Stránka 1 z 1

Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pomozte!

Napsal: 22 kvě 2018, 16:47
od Picaso
Dobrý den
Obracím se na vás s prosbou a velkým problémem.Popíšu problém od začátku:Mám Hyundai Santa Fe r.v.2001 CRDi 2.0 83kW najeto 190000km.Před nedávnem jsem po krátké jízdě ucítil,že se něco v motoru pálí.Otevřel jsem motor a zjistil jsem,že mi přes EGR ventil prosakuje olej a kape na výfukové potrubí(u vlnovce).Olej jsem utřel a dojel domů.Doma po prohlídce jsem viděl,že turbo je kompletně od oleje a tak jsem turbo vymontoval a nechal udělat repas od odborné firmy.Veškeré potrubí a hadice jsem vyčistil a repasované turbo vrátil zpět.Problém se ale opakoval.Po důkladném prozkoumání jsem zjistil,že olej asi přichází z odvětrání víka vačkové hřídele a prochází přes PCV ventil(při demontáži z něj normálně vyleji olej) do hadice sání(za váhou vzduch) a následně jde do turba,intercoleru a dál.Vím že minimální olejová mastnota by tam měla být,ale zde se jedná o docela velké množství oleje.Nedokázal by mi někdo prosím poradit,čím by to mohlo být?
PCV ventil jsem vyměnil za jiný(sice použitý),ale beze změny.Hadice jsou všechny průchozí,kolínko víka jsem taky zkoušel profouknout a je také průchozí.Zvuk auta je normální a výkon také neztratilo.Turbo čerstvě po repasu.EGR ventil jsem zkoušel zaslepit,ale jen s výsledkem,že z něj ten olej neteče a cpe se přes spony u turba.Ještě jeden poznatek.Když při nastartovaném autě otevřu víčko pro nalévání oleje tak je z něj cítit lehce spálenina a tlak(zdá se mi víc než by mělo být).Víčko pro nalévání oleje je čisté a chladící kapalina je čistá.Vstřiky by měli být v pořádku(auto perfektně startuje i v zimě).A v poslední době(cca 7 měsíců) se s autem nic nedělalo.Před tím je výměna žhavících svíček.Olej je pravidelně měněn.

Moc vás prosím o pomoc,protože si vůbec nevím rady a auto nutně potřebuji.Prosím poraďte mi.Předem moc děkuji

Re: Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pozte

Napsal: 22 kvě 2018, 18:23
od soban
Vadné pístní kroužky na nějakém válci?

Nech přeměřit tlaky ve válcích.

Re: Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pomoz

Napsal: 31 kvě 2018, 13:29
od Picaso
Tak díky "Sobane" nakonec po všech různých testech jsem dal auto do servisu s tím,že to opravdu budou ty pístní kroužky.Mělo by to snad koncem příštího týdne být hotový.Teda jestli se tam při demontáži nenajde nějaký zádrhel nebo problém.Až to bude hotový,tak tu dám vědět,čím to bylo a na kolik to přišlo.
Zatím díky.

Re: Únik oleje přes odvětrání vačkové hřídele - prosím pomozte!

Napsal: 19 zář 2022, 11:24
od jesterec
Dobrý den,
jak nakonec oprava dopadla? Pomohla výměna pístních kroužků nebo se našlo ještě něco dalšího. Kolik to celé stálo? (nebo to skončilo novým autem :D)

Já dnes dostal technickou jen na 30dní. Před rokem byl problém se startováním a taky se dost zacákal motor. Proběhla výměna snímačů vačky a hřídele a pár dalších drobností. Od té doby starty bez problému, na žádnou konkrétní netěsnost se nepřišlo. O té doby jsem dolil maximálně 0,3litru oleje, pokud něco kapalo, bylo to jen pár kapek a jen občas, zdálo se mi to spíš jako vysrážené nečistoty/olej/špína ze spodku motoru...

Tak teď přemýšlím, jak je v servisu nasměrovat. Základem bude umýt motor a pokusit se najít konkrétní místo, pokud existuje. Pak víko klikového hřídele, PCV ventil... Turbo je nové, má najeto asi 80 tisíc.

S autem jezdím celoročně, kratší i delší trasy, venkov i dálnice. Najeto 298 tisíc. Hyundai Santa Fe 2005, CRDi, D4EA, 92kW