Stránka 1 z 2

DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 24 čer 2018, 11:12
od shawt
Koupit ješte skladovku bez DPF nebo se toho nebat?
Dle dealeru nikdo zatim nevi co to udela s motory. Dokonce nekdo rika, ze to nezvysi spotrebu a nesnizi vykon?!
Realne zkusenosti-porovnani stejneho motoru DPF vs. bez DPF...az budou.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 24 čer 2018, 11:50
od Chasnik
GPF bude logicky vytvářet odpor v cestě výfukových plynů, na spotřebu to bude mít vliv, záleží jenom jak moc. Pokud bude vypalování fitru probíhat jako u nafty (dodatečným přívstřikem paliva), tak to musí taky spotřebu zvednout.

Sice jsem někde četl, že GPF mají být konstrukčně jednodušší než DPF, ale už z principu bych nechtěl být testerem nové technologie v praxi. Bylo by s podivem, kdyby vše fungovalo už od začátku bez problémů.

Čili pokud někdo uvažuje teď o novém autě a vyhovuje mu nějaká skladovka, tak bych na jeho místě naváhal. I kdyby to GPF nakrásně nemělo na spotřebu a výkon významný vliv, jisté je toto: Nové auto nebude mít vyšší výkon, nebude mít nižší spotřebu, nebude levnější a bude mít v sobě další eurokravinu, která se může podělat.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 24 čer 2018, 14:01
od Mr. HYUNDAI
Pro velmi hrubou představu porovnej tech. specifikace i30 PDe a nového Ceedu. Ceed byl komplet homologován už s GPF.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 26 čer 2018, 06:24
od Tudy
S těmi filtry nelze zřejmě čekat nějaká zvláštní zlepšení, co se týká dynamiky, tak spíše naopak. Viz
http://www.garaz.cz/clanek/volkswagen-g ... 10%3famp=1

Cituji:
Auto se ve finále rozjede, navíc plynule, protože výkonová křivka lineárně stoupá od nízkých otáček bez turboefektu, ale rádi bychom jej viděli trochu výbušnější, než je. Tady jako by se někdo až přespříliš zaměřil na spotřebu a klidovou jízdu, až jednotce něco chybí. Není to špatné, ale Golf i v minulosti patřil k autům, která se v případě potřeby uměly na chvilku přepnout do jiného módu. Předchozí čtrnáctistovka byla rozhodně výbušnější a působila méně tupě. Tady můžete nacvakat pádly také nižší rychlostní stupeň, odpovědí ale bude plynulá akcelerace a dost nepříjemně tupý zvuk vytáčeného motoru.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 27 čer 2018, 00:19
od petr.gr
Lze očekávat pouze komplikace a drahé opravy. Fitr pevných částic u Mitsubishi Outlander je past na kupující. Známý si ho koupil na vánoce, a po měsíci začalo peklo s regenerací. Dodnes ani značkový, ani neznačkový servis nezjistil, proč se každých 70 km regeneruje. Pouze v autorizovaném servisu Mitsubishi označili vadu v DPF a ten je pouze originál za 42000 bez DPH. Navíc se zvyšovalo množství motorového oleje !!! Mě se to nezdálo ale servis to sdělil. Tak známý zaplatil výměnu a kupodivu.... se nový DPF začal regenerovat opět po 70 km !
Zkrátka nikdo netuší nic v případě závad. A benzínové motory GDi, TSi mají oproti dieselům v současnosti vyšší kouřivost. Je to prostě šílené.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 27 čer 2018, 07:05
od Axel.Foley
K tomu můžu dodat jen jedno: fabrika usilovně testuje, tak snad to odladí. I když komplikace asi časem budou, vzhledem k tomu, jak někteří (ne)jezdí.

