné od oka - nikdo to tam suplerou neměří. Minulé auto mělo při nákupu najeto 90 tis a bylo mi řečeno, že brzdy vydrží ještě tak 20 tis km. Na zadku došly při 210 tis, přední pockaly na dalšího majitele. Ale kolem 160 jsem měnil nějaký cep - o tom se na minulém fóru nezmínil nikdo... Takže plati, že běžné věci jsou vypsány v garanckach a ten zbytek je ve hvězdách. Ono stačí, když zatuhnou zadní brzdy, sjedou se destičky a hned jsi o tisice mimo, když je to po záruce.
Prodejní cena taky: kdybych si minule auto nechal do teď, tak no prodám za stejně jak před 4 lety.

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2018, 15:23
od mnkk
Keď vieš, že budeš kupovať väčšie auto a máš naň peniaze, rýchlo predaj a kúp väčšie.

Ja som za 5 rokov a 150 000km platil akurát brzdy, keď nepočítam mechanické záručné poruchy (tyč stabilizátoru a 1 čap). Po mechanickej stránke bolo auto v poriadku, jazdili sme prevažne dialnice, či dlhšie trasy. Ako vraví Axel, záleží ako jazdíš. Ale ak si auto nechceš nechať, tak ho predaj kým je ešte v záruke a kým má ešte akú-takú cenu. Keď sa začnú objavovať bazarové i30 PDe, tak cena GD začne padať dole.

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2019, 13:18
od Mikomk
Borci koupil jsem ojetou i30 mpi 2014 v kombíku, najeto 80 000. Foto dodám. Nemáte nějaký tip na pozáruční servis v okolí Olomouce? Neautorizovaný?

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2019, 13:37
od Axel.Foley
Jak velké okolí máš na mysli, borče?

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2019, 18:27
od Mikomk
No jsem z Mrsklesy. Velká bystřice nebo přímo Olomouc, klidně Velký Týnec.

Re: Pozáruční náklady - kdy, co, za kolik

Napsal: 30 dub 2019, 22:10
od Axel.Foley
Tak s tím neporadím.