Stránka 1 z 6

Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 10 srp 2018, 08:14
od zapalkac
Caute, kedze na FB sa tieto konverzacie rychlo stratia vytvaram ju teda tu.
Ak mate napr. 2000rpm na 3ke a zoslapnete pedal na podlahu pri jazde dokopca tak sa mi z motora ozve ostry kovovy naraz akokeby zaklepali ventily a motor strati vykon na polsekundu. Cele sa to deje cca pri 3000rpm. V servise netusia o co ide, tak sa podme pobavit a zatlacit na vsetky servisy, ze to nie je normalne ked ani moja stara felda nic take nerobila.
1,4 TGDI

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 10 srp 2018, 09:23
od prdlik
Mne by asi ani pri 2tis otackach nenapadlo do kopce na trojku davat plyn az na zem. Pri jake rychlosti?
zapalkac píše:Caute, kedze na FB sa tieto konverzacie rychlo stratia vytvaram ju teda tu.
Ak mate napr. 2000rpm na 3ke a zoslapnete pedal na podlahu pri jazde dokopca tak sa mi z motora ozve ostry kovovy naraz akokeby zaklepali ventily a motor strati vykon na polsekundu. Cele sa to deje cca pri 3000rpm. V servise netusia o co ide, tak sa podme pobavit a zatlacit na vsetky servisy, ze to nie je normalne ked ani moja stara felda nic take nerobila.
1,4 TGDI
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 10 srp 2018, 10:23
od Shebo
Ahoj, zatiaľ sa mi to stalo iba raz, pri plne obsadenom aute, keď som potreboval prudšie zrýchliť, stalo sa to na 3 prevodovom stupni a pri otáčkach asi 3000, žiadny zvuk som však nepočul, ale tu polsekundovú stratu výkonu som pocítil, bolo to dosť nepríjemné.... motor 1,4 TGDI, najazdených mám len 2000 km.

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 10 srp 2018, 12:29
od idam.i
Dúfam,že to nebude problém ako mám Opel na svojej 1,4T. :shock:
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7000

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 10 srp 2018, 15:13
od robenzo
Aj mne to niekedy spraví presne ako píšeš 1.4 tgdi i30 kombi aj to s tym výkonom aj s tým puknutim či ako to nazvať. Nechápem čo to robí

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 10 srp 2018, 19:24
od Camelopardalis
U mě přesně stejně. Řekl bych spíš že to cvaknutí je jako nějaký relé nebo spínač.
Mám najeto už skoro 18000 a dělá to pořád. V servisu na nic nepřišli ale to mě vůbec nepřekvapilo

Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 11 srp 2018, 01:15
od prdlik
Mne to nepuka, ale je tam proste 1s turbodira. Je treba s tim pocitat. Proto podradim a pridavam s plynem az na podlahu v momente, kdy tam mam tak 3tis minimalne, takze kdyz se sekundu nic nedeje, tak mi klesnou otacky nekam na 2,5 a pak to zabere.

Pokud tam mas 2tis, slapnes az na podlahu, tak ti to spadne po1s pod 1,5tis a pak to samozrejme netahne.

Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 16 srp 2018, 07:33
od michal84
Práve riešim čí ísť do tohoto motoru koli LSPI (to čo trápi napr spomínané motory od Oplu) ... podla popisu by to na to sedelo :( samozrejme sa to takto nedá s istotou povedať.
Pridávaním plynu na podlahu v 2000 otáčkach sa myslím vytvoria ideálne podmienky k tomuto efektu. Ak sa to ale deje povedzme aj u 3000 otáčiek, tam by som čakal že je motor už relatívne roztočený ...

Niečo málo informací k LSPI

https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition

https://motofocus.cz/technika/36078,zab ... enemu-lspi

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 20 srp 2018, 10:46
od Tomas_i30
1.4 t-gdi ma konstrukcne dva kusy CVVT mechanizmov pre saci a vyfukovy vackovy hriadel. Natacaju sa podla potreby vykonu, otaciek motora atd. Na mojej starej i30 (1.4 cvvt - 140 tkm) sa to sprava tak ze obcas pri stlaceni plynu na podlahu zacujete jeden ostry kovovy zvuk. Sposobuje to opotrebenie CVVT mechanizmu ktory sa prilis prudko a naraz natoci do medznej polohy a buchne o vnutorny doraz. To by nebol az taky problem . Horsie je ze pri vacsom opotrebeni tohoto CVVT mechanizmu sa pri urcitych medznych otackach a potrebe vykonu ozve taky kovovy cvrlikavy zvuk. Je to sposobene tym ze ten CVVT mechanizmus sa nataca tam a spet , tam a spet a nevie co so sebou. Riesenie je vymena CVVT mechanizmu.

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 20 srp 2018, 11:39
od michal84
Tak užívatelia čo tu o probléme píšu majú najazdené. jeden ani nie 20 000 km a druhý iba 2 000 km tak o opotrebení minimálne v druhom prípade nemože byť reč ...

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 20 srp 2018, 13:39
od stirling
Mě už se to také stalo, šlápnu na to a kolem 3000 kovové cvaknutí a na chvilku drobný výpadek výkonu. Bohužel zatím to nedokážu nasimulovat stalo se to asi dvakrát a pak když jsem se to pokoušel nasimulovat tak to bylo v pohodě. Mám najeto pouze 5000. Daří se to někomu nasimulovat?

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 21 srp 2018, 14:51
od Votavik
Ahoj, stalo se to taky zatim 2x. Najeto 12000. Okolo 3tis otacek kdyz uz je motor pekne v tahu najednou kratky propad vykonu. Bez jakehokoli cvaknuti/zvuku. Koncem zari mam garancku, tak to urcite zminim, ale nedelam si iluze... :roll:

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 02 zář 2018, 19:53
od kajman73
Ahoj, přesně jak píšete. Mám 1.4 tgdi v i30 kombi a pokud sešlápnu plyn až na podlahu, tak se při zrychlování mezi 3000-4000 ozve kovové cvaknutí (jak když klepne drát do kovu) a na velmi krátký okamžik motor zaváhá a následně pokračuje v zrychlování. Když vím v jaké situaci k tomu dochází, tak není těžké to nasimulovat. Sice k tomu nedojde vždy, ale tak v polovině případů ano.
Pokud nezrychluju na max (sešláplý pedál až na podlahu), tak se to neprojeví.
Nájezd 7500Km, žádné jiné problémy s motorem nemám, tohle mi přijde jak něco související s turbem, protože u mých dřívějších neoturbených motorů jsem nikdy nic podobného neslyšel.

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 11 zář 2018, 10:18
od Tomasek
Už se mi to taky parkrát stalo, při předjíždění je to fakt paráda, pěkně jsem se zapotil.

Re: Zadrhavanie a klepanie motora

Napsal: 11 zář 2018, 11:35
od Ruska.ruleta
A to dela i bez zapnute klimatizece?