Regenerace každých 70 km je šílenost ](*,) Viděl bych to na vadná čidla diferenčního tlaku, prodřený kabel od čidel dodávající nesprávné údaje elektronice, vadný SW nebo i vadná elektronika sama, příp. špatně odladěná. Filtr špatný nebude, je to jen mechanický díl.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 07 črc 2018, 08:56
od shawt
Tady nazor experta k new motoru v Ceedu 1,4 Tgdi! V 7:15min o tom mluvi, jak mu to prijde proti i30 na hovno! Dealeri budou mit ale samozrejme chytre kecy.
https://youtu.be/nihdsIbwfGo

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 01 srp 2019, 15:06
od Scaild
Asi blbej dotaz, ale podle čeho může člověk zjistit, jestli dané auto má GPF filtr? :)

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 01 srp 2019, 15:14
od Mr. HYUNDAI
Kromě přímého dotazu buď u dealera nebo na importu dle VIN, by se dalo přibližně odhadnout z modelového roku dle VIN. Auta modelového roku 2018 ještě GPF mít nebudou, od modelového roku 2019 bych ho očekával. Osmé místo od konce - písmeno J 2018, písmeno K 2019, písmeno L 2020.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 01 srp 2019, 15:24
od MMi
sosec92002l.gif
sosec92002l.gif (42.82 KiB) Zobrazeno 8350 x
Takhle vypadá Kona s GPF. i30 by mohla být podobná.

Jinak i30 s GPF se začaly dělat nejdřív v srpnu 2018.

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 01 srp 2019, 15:33
od Scaild
Jo, mam tam J, takže bych moh bejt v klidu :-D Předpis EHS: 2016/646W

edit: Registrace auta byla koncem srpna 2018

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 10 kvě 2020, 18:49
od dibarbora
Trochu to tu oživím. Pri ostatnej garančke som sa rozprával s predajcom aké sú skúsenosti s GPF. Dalo by sa to zhrnúť do nasledovných dvoch bodov:

1/ GPF + novšia Euro norma = citeľne ospalejší a menej pružný motor 1,4TGDi s GPF vs bez GPF. Motor s GPF sa ťažšie zbiera z nižších otáčok.
2/ Pravidelne sa vyskytujú ľudia s prevahou skutočne krátkych trás, ktorých privedie do servisu kontrolka GPF. Zatiaľ vraj vždy stačilo keď majiteľa poslali prebehnúť auto na blízky 15km úsek cesty prvej triedy.. s odporučením pravidelne túto činnosť opakovať..

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 10 kvě 2020, 21:39
od Axel.Foley
Ad 2 a projetí 15 km úseky: Ti dotyční museli mít opravdu radost...

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 11 kvě 2020, 12:57
od dibarbora
Nemáš na výber... aspoň to majú zadarmo z pohľadu servisu... Naftový poskakovači po meste si z času na čas musia prísť po spustenie nútenej regenerácie.. tu to už zadarmo z pohľadu servisu nie je.. ;-) Predajca je férový chlap a na tieto riziká upozorní, keď je však niekto tvrdohlavý, tak holt inej pomoci nie je.. :-D

Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?

Napsal: 11 kvě 2020, 18:14
od Hakanan
Sice zatím s filtrem problém nemám, ale co není může být a když už se to tu znovuotevřelo přihodím pár asi blbých otázek, ale co už. :D
1. Regenerace filtru probíhá průběžně při jízdě, nebo jen pouze tehdy, když si auto řekne, že už je to potřeba?
2. Pokud kontrolka po rozsvícení následně zhasne (vlivem dostatečných provozních podmínek pro vypálení) znamená to, že filtr je komplet regenerovaný, nebo jen klesla ,,kritická,, hodnota zanesení?
3. Dočetl jsem se že pro regeneraci je vhodné jezdit bez plynu se zařazeným kvaltem ,,brzdit motorem,, je rozdíl v kvalitě vypalování když pojedu z kopce se zařazeným vyšším stupněm např 2k otáček, nebo nižším při 2,5k otáček nebo i více?
4. Probíhá vypalování i například v městském provoze když dojíždím předešlým způsobem na semafor na kratší vzdálenosti?
5. Aditiva (konkréně VIF) má kladný vliv na lepší spalování usazenin ve filtru, případně na množství usazenin které je produkováno?
6. Jaká je teoreticky kapacita filtru, dá se říct kolik km ,,městského provozu,, zvládne filtr pojmout než zahlásí problém (motor 1,4 T-GDI)?