Stránka 1 z 2

JAKY OLEJ DO SCOUPE a PROBLEM S PALUBKOU

Napsal: 10 led 2007, 11:22
od kubajzz
Zdravím, nedávno jsem koupil Scoupe 2.generace 1.5 12V 65kW rok 1993.Za měsíc jsem dolil cca 2-3 litry oleje do motoru což je nenormální spotřeba.Nikde olej neteče ani z víka ani z pod hlavy ani z vany.Při prudké akceleraci jde z výfuku modrý dým ale svíčky jsou OK.Jaký olej se dáva do Scoupe 1.5 12V?mám tam polosyntetiku Valvoline 10W40.
Druhý problém mám s palubni deskou, nesvítí mi budíky ale vše ukazuje,žárovky jsou nové,pojistky ok,do palubky proud jde.Nevíte v čem je problem?

Napsal: 11 led 2007, 08:19
od kubajzz
Lije se do motoru Scoupe 1.5 12V polosyntetika nebo mineral 15W40?

Napsal: 11 led 2007, 08:39
od Kleskojot
cus no pokud ti to zere tolik oleje a neni znatelny unik pod jakym koliF tesnenim tak to je problem mel by jsi kontaktovat predchoziho majitele a asi ho pekne vyrvat protoze prevdepodobne uz budou pric pistni krouzky krouzky resp. stiraci nechal bych si nekde v servise zmerit kompesy ve valcich. zalezi taky kolik ma nalitano ale vypadato ze predchozi majitel to pekne honil uz za studenyho motoru. tolik mi nezrala ani skoda120. a to jsem tam lil vyjetej olej coz u tebe nedoporucuju. a s pristrojovkou mam podobny problem vsechno funguje jen podsviceni ne a zaboha nemuzu prijit na to cim toje

Napsal: 11 led 2007, 08:54
od black_sheep
nechci teda strasit ale to uz je motor v haji, resp je zralej na GO :( kolik to ma nalitano?? teda, alespon podle tacho, ikdyz predpokladam nejakejch 140tis jako na kazdym aute :twisted:

kdyby byli v haji gufera tak si to vezme ty tri litry na vymenu, tj 15tis km a zakouri to jen po studenym startu, a ne za mesic kdy najedes cca 2tis km, to uz je spotreba jako krava, takze to vidim na pistni krouzky a rozebirani motoru... asi bych se s tim nedelal a vratil to predchozimu majiteli a podival se po jinem scoupe nebo zadal dodatecnou slevu! :wink: kolik te stalo?

Ahoj lidi

Napsal: 06 úno 2007, 18:25
od MichaelS
Jo všichni máte pravdu mám S-ko a tohle jsem taky řešil byli to kroužky a byli to i gufera na ventilech a u mě to bylo i turbo takže u mě přišlo na výměnu všechno a to myslím i dost věcí navíc . protože tam přijde velké turbo měnil jsem i písty s čepy a ložiska taklhle to vypadalo po složení před montáží turba Obrázek

Napsal: 06 úno 2007, 18:47
od Yurii
Panejo, to je uplná pastva pro oči, hodíš sem fotku jak to vypadá kompletní? :shock:

Fotka

Napsal: 06 úno 2007, 19:51
od MichaelS
Jo určitě s radostí ale až to bude hotové mám jen fotky sériového vozu s malými úpravami Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: 07 úno 2007, 13:20
od black_sheep
motor nadhernej, tleskam! skoda ze je sokolov tak z ruky, jinak bych se prijel podivat :wink: :lol:


jo a nejak se zakecal ten olej, polosyntetika jako oznaceni uz se nepouziva, jednoznacne pouzivat 10W40 pokud nebude to auto vylitany, pak uz tam muze jit cokoliv :lol:

Napsal: 07 úno 2007, 15:21
od Yurii
Ja tam mam 15W40 :? Nádhernej motor, chybí mi tady slintací smajlík :cry:

Napsal: 07 úno 2007, 18:03
od black_sheep
15W40? to uz asi zral moc 10W40tky... :roll: nevim jak turbo ale N/A ma predepsanou 10W40!

jaký olej??

Napsal: 07 úno 2007, 20:16
od MichaelS
jo určitě 10W-40 ... to je předepsaný a to bych tam lil... já mám sice plnou sintetiku a to 5W-40 od MOBILU ale to jen kvůli tomu že se k tomu motoru chovám trochu jinak jezdím ostřeji a při velkém zatížení líp maže a to já potřebuju..

Napsal: 07 úno 2007, 20:26
od Tommas33
black_sheep píše:15W40? to uz asi zral moc 10W40tky... :roll: nevim jak turbo ale N/A ma predepsanou 10W40!
Tak si tady pěkně podebatujte o olejích :lol: Jirko klidně tam nech 15w40 to nemá vůbec na nic vliv.Jestli to má turbo je to 16v a podobný věci,ale olej by měl mít označení podle mně nim SH.Jestli to tak není tak mně prosím Borku oprav :lol:

Napsal: 07 úno 2007, 20:28
od Tommas33
black_sheep píše:15W40? to uz asi zral moc 10W40tky... :roll: nevim jak turbo ale N/A ma predepsanou 10W40!
Tak si tady pěkně podebatujte o olejích :lol: Jirko klidně tam nech 15w40 to nemá vůbec na nic vliv.Jestli to má turbo je to 16v a podobný věci,ale olej by měl mít označení podle mně nim SH.Jestli to tak není tak mně prosím Borku oprav :lol:

Napsal: 08 úno 2007, 07:48
od ryba
je to 12v. Ale, ac zastance vyvraceni mytu o olejich, zde musim nesouhlasit. Rozdil mezi 15w a 5w je velky. 5w lepe maze pri studenych startech, ma vyssi viskozitu. Pro vysokootackovy stroje (coz turbo bezpochyby je) je treba lit viskoznejsi olej. Ostatne, co mate turbari v navodech? To ze splnuje normu, jeste neznamena, ze to tomu motoru voni pod fousy. Vino stolni hradni svice taky splnuje normu a je to humr nejvetsi a vino jakostni taky a jaka je to dobrota. Ja bych sel do 5-10w40. Znacka je uplne jedno. Nebyt tam to turbo, ktery toci sileny otacky, bylo by to uplne jedno.

Reakce

Napsal: 08 úno 2007, 08:26
od MichaelS
ryba píše:je to 12v. Ale, ac zastance vyvraceni mytu o olejich, zde musim nesouhlasit. Rozdil mezi 15w a 5w je velky. 5w lepe maze pri studenych startech, ma vyssi viskozitu. Pro vysokootackovy stroje (coz turbo bezpochyby je) je treba lit viskoznejsi olej. Ostatne, co mate turbari v navodech? To ze splnuje normu, jeste neznamena, ze to tomu motoru voni pod fousy. Vino stolni hradni svice taky splnuje normu a je to humr nejvetsi a vino jakostni taky a jaka je to dobrota. Ja bych sel do 5-10w40. Znacka je uplne jedno. Nebyt tam to turbo, ktery toci sileny otacky, bylo by to uplne jedno.
Jo tenhle člověk konečně ríka co říkám já seš dobrej Chlape