Stránka 1 z 2

Start stop systém

Napsal: 17 kvě 2018, 09:15
od Herrgott
Dobrýden, vážení kolegové šoféři.
Jsem spokojeným vlastníkem Hyundai Kona - Premium. Zatím nemám zkušenost se Start Stop systémem. Je lepší tento systém vypínat? Zatím ho mám zapnutý a rychle jsem si během pár dní na něj zvyknul. Určitě je to náročnější na startér a baterii - jaké máte zkušenosti u Kony i samozřejmě jiných tipů vozidel. Díky za vaše předané zkušenosti.

Herrgott

Re: Start stop systém

Napsal: 17 kvě 2018, 09:46
od Deegr
Ahoj a gratuluji k zajimavému autíčku. Snad budeš spokojen. Já Start-Stop vždy vypínám. Testy ukázaly, že reálně nic neušetříš a jen tím motor trápíš. Nejde tak ani o startér, či baterii, ale o daleko choulostivější součastky, jako Turbo, kluzná ložiska a podobně. Hlavně kluzná lužaska jsou při častém startování dost namáhaná, protože po zastavení motoru se z nich vytlačí olej a po nastartování jedou chvilku v podstatě na sucho a Start-Stop tento stav násobně zvyšuje...
U turba jde hlavně o dochlazení při rychlejší jízdě, nebo v kopcích. Klasika, kdy jedeš do kopce, rozkopaná silnice a semafor.... Start-Stop je jen další eko kurvítko. Nic neušetříš a jen si zbytečně poškozuješ motor....

Re: Start stop systém

Napsal: 17 kvě 2018, 13:31
od Richard555
Já tedy SS systém nemám a jsem rád. Jde o zbytečnost, která navíc nijak neprospívá motoru a už vůbec ne těm "foukanejm mrňatům" co se dnes dávají do aut. Všude se píše
1. dochlazovat turbo
2. dochlazovat turbo
3. jsem to zapoměl a jak by řekl pan Karfík :
1. je to marný
2. je to marný
3. je to marný

Opravdu ti motor a hlavně turbo poděkuje, když poletíš 100 km po dálnici a vjedeš do zácpy - šup a motor stojí - fakt výborný nebo jiný případ, zajedeš pumpě, stejně bys vždy po jízdě v zátěži nechat motor na volnoběh "uklidnit" říká se tak 30 sek. až 1 minuta... O tohle vše díky SS systému přijdeš, navíc větší a podstatně dražší baterka a pokud máš ještě "chytře řízené nabíjení" tedy že třeba když jedeš po dálnici to skoro vůbec nenabíjí a když jedeš z kopce nebo brzdíš málem ti altík přerve řemen jak se snaží...... To vše ti sice ušetří dejme tomu 0,1 l benzínu, ale vše zaplatíš několikrát jinde :roll: :roll:

Re: Start stop systém

Napsal: 17 kvě 2018, 14:06
od Mr. HYUNDAI
S/S okamžitě po nastartování vypínám. Proč, je tu zmiňováno mockrát. Jeden případ, kdy ho občas využívám, ale je. Když mi přímo před nosem "spadnou šraňky", na těch 2-5 minut podle přejezdu to chcípnutí smysl má a je vlastně jedno, jestli motor zhasne S/S nebo já klíčkem. Jeden čas se dala dokoupit relátka, která obrátila funkci vypínače, takže bylo pořád vypnuto a jen když člověk vyloženě chtěl, tak S/S stiskem zapnul. Ale nemůžu je teď nikde sehnat.

Re: Start stop systém

Napsal: 17 kvě 2018, 14:42
od Tudy
S/S systém patří do propadliště dějin jako mrzký nástroj ekoterorismu - berlička pomáhající k papírově nižším emisím/spotřebě. Jediný reálný benefit plynoucí z tohoto systému pro běžného uživatele je výkonnější autobaterie, toť můj názor.

Re: Start stop systém

Napsal: 18 kvě 2018, 07:13
od Axel.Foley
Start-stop taky vypínám hned po nastartování. Důvody jsou popsány výše.

Re: Start stop systém

Napsal: 21 kvě 2018, 09:31
od Herrgott
Děkuji za užitečné informace. Snažím se ten S/S systém dle vašich rad hned po nastartování vypínat. Jinak auto poslouchá naprosto náramě. Je to prima svezení. Preferuji klidnou plynulou jizdu, ale Kona umožňuje i lehce přišlápnout :-)) Takže ještě jednou díky za užitečné rady.

Herrgott

Re: Start stop systém

Napsal: 01 čer 2018, 14:22
od FrnaK
Možná by stalo za zorganizování nějaké větší kampaně na FB Hyundai, typu "Dejte nám Start/Stop do menu nastavení!".
Možná by potom Hyundai vyslyšel naše volání po možnosti vypnutí.
Tak abych si mohl uživatelsky nastavit, "Vypnout Start/Stop".
Faktem je, že většina lidí S/S po nastartování vypíná, proto by se mi líbilo, mít to nastaveno jako default.
Sic to nemá vliv na logiku nabíjení a spotřebu energie, ale rozhodně to šetří motor.

Re: Start stop systém

Napsal: 01 čer 2018, 14:30
od Mr. HYUNDAI
Homologační regule mluví zcela jasně! Systém S/S MUSÍ být po každém nastartování zapnutý. Takže organizovat něco tak jedině proti Bruselu, tam je původ tohohle nesmyslu.
Můžeme být rádi, že :hyu: má tolik konstrukční inteligence, že nám tlačítka na vypínání téhle debility dává hned vedle řadící páky.

Re: Start stop systém

Napsal: 01 čer 2018, 15:22
od FrnaK
Tak to je něco jiného. TO jsem netušil. Pak je to marný :(

Re: Start stop systém

Napsal: 01 čer 2018, 15:58
od Mr. HYUNDAI
Dokázal to obejít jen FIAT, který celý systém stihl homologovat před "musením", takže u nich to jde vypnout do dalšího ručního zapnutí. Ale od podzimu budou mít taky smůlu. Úplně všechna auta musí projít homologací dle WLTP.

Re: Start stop systém

Napsal: 01 čer 2018, 21:21
od idam.i
Zaujímalo by ma či ešte stále predávajú Elantru bez S/S ? :-k

Re: Start stop systém

Napsal: 01 čer 2018, 23:22
od Tudy
Ve svém Seatu jsem to nechal u jednoho úpravce natvrdo vypnout, už mi s tímhle ekonesmyslem definitivně došla trpělivost. Do STK mám 4 roky, času dost.

Re: Start stop systém

Napsal: 04 čer 2018, 18:16
od Axel.Foley
Tudy: Hlavně to před STK nezapomeň zapnout.

Frnak: Jak píše Mr. :hyu: , buď rád za tlačítko na tak hezkém místě. Svezl jsem se 5008 od Peugeot-u a tam se k vypínání Start-Stop musíš proklikat v palubním počítači ](*,)

Re: Start stop systém

Napsal: 04 čer 2018, 19:42
od renda1
Taky si myslím